יין ובריאות הלב

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

צשתיית יין אדום מועילה לבריאות הלבריכה מתונה של יין אדום נחשבת כבר שנים רבות כיעילה לבריאות הלב. היין האדום מכיל חומרים נוגדי חמצון המסייעים במניעת מחלות לב באמצעות הגברת רמות ליפו פרוטאין בצפיפות גבוהה (HDL), הכולסטרול "הטוב", ומגנים מפני נזקים לעורקים.

בעוד שידיעת העובדה שיין אדום בריאה ללב נשמעת נהדר לאנשים המבקשים ליהנות מכוס יין אדום עם ארוחת הערב שלהם, רופאים חוששים שאנשים יתחילו לשתות אלכוהול בכמויות גבוהות, ובכך יגרמו להשפעה מזיקה על גופם.

השפעת יין אדום על בריאות הלב

יין אדום משפיע לטובה על בריאות הלב, יותר מאשר סוגי אלכוהול אחרים, אבל אפשרי כי גם בירה, יין לבן או ליקר טובים לבריאות הלב. עדיין לא קיימת כל הוכחה ברורה לכך שיין אדום עדיף מאשר צורות אחרות של אלכוהול, כשמדובר ביתרונות אפשריים לבריאות הלב.

אנטיאוקסידנטים בפוליפנולים הנמצאים ביין אדום, מגנים על הציפוי הפנימי של כלי הדם בלב. רזבראטרול הוא המרכיב העיקרי ביין אדום, המסייע למניעת נזק לכלי הדם, מפחית ליפו פרוטאין בצפיפות נמוכה (LDL), הכולסטרול "הרע", ומונע קרישי דם.

יין אדום ותאי כלי דם

מחקר שנערך על ידי חוקרים מהמכון הטכנולוגי לישראל בחיפה, מצא שיין אדום משפר את בריאות התאים בכלי הדם. צוות המחקר בחן 15 מבוגרים בריאים בגילאים ממוצעים של 29, שהסכימו לצרוך 250 מיליגרם יין אדום מידי יום, במשך שלושה שבועות רצופים. המשתתפים סיפקו דגימות דם בתחילת המחקר ובסיומו, כך שהחוקרים יכלו להעריך את תפקוד כלי הדם.

החוקרים הגיעו למסקנה לפיה צריכת יין אדום, מידי יום במשך 21 ימים רצופים, משפרת באופן משמעותי את תפקוד האנדותל של כלי הדם. כלומר, היין משפר את בריאות התאים המצפים את כלי הדם, וכתוצאה מכך משתפרת זרימת הדם ובריאות הלב. שתיית יין אדום מידי יום מסייעת אף להפחתת מוות תאים.

שכיחות מחלות לב וכלי דם נמוכה בקרב אוכלוסיות הצורכות כמויות גדולות של יין אדום. צריכה מתונה של יין מספקת הגנה קרדיווסקולרית, אך המנגנונים העומדים בבסיס הגנה זו אינם ברורים. החוקרים טוענים שיין אדום מגביר את הזמינות הביולוגית של תחמוצת חנקן, וגורם לפתיחת הליך תקשורת הכרחי לתפקוד כלי דם.

תאי האנדותל המצפים את פנים כלי הדם, מסתמכים על תחמוצת חנקן על מנת לאותת לרקמת כלי הדם להירגע, מה שמסייע בזרימת דם. החוקרים סבורים שיין אדום הוא המאפשר את התקשורת המפעילה תהליך זה.

רזבראטרול ביין אדום

רוב המחקר על רזבראטרול בוצע על חיות. מחקר על עכברים הראה שנוגדי חמצון עשויים גם לסייע בהגנה מפני השמנה וסוכרת, שתי מחלות הנחשבות כגורמי סיכון חזקים למחלות לב. יחד עם זאת, ממצאים אלו דווחו בעכברים בלבד, ולא בבני אדם.

בנוסף, על מנת לקבל את אותה מנת רזבראטרול ששימשה למחקר בעכברים, אדם צריך לשתות למעלה מאלף ליטר יין אדום בכל יום. מחקר שנערך על חזירים הוכיח שחומר זה עשוי לשפר את תפקוד הלב ולהגביר את יכולת הגוף להשתמש באינסולין. שוב, הטבות אלו לא נבדקו על בני אדם.

קיימים מחקרים המראים שרזבראטרול עשוי להיות קשור לסיכון מופחת של קרישת דם ודלקת, מצבים העלולים להוביל למחלות לב. יש צורך במחקר נוסף לפני שניתן יהיה לקבוע שחומר זה הוא הגורם לסיכון המופחת.

 

יחד עם זאת, אחד המחקרים הראה כי רזבראטרול עשוי להפחית את ההשפעה החיובית של הפעילות הגופנית על הלב בקרב גברים מבוגרים. חשוב אף להבין כי השפעות חומר זה מחזיקות מעמד לזמן קצר בלבד לאחר שתיית יין אדום, כך שיתרונותיו אינם יכולים להימשך לטווח הארוך.

מדענים שביצעו מחקרים לבדיקת השפעת רזבראטרול על בריאות הלב, סבורים כי ממצאיהם פותחים את הדרך להתנהלות חדשה בעולם הבריאות. מסלולים תאיים הנגרמים כתוצאה מהשפעת חומר זה, עשויים להיות מטרה למניעה או טיפול אנדוקריני בבעיות השמנה ותופעות לוואי מטבוליות.

 

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!