סימפטומים לכשל לבבי

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

סימפטומים לכשל לבביתאי הלב עשויים להגיב באמצעות מתיחה כדי להחזיק יותר דם לשאיבה דרך הגוף, או שהם הופכים לנוקשים ועבים.

השלכות כשל לבבי

תגובות אלו מסייעות לזרימת הדם, אך שרירי הלב והקירות שלו עשויים בסופו של דבר להיחלש עד שאינם מסוגלים לשאוב דם ביעילות. מצב זה גורם לכליות להגיב באמצעות פעולה הגורמת לגוף לאגור נוזלים ומלח.

כשהנוזלים מצטברים בזרועות, ברגליים, בקרסוליים, בריאות או באיברים אחרים, הגוף הופך להיות דחוס, וכשל לבבי מוגבר הוא המונח הרפואי המשמש לתיאור המצב.

מהם תסמיני כשל לבבי?

מצב זה עשוי להתרחש ללא תסמינים, ואם הם מופיעים, הם יכולים להיות קלים עד קשים, קבועים, או להופיע ולהיעלם. התסמינים האפשריים כוללים:

גודש בריאות – הצטברות נוזלים בריאות עלולה לגרום לקוצר נשימה עם פעילות גופנית, או קשיי נשימה במנוחה או במהלך שכיבה במיטה. גודש הריאות עשוי אף לגרום ליובש בשיער, או צפצופי נשימה.

שימור נוזלים – ליקויי זרימת דם לכליות גורמים לאצירת נוזלים וכתוצאה מכך לנפיחות בקרסוליים, ברגליים ובבטן, במצב הנקרא בצקת, ולעלייה במשקל. הסימפטומים עלולים לגרום להגברת הצורך להשתין במהלך הלילה. נפיחות בבטן עלולה לגרום לאובדן תיאבון או לבחילות.

סחרחורת, עייפות וחולשה – הפחתת זרימת הדם לאיברים ולשרירים גורמת לעייפות וחולשה. הפחתת זרימת דם למוח עלולה לגרום לסחרחורת או בלבול.

דופק לב מהיר או קצב לב שאינו סדירהלב פועם מהר יותר כדי לשאוב מספיק דם לגוף. מצב זה עשוי לגרום לדופק מהיר או שאינו סדיר.

במצב של כשל לבבי, אדם עשוי לסבול מאחד הסימפטומים או מכולם, או שהוא עשוי לא לחוות תסמינים כלל. כשהתסמינים מופיעים, הם יכולים, או לא יכולים, להצביע על חולשת הלב.

מהם סוגי כשל לבבי?

הפרעה בתפקוד הסיסטולי מתרחשת כששריר להב אינו מתכווץ בכוח מספיק, כך שיש פחות דם עשיר בחמצן הנשאב בכל הגוף.

הפרעות בתפקוד הדיאסטולי מתרחשות כשהלב מתכווץ באופן נורמאלי, אך החדרים אינם נרגעים כראוי, או הופכים להיות נוקשים, ופחות דם חודר ללב במהלך מילוי נורמאלי.

חישוב המבוצע במהלך בדיקת אקו, הנקרא מקטע הפליטה (EF), משמש למדידת האופן בו הלב שואב עם כל פעימה, על מנת לסייע בקביעה את קיים תפקוד סיסטולי או דיאסטולי. הרופא ידון עם הרופא לגבי סוג הכשל הלבבי ממנו הוא סובל, וימליץ על שיטות טיפול.

שלבי כשל לבבי

בשנת 2001, איגוד הלב האמריקאי (AHA), והמכללה האמריקאית לקרדיולוגיה (ACC), הגדירו את שלבי הכשל הלבבי. שלבים אלו, אשר עודכנו בשנת 2005, מסייעים להבנה כי במקרים רבים כשל לבבי הוא מצב מתקדם שעלול להחמיר עם הזמן.

הם מסייעים גם להבנה מדוע נוספה תרופה חדשה לתוכנית הטיפול, ועשויים לסייע בהבנה מדוע דרושים שינויים באורח החיים וטיפולים אחרים.

האם קיים טיפול לכשל לבבי?

אפשרויות הטיפול למצב זה זמינות היום יותר מאי פעם. שליטה טובה על השימוש בתרופות והקפדה על אורח חיים בריא, בשילוב עם ניטור זהיר, הם צעדי הטיפול הראשונים. ככל שהמצב מתקדם, רופאים המתמחים בטיפול בכשל לבבי עשויים להציע אפשרויות טיפול מתקדמות יותר.

מטרות הטיפול בכשל לבבי הן בעיקר להפחית את הסבירות להתקדמות המחלה, ובכך להפחית את הצורך באשפוז, או את הסיכון למוות, להפחית את השפעות התסמינים ולשפר את איכות החיים. המטופל והרופא יכולים לקבוע את הטיפול המתאים ביותר.

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!