טראומה והסיכון למחלות לב

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

טראומה והסיכון למחלות לבאנחנו יודעים כי מחלות לב נגרמות בדרך כלל כתוצאה מתזונה לקויה, השמנה, חוסר בפעילות גופנית, עישון ואלכוהול וכמובן גם גנטיקה, אך מחקר שנעשה בשנים באחרונות מצביע כי גם חשיפה אל אירועים טראומתיים עלולים להוות את הטריגר בהתפתחות של מחלות לב והתקפי לב.

הקשר בין טראומה לבין מחלות לב

מחקר שנעשה בשנים האחרונות ונערך במספר רב של מדינות, ביניהן גם מדינת ישראל, מצא כי יש קשר בין חשיפה לאירוע טראומתי לבין הסיכוי לפתח מחלות כרוניות, ביניהן גם מחלות לב. ככל שאדם חווה יותר אירועים טראומתיים שהשפיעו עליו, כך אחוז הסיכון למחלות לב עלה.

יש לציין, כי בישראל, בה אנשים חשופים לאירועי מלחמה וטרור כחלק משגרת החיים, הסיכון לפתח מחלות לב כתוצאה מכך הינו גבוה יותר ממדינות אחרות, שכן, כמות האירועים עשויה להיות גדולה יותר. המחקר האחרון שנעשה בהקשר שבין טראומה לבין מחלות לב קבע כי הסיכון לפתח מחלות לב כרוניות עלה ב-30% לאחר חשיפה אל אירוע טראומתי אחד או שניים, ועליה ב 50% לאחר חשיפה אל שלושה אירועים ומעלה.

מהו אירועי טראומתי?

אירוע טראומתי יכול להיות כל דבר שמוציא את האדם מן השיגרה או מההתנהלות הנורמלית, חשיפה אל אירועי טרור, תאונת דרכים, אלימות במשפחה, רצח ועוד. כמובן, שטראומה היא דבר סובייקטיבי, וכל אדם חווה אירוע מסוים בצורה שונה.

הפסיכולוגיה של הלב

הגוף והנפש הם יחידה אחת, וגם הרפואה המודרנית רואה קשר ישיר בין המצבים הנפשיים השונים אותם חווה אדם במהלך חייו, לבין תפקודי איברי הגוף. ידוע כי כל מצב של מצוקה נפשית, לחץ וגם טראומה עלולה להוות טריגר להתפרצות של מחלה, בין היתר, גם מחלת לב. כמובן שלגנטיקה ולנתונים הפיזיים, כמו משקל, תזונה והרגלי חיים השפעה על פעילות מערכת הלב, הרי שכאשר אדם נמצא בתוך לחץ נפשי עמוק, חדרה או דיכאון, הדבר עשוי להוות את הקטליזטור של התפתחות מחלת הלב.

הנסיבות שמובילות למחלות לב

המחקרים והבדיקות שנעשות אינן מסוגלת להוכיח קשר ישיר וחד משמעי בין מתח, לחץ נפשי וטראומה לבין מחלות לב והתקפי לב. אך ייתכן, כי נסיבות הלחץ והטראומה שעבר אדם מובילות אותו אל תוך אורח חיים שאינו מטיב איתו, ולקיחת סיכוני חיים, כמו שימוש באלכוהול באופן מופרז, תרופות, סמים, עישון כבד וכמובן תזונה שאינה מאוזנת ומחסור בפעילות גופנית. לכל אלו, בהחלט השפעות ישירות על תפקוד הלב והן אלו שגורמות להתפתחות של מחלות לב ולהתקפי לב בשלב מאוחר יותר.

התמודדות עם טראומה כמניעה להתפתחות מחלות לב

אז מה ניתן לעשות על מנת להוריד את הסיכון להתפתחות של מחלות לב כתוצאה מחשיפה אל אירוע טראומתי משנה חיים? ההתמודדות הינה אינדיבידואלית, אך חשוב כי זו תעשה. ראשית, פנייה אל טיפול פסיכולוגי על מנת להתמודד באופן נכון עם הטראומה, שמירה על אורח חיים תקין, הימנעות מתזונה לא נכונה, אלכוהול ועישון – כל אילו מאפשרים להפחית את הסיכון.

בעוד רבים עלולים להיכנס לדיכאון לאחר אירוע טראומתי, גם כאן ישנה חשיבות לטיפול, מאחר וגם דיכאון עלול לגרום למחלות לב בקרב גברים ובקרב נשים כאחד.

חשיפה אל אירוע טראומתי אחד או יותר מגבירה את הסיכון להתפתחות של מחלות לב, או לפחות משמשת כטריגר למחלת לב הקיימת כתוצאה מגנטיקה או כתוצאה מאורח חיים לא בריא. שמירה על הבריאות הגופנית, כמו גם הנפשית, תאפשר מזעור של אחוזי הסיכון ויש בכוחה למנוע מחלות לב כרוניות והתקף לב.

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!