מכשיר החייאה דפיברילטור

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

מכשיר החייאה דפיברילטורהחייאה היא הליך רפואי קריטי המשמש לשיקום חיים ותפקוד כאשר לבו של אדם נעצר או שהוא אינו נושם. החייאה כרוכה בשילוב של טכניקות, כולל לחיצת חזה, החדרת אוויר מלאכותי ומתן תרופות. זוהי מיומנות חשובה לאנשי מקצוע בתחום הבריאות כדי להציל חיים במצבי חירום. עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כעת יותר כלים זמינים לסייע בהליכי החייאה כגון דפיברילטורים חיצוניים אוטומטיים (AED) והתקני דחיסה מכניים של החזה.

מהו דפיברילטור חיצוני אוטומטי?

דפיברילטור הוא מכשיר רפואי שנועד להחזרת קצב לב תקין במקרים של דום לב, פרפור חדרים ובעיות מסכנות חיים שמתרחשות בקצב של הלב. המכשיר עובד על ידי מתן הלם חשמלי ללב, שיכול לעזור לו לפעום שוב כרגיל. כיום עם המודעות הגוברת לשימוש בדפיברילטורים להצלת חיים, ניתן למצוא סוגים שונים של מכשירי החייאה כאלו כמו דפיברילטור חיצוני אוטומטי.

מדובר על מכשיר החייאה מסוג דפיברילטור שמונח באופן חיצוני על גוף המטופל, ומופעל בצורה אוטומטית מיד עם הפעלת המכשיר. דפיברילטור חיצוני אוטומטי (AED) הוא מכשיר מציל חיים שנועד לסייע באופן מיידי לאנשים שסבלו מדום לב. זהו מכשיר נייד המופעל באמצעות סוללה, שיכול לשמש כל אדם עם הכשרה מינימלית, או כאלו שאין להם הכשרה רפואית כלל. 

דפיברילטור חיצוני אוטומטי יכול לזהות במהירות בעיה שמתרחשת בקצב הלב, וכך בהתאם להעניק שוק חשמלי ללב אם הוא מזהה קצב לא תקין או לא סדיר שעלול להוות סכנת חיים. השוק החשמלי שנוצר מהמכשיר יכול להפעיל מחדש את הלב ולהציל חיים של מישהו.

מה ההבדל בין דפיברילטור חיצוני לדפיברילטור פנימי?

דפיברילטורים הינם מכשירים רפואיים מצילי חיים על ידי מתן התערבות קריטית בעת הצורך, לכן ישנם סוגים שונים של דפיברילטורים שנמצאים בשימוש במרכזים רפואיים, מקומות ציבוריים וגם בעסקים ובתים פרטיים. ניתן להבחין בין שני סוגים של דפיברילטורים שנמצאים בשימוש לטיפול בהפרעות קצב לב מסכנות חיים – דפיברילטור חיצוני ודפיברילטור פנימי.

דפיברילטורים חיצוניים משמשים במצבי חירום בחולים שלקו בדום לב מחוץ לבית חולים, בעוד שדפיברילטורים פנימיים מושתלים בגוף של המטופלים ומספקים להם ניטור וטיפול שוטפים בהפרעות קצב של הלב. בנוסף, דפיברילטורים חיצוניים משתמשים במכות חשמל כדי להחזיר את קצב הלב התקין, בעוד שהדפיברילטורים הפנימיים משתמשים בתרופות או במכות חשמל קטנות כדי לעזור לווסת את פעימות הלב בהתאם לצורך של כל מטופל. 

הבדל נוסף נוגע לשימוש בכל אחד מסוגי דפיברילטורים אלו, כאשר דפיברילטורים חיצוניים יכולים לשמש כל אדם שיש לו הכשרה בסיסית או ידע כללי על המכשיר, בעוד שהשתלת דפיברילטור פנימי דורשת אישור רופא והליך כירורגי ייעודי לכך. על אף ההבדלים שקיימים בין דפיברילטורים חיצוניים לפנימיים, שני סוגי המכשירים הללו יכולים להציל חיים עבור אלו הסובלים מהפרעות קצב או דום לב.

מה היתרונות של מכשיר החייאה דפיברילטור?

מכשירי החייאה של דפיברילטור הופכים לפתרון פופולרי יותר ויותר למתן טיפול רפואי במצבי חירום. מכשירים אלו מציעים מספר יתרונות על פני שיטות מסורתיות למתן טיפול חירום רפואי, כגון היכולת לזהות במהירות ובדייקנות הפרעות קצב לב, לספק שוק חשמלי מציל חיים וניטור חיוני של קצב הלב בזמן אמת. מכשיר החייאה דפיברילטור יכול לסייע בהצלת חיים על ידי מתן טיפול מהיר ומדויק בעת צרה, בין אם מדובר על דפיברילטור חיצוני או פנימי.

אם בעבר הדפיברילטור היה מוגבל לשימוש רק עבור מטופלים שעבור השתלה של מכשיר כזה, כיום הדפיברילטור האוטומטי הנייד מהווה את המכשור הרפואי ההכרחי ביותר לכל מצב חירום לבבי. בשונה מדפיברילטורים פנימיים וגם כאלו ידניים, מכשיר החייאה דפיברילטור מסוג חצי אוטומטי הוא קל לשימוש, נייד ומאפשר אפילו לבעלי הכשרה רפואית מוגבלת לספק טיפול יעיל ומציל חיים בעת הצורך.

מה החוק בישראל אומר לגבי שימוש בדפיברילטור?

כיוון שדפיברילטורים הם מכשירי החייאה שהצילו ויכולים להציל לא מעט חיים, נחקק חוק בישראל בשנת 2008 המוכר בשם "חוק הדפיברילטורים". חוק זה קובע כי בכל מקום ציבורי שיכול להכיל לפחות 500 אנשים, יותקן בו מכשיר דפיברילטור אחד לפחות מסוג חצי אוטומטי שישמש כמכשיר החייאה בעת הצורך.

המטרה של חוק זה היא למנוע מצבים מסכני חיים עבור ציבור האנשים הסובלים מבעיות לב, קשישים וגם אלו שדום לב פתאומי יכול "לתפוס" אותם ללא כל התראה או הכנה מוקדמת לכך. היכולות  של מכשיר הדפיברילטור להחזרת והסדרת קצב הלב הן קריטיות במצבים רבים, ולכן חשוב שיהיה מכשיר החייאה כזה זמין במקומות הומי אדם בהם קיים סיכון גדול יותר שאחד מהאנשים ילקה בדום לב או מצב מסכן חיים של פרפור חדרים. 

האם כדאי לרכוש מכשיר החייאה דפיברילטור לשימוש ביתי?

נוסף לחוק בנוגע להתקנת מכשירי החייאה דפיברילטורים במקומות ציבוריים, ישנם משפחות ובתים רבים בארץ שבוחרים לרכוש לעצמם מכשיר החייאה כזה לכל מקרה שלא יהיה. משום שזהו מכשיר שמשמש להצלת חיים במקרה של בעיות לב, מומלץ שכל בית ומשפחה שיש בה אדם בעל סיכון מוגבר למחלות לב או אנשים קשישים תחזיק ברשותה מכשיר החייאה מסוג דפיברילטור.

מכשיר החייאה דפיברילטור
מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!