חיזוי התקפי לב עתידיים

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

חיזוי התקפי לב עתידייםמחקר שפורסם בכתב העת Future of Genomic Medicine בחן בדיקה חדשה, שמטרתה לעזור בזיהוי התקפי לב עתידיים. מטרתו העיקרית של המחקר היתה לאפשר למטפלים, ובעזרת בדיקה ייחודית זו, לספק מענה טיפולי לכל החולים, הצפויים, על פי הבדיקה, לעבור בעתיד התקף לב ובכך למנוע אותו.

מה כלל המחקר

קרדיולוגים, המתמחים בתחום מחלות הלב, יכולים לזהות חולים, הנמצאים בסיכון גבוה לפתח אוטם של שריר הלב, כלומר – התקף לב, וגם לאבחן תסמונת כלילית חדה (ACS). אולם, אין ברשותם כלים שיוכלו לעזור להם לנבא מתי צפויים להופיע אירועי לב מסכני חיים אלה, ובהתאם להציע את המענה הטיפולי הנדרש להם לצורך מניעה.

בעזרת בדיקה חדשה שפותחה לאחרונה, יוכלו בקרוב לנבא הרופאים את התקפי הלב העתידיים, להתערב עוד לפני ההתקף והתפתחות הנזק לשרירי הלב ולהציע מענה טיפולי לסובלים מהבעיה. הבדיקה הזו, שנמצאת בשלבי פיתוח עתה, תוכל למנוע סיבוכים משמעותיים ואפילו להציל חיים.

במחקר שבחן את הבדיקה השתתפו 23 חולים בטווח הגילאים 18 עד 80 עם אוטם של שריר הלב. קבוצת הביקורת של המחקר כללה 22 מבוגרים בטווח הגילאים 18 עד 35 ללא רקע של מחלה כרונית. המחקר בחן את הביטוי הגנטי של התקפי הלב בדם אצל החולים, בהשוואה לדגימות דם שנלקחו מקבוצת הביקורת.

כפי שצפו החוקרים, בדיקות הדם של החולים עם אוטם שריר הלב הראו עלייה בביטוי הגנטי, בכל הקשור למסלולי יצירת קריש דם ולדלקת. החוקרים רצו להגיע למצב שבו יצליחו לזהות את השילוב המדויק של הגנים או את דפוס הביטוי הגנטי, המנבא אירועי לב.

תוצאותיו

על פי תוצאות המחקר, הופיעו עלייה או ירידה חדה מאד בביטוי 11 גנים שונים בחולים עם התקף לב, שלא כמו אצל המשתתפים הבריאים. התוצאות הפתיעו את החוקרים והובילו אותם לגיוס של 25 מתנדבים נוספים בריאים, יחד עם עוד 23 חולים, הסובלים מאוטם חד של שריר הלב. בעזרת המודל שמצאו במחקר, שהתייחס ל – 11 הגנים, הצליחו החוקרים לחזור על תוצאות זהות, כלומר על היכולת לנבא בצורה מדויקת אירועים קרבים. במחקר נבחן מודל נוסף, שכלל שבעה גנים. מודל זה הוכיח את עצמו פחות כשנבחן במדגם השלישי הכלל חולים עם מחלה כלילית יציבה.

לסיכום

אין ספק שמדובר בגילוי מרעיש ובאמצעי אבחני מצוין שיוכל לסייע לקרדיולוגים לזהות מי בקרב מטופליהם צפוי לפתח התקף לב בעתיד. אפשרות הגילוי הזה מהווה היא עצמה כחלק מהטיפול והמניעה ויכולה, כאמור, להציל חיים. הסיבות להתקפי לב הן רבות.

גם כשחולים או כאלה עם סיכון גבוה לפתח התקף לב נמצאים תחת מעקב, לא תמיד ניתן להצילם או למנוע את הנזקים החמורים של ההתקף. בעזרת הבדיקה הזו, המסייעת בזיהוי התקפי לב עתידיים יוכלו הרופאים המטפלים, העוקבים אחר החולים, לזהות באופן מדויק את מצבם ואת האפשרות לפתח התקף לב בהמשך. בהתאם, יוצע למטופל טיפול נקודתי, תוך התייחסות למצבו הבריאותי.

 

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!