דרכים למניעת מחלות לב

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

מחלות לב ומחלות טרשתיות מהוות מגיפה בעולם המערבי. טרשת עורקים הינה תהליך בו שוקעים שומנים ונצמדים לדפנות כלי הדם, כך שהם מפריעים להמשך זרימת דם תקינה לאיברים חיוניים. סיבה זו הינה הגורם השכיח להתפתחות אירועים לבביים.

הגורמים להתפתחות מחלות לב כוללים עישון, אכילה של מזונות עשירים בשומן, חוסר פעילות גופנית, פרופיל שומנים בדם וכולסטרול גבוה, השמנה, לחץ דם גבוה וסוכרת.

אבחון מחלות לב נעשה באמצעות בדיקות פולשניות כמו צנתור ובדיקות דם אבחנתיות. בדיקות הדם אצל חולי לב, יתבטאו ברמות כולסטרול גבוהות (LDL) וטריגליצרידים. מניעת מחלות הלב, כבר בשלב הראשוני של האבחון או אף טרם האבחון חשוב הן לאנשים בריאים והן לחולים.

לאנשים אשר כבר לקו בליבם במהלך חייהם, מניעת התקף לב חוזר הינה קריטית להמשך החיים. חולים אלה יזדקקו לניטור ופיקוח הדוק יותר בנוגע לתוכנית המניעה אותה הם מבצעים. תוכנית זו מחייבת מעורבות של רופא המשפחה, דיאטנית, ולפעמים אף עזרה פסיכולוגית בכדי להתמודד עם שפע ההשלכות הנובעות ממצב זה.

איך מונעים מחלות לב

שינוי התנהגויות הינה מטרה אשר לעיתים קרובות מתגלה כקשה לביצוע באופן מעשי, אולם מאבק במנהג אחד בכל פעם, יכול להקל על התהליך כולו. שינויים אלה יכולים למנוע או להאט את התהליך הטרשתי ואת התפתחות מחלות הלב, כמו למשל אימוץ פעילות גופנית – שחיה, הליכה וריצה, הפסקת העישון ואימוץ תזונה בריאה יותר.

לאנשים אשר נמצאו בקבוצת הסיכון ללקות בליבם עקב תוצאות בדיקות הדם שלהם, יומלצו טיפולים תרופתיים, אשר נמצאו יעילים מאד בהורדת הכולסטרול ולחץ הדם, כמו גם אספירין במינון נמוך.

  • פעילות גופנית – פעילות גופנית סדירה וקבועה, מכל סוג שהוא, משמשת הן למניעה ראשונית והן לשיקום לאחר התקף לב או אבחון מחלה טרשתית. פעילות גופנית שכזו משפרת את פרופיל השומנים בדם והכולסטרול, מורידה גליצרידים, מפיגה מתחים ומסייעת בירידה במשקל.
  • הפסקת עישון – העישון מהווה גורם סיכון ישיר להתפתחות מחלות לב, לכן יש להפסיקו כליל. היעילות בהפסקת עישון בכל שלב, גם לאחר שנים של חשיפה, נדמית כחד משמעית.
  • אימוץ תזונה נכונה – ישנם כמה כללים אשר מנחים את התזונה הבריאה המומלצת לכלל האנשים הבריאים כמו גם החולים. התזונה חייבת לכלול יותר פירות וירקות, עדיפות לדגנים מלאים, המעטה במלח. כמו כן, יש להמעיט במזונות עתירי שומן, מזונות מעובדים או מהירים להרבות בשתיית מים וחלב דל שומן. מעבר לכך ממחקרים שונים עולה כי יש להקפיד על אינדקס גליקמי נמות (מידת ספיגת הגלוקוז מהמזון לדם). יתר על כן, במחקר נמצא כי תזונה ים תיכונית הכוללת בין היתר ירקות ופירות טריים, אגוזים, שקדים, שמן זית, דגים  ועוד עוזרת למניעת מחלות לב.

עוד בנושא:

7 הרגלים בריאים לאימוץ באורח החיים למניעת מחלות לב

חשיבות המניעה

מחלות לב הן תוצאה אשר נובעת מסיבות רבות, אשר חלקן ניתנות לשינוי. כאשר הן מתפתחות לכדי מחלת לב, החולים סובלים מירידה באיכות חייהם, כמו גם מירידה מתוחלת חייהם בצורה משמעותית. מאמצים רבים נעשים בכדי לטפל בחולים אלה ביעילות, על פי מירב ההתפתחויות והחדשנות הקיימת ברפואה המערבית.

מכיוון שמחלות אלו הן ביטוי לתהליכים התפתחותיים אשר עלולים להיות טרמינליים, אולם ניתנות לשליטה באופן מסוים, חשיבות המניעה הינה קריטית. להרחבה בנושא: טיפים לשמירה על לב בריא

חשיבות מניעת מחלות הלב מתחילה כבר מחינוך ילדים צעירים בדבר חשיבות התזונה והפעילות הגופנית. המלחמה בנטייה להשמנה, אשר נראית על ילדים רבים בעולם המערבי, הינה חלק ממטרות המניעה. השמנה זו מקורה בחוסר פעילות גופנית ואכילה לא מאוזנת אשר מהווים כבר מגיל זה גורמי סיכון להתפתחות מחלות לב.

כביטוי לחינוך זה יש לנקוט בלימוד הילדים על חשיבות אכילת פירות וירקות רבים במקום פחמימות ריקות, ממתקים ושוקולדים. המסר אשר חייב להיות מועבר לילדים הוא לאחריות לבריאות ולאורח חיים בריא.

אולי יעניין אותך גם:

אל תקחו ללב ולריאות: האם קנאביס מזיק או מסייע לחולי לב?

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!