דפיברילטור מכשיר החייאה

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

דפיברילטור מכשיר החייאהאנשים רבים, בארץ ובעולם, סובלים מבעיות לב שונות. למעשה, אחד מגורמי המוות המרכזיים הוא הלב. מהסיבה הזו, החליטו על חוק מכשירי החייאה שמחייב להציב דפיברילטור מכשיר החייאה במקומות ציבוריים גדולים. מהו דפיברילטור וכיצד הוא עובד? המאמר הבא הוא בשבילכם. 

 

מהו דפיברילטור?

דפיברילטור מכשיר החייאה, הוא מכשיר חשמלי שאפשר להפעיל מחדש את הלב בקצב תקין על ידי סיפוק של שוק חשמלי חזק. כיום קיימים מגוון מכשירי החייאה במקומות ציבוריים שונים. מכשירים אלה מיועדים להעניק סיוע לאנשים במקרה הצורך, לפני שמגיעים כוחות ההצלה. אחד המוצרים היעילים ביותר לכך הוא דפיברילטור אוטומטי שניתן לשימוש בקלות ובלי חיבור לחשמל. כיום, חוק הדפיברילטור מחייב להציב דפיברילטורים במקומות ציבוריים גדולים. 

כיצד עובד דפיברילטור מכשיר החייאה?

כפי שציינו, דפיברילטור מכשיר החייאה פועל על ידי שוק חשמלי חזק. הדפיברילטור מספק שוק חשמלי חזק שמיועד להחזיר את קצב הלב לסדרו. אז איך זה עובד? הדפיברילטור כולל שני לוחות מתכת בשם אלקטרודות שמוצמדות לחזה של המטופל. המכשיר מייצר שוק חשמלי חזק שמועבר לחזה של המטופל דרך לוחות המתכת ומאפשר לבצע מעין ריסטרט ללב. לאחר השוק החשמלי פעולת הלב תיעצר לרגע ולאחר מכן אמורה לחזור לפעום בקצב סדיר ותקין. 

 

דפיברילטור אוטומטי

ציינו קודם כי אחד המוצרים היעילים ביותר הוא דפיברילטור אוטומטי. למעשה, דפיברילטור אוטומטי עובד בצורה דומה לדפיברילטור רגיל כאשר ההבדל המרכזי ביניהם הוא שהדפיברילטור האוטומטי הוא יחידה בפני עצמו ולא צריך חיבור לחשמל. בעקבות כך, ניתן להפעיל אותו במגוון מקומות ציבוריים שונים לרבות בשוק או בים. הדפיברילטור האוטומטי הוא מכשיר פשוט להפעלה כך שגם אנשים ללא ידע או ניסיון רפואי כלל יועלו להפעיל אותו. כיום מכשירים אלה כוללים הוראות הפעלה קוליות שמכווינות את המשתמש בזמן אמת על ביצוע הפעולות הנדרשות להחייאה. כך מפעילי המכשיר יודעים לעקוב אחר השלבים השונים של התהליך. 

 

מתי מחברים דפיברילטור מכשיר החייאה?

דפיברילטור מכשיר החייאה הוא מכשיר חשמלי שמאפשר לבצע החייאה במקרה חירום. לכן יש לחבר את המכשיר אם אדם בסביבתכם עובר באופן פתאומי התקף לב, דום לב, הפרעה בקצב הלב או כל אירוע לבבי אחר. ישנם מספר סימנים שיכולים לעזור לכם לזהות אירוע לבבי באדם-

  • סימנים של איבוד הכרה
  • הפסקה נשימה
  • קוצר נשימה או נשימה לא סדירה
  • זיעה קרה
  • תחושת לחץ, כאב או אי נוחות בחזה
  • צפצופים
  • דפיקות לב מואצות
  • סחרחורת

סימנים אלה יכולים להעיד על אדם שחווה אירוע לבבי. יש לשים לב שתחושת לחץ, צפצופים וכדומה הם סימנים אצל אדם שנמצא בהכרה ויכול להעיד עליהם בעצמו. במצב כזה יש להפעיל את המכשיר. חשוב מאוד להניח אותו ביציבות על הרצפה ולהניח אותו ליד המטופל. לאחר מכן הוציאו את האלקטרודות על מנת לחבר אותן לחזה של המטופל והדליקו את המכשיר. 

 

איפה נמקם את האלקטרודות?

אחד הדברים החשובים בהפעלה של דפיברילטור מכשיר החייאה הוא מיקום האלקטרודות במקומן הנכון. כאשר יש צורך בהפעלת הדפיברילטור, בדרך כלל יהיה לחץ טבעי שעלול להשפיע על מפעיל המכשיר. קודם כל חשוב לנסות להירגע ככל הניתן על מנת לבצע את הפעולות כנדרש. חשוב לזכור שבמצב של דום לב יש 3-4 דקות עד שנגרם נזק מוחי ולכן חשוב לפעול מהר. הדפיברילטור כולל הוראות קוליות שמטרתן להכווין את מפעיל המכשיר וגם להקל על תחושת הלחץ שהוא חווה. בשביל שהדפיברילטור יפעל בצורה הטובה ביותר ובשביל שנצליח להפיק ממנו את מלוא התועלת האפשרית חשוב מאוד למקם את האלקטרודות במקום הנכון. על רוב מכשירי ההחייאה יופיעו איורים שמיועדים לסייע למקום את האלקטרודות בצורה נכונה על החזה של המטופל. בשביל למקם נכון את האלקטרודות חשוב קודם כל להבדיל בין צד שמאל לבין צד ימין. אין להחליף בין הצדדים של האלקטרודות ויש למקם אותן נכון לפי הצד שהן שייכות אליו. יש לשים לב גם לזוויות של האלקטרודות. את אלקטרודה ימין יש למקם מעל קו הפטמות ומתחת לעצם הבריח, בצד ימין של המטופל. את אלקטרודה שמאל יש למקם מתחת לקו הפטמות באזור שריר החזה, בצד שמאל של המטופל. אצל גברים קו הפטמות עובר בין הפטמות ואצל נשים קו זה הוא הקו שבין קפל שד ימין לקפל שד שמאל. אצל ילדים מיקום האלקטרודות יהיה מעט שונה. 

מהו חוק מכשירי החייאה?

ציינו קודם כי קיים חוק שמחייב להציב דפיברילטור מכשיר החייאה במקומות ציבוריים גדולים. החוק אושר במלואו במליאת הכנסת בשנת 2008. על פי החוק, חלה החובה להתקנת מכשירי החייאה בכל מקום ציבורי בו יש מעל 500 אנשים. קיימת רשימה בה מצוינים המקומות הציבוריים המחויבים בהתקנת דפיברילטור שיאפשר לבצע החייאה במקרה הצורך. בין המקומות הללו נכללים קניונים, שדות תעופה, בתי סוהר, תיאטראות, אולמות אירועים, מועדונים, אצטדיונים, חדרי כושר, בתי אבות, רשויות מקומיות ועוד. חוק מכשירי החייאה חל גם על מטוסים ואוניות שמכילים מעל 100 נוסעים. גם בתי מלון שיש להם מעל 250 חדרי אירוח מחויבים בהתקנת דפיברילטור מכשיר החייאה.

דפיברילטור מכשיר החייאה
מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!