מחיר של דפיברילטור

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

מחיר של דפיברילטורדפיברילטור הוא מכשיר החייאה חשמלי. מכשיר זה מסוגל לספק שוק חשמלי חזק שמאפשר להחזיר את קצב הלב לפעילות סדירה בעת אירוע לבבי כלשהו. במצב שאדם בסביבתכם עובר אירוע לבבי, תוכלו להעניק לו סיוע מידי על ידי דפיברילטור וכך למנוע נזקים חמורים או בלתי הפיכים בזמן ההמתנה לכוחות ההצלחה. כיצד המכשיר עובד ומה המחיר שלו? המאמר הבא הוא בשבילכם. 

 

כיצד המכשיר עובד?

כפי שהבנו דפיברילטור הוא מכשיר החייאה שמספק שוק חשמלי חזק ומאפשר להחזיר את פעילות הלב לפעילות תקינה. אז איך המכשיר עובד? לדפיברילטור יש שני לוחות מתכת בשם אלקטרודות. את הלוחות הללו יש להצמיד לחזהו של המטופל ודרכן עובר הזרם החשמלי. במידה שאדם בסביבתכם עובר אירוע לבבי יש לקחת את הדפיברילטור הקרוב, להניח אותו על הרצפה בצורה יציבה לצד המטופל. לאחר מכן הדליקו את המכשיר והצמידו את האלקטרודות לחזה של המטופל. חשוב למקם את האלקטרודות נכון על מנת להפיק את התועלת המקסימלית מהמכשיר. לשם כך יש להתייחס לכיוונים של האלקטרודות ולזווית שלהן. את אלקטרודה ימין יש למקם מעל קו הפטמות ומתחת לעצם הבריח, בצד ימין של המטופל. את אלקטרודה שמאל יש למקם מתחת לקו הפטמות באזור שריר החזה, בצד שמאל של המטופל. שימו לב שהדפיברילטור הוא מכשיר פשוט להפעלה והוא כולל הוראות הפעלה קוליות שיעזרו לכם לבצע את ההחייאה כנדרש. בנוסף יהיו על גבי הדפיברילטור איורים שיסייעו לכם למקם נכון את האלקטרודות. 

מה המחיר של דפיברילטור?

קשה לענות באופן חד משמעי מה המחיר של דפיברילטור מאחר שהוא תלוי בגורמים שונים כמו קלות השימוש במכשיר, איכות הסוללה, מכסת השוקים החשמליים שמהכשיר מסוגל לספק, מספר שנות האחריות, החברה היצרנית של המכשיר וסוג המכשיר. קיימים דפיברילטורים ממגוון סוגי כמו דפיברילטור אוטומטי או דפיברילטור חצי אוטומטי. כך גם קיימות מגוון חברות יצרניות כמו פיליפס או Zoll שמייצרות דפיברילטורים. ההבדלים בין הדפיברילטורים יבואו לידי ביטוי בהפעלה שלהם ובפיצ'רים שונים ויכולים שהם מספקים. 

ריכזנו לכם מחירים ממוצעים של דפיברילטורים- 

  • המחיר של דפיברילטור אוטומטי AED מהסוג הנפוץ, ינוע בין 4,000 לבין 7,000 שקלים. 
  • המחיר של דפיברילטור חצי אוטומטי ינוע בין 5,000 לבין 7,500 שקלים. 

 

מה ישפיע על מחיר של דפיברילטור?

כפי שציינו, קיימים מספר גורמים שישפיעו על המחיר של דפיברילטור-

  • קלות השימוש- ככל שהמכשיר קל יותר לשימוש כך המחיר שלו יהיה גבוה יותר. קלות השימוש מושפעת מגורמים כמו קלות ההפעלה של המכשיר וכמה הוראות ההפעלה פשוטות וברורות לביצוע. 
  • איכות הסוללה- ככל שהסוללה תהיה איכותית יותר ותספיק לזמן רב יותר כך המחיר של דפיברילטור יהיה גבוה יותר. חשוב לקחת בחשבון שמדובר במכשיר החייאה ולכן יש לבחור במכשיר עם סוללה איכותית. שימו לב שיש להחליף את הסוללה של המכשיר כל 4 שנים. 
  • מכסת השוקים החשמליים- ככל שהמכשיר יהיה מסוגל לספק יותר שוקים חשמליים כך המחיר שלו יעלה בהתאם. בדרך כלל מכסת השוקים החשמליים תנוע בין 60 שוקים חשמליים לבין 300 שוקים חשמליים.
  • שנות האחריות- ככל שיהיו יותר שנות אחריות על המכשיר כך המחיר יהיה גבוה יותר. רוב המכשירים יגיעו עם חמש שנות אחריות או עם שמונה שנות אחריות. האחריות משתנה בהתאם ליצרנים השונים של המכשירים. 

 

חשיבות המכשיר

כפי שהבנו עד עתה, דפיברילטור הוא מכשיר חשוב מאוד והוא מסוגל להציל חיים פשוטו כמשמעו. מהסיבה הזו, ההמלצה היא לא להתפשר המחיר של דפיברילטור ולא לקנות את המכשיר הזול ביותר אלא לקחת בחשבון את כל הפרמטרים החשובים בשביל לקנות מכשיר איכותי ומומלץ. שימו לב שאתם קונים מחברה מוכרת ששייכת לתחום המכשור והציוד הרפואי. בעת הרכישה חשוב לבדוק כי המכשיר עומד בכל התקנים הנדרשים כמו תקן אטימות ותקן עמידות לחום, לחות ומכות. בנוסף חשוב לוודא כי המכשיר שאתם רוכשים מאושר על ידי ה-FDA האמריקאי או על ידי ה-CE האירופי. אל תנסו להוזיל עלויות ולקנות מכשיר לא מאושר. 

חוק הדפיברילטור

חוק הדפיברילטור הוא חוק שמחייב הצבה של מכשירי החייאה דפיברילטורים במקומות ציבוריים גדולים. חוק זה קודם בארץ החל משנת 2007 ואושר במלואו במליאת הכנסת ב-2008. חוק זה מחייב להציב מכשירי החייאה במקומות ציבוריים גדולים בהם יש מעל 500 אנשים. בעלי המקומות הרלוונטיים יהיו מחויבים לרכוש דפיברילטור ולהציב אותו במקום בולט כך שיהיה ניתן להשתמש בו במקרה הצורך. החוק כולל רשימה של מקומות עליהם הוא חל. בין המקומות הללו נכללים המקומות הבאים-

  • משרדי ממשלה ורשויות מקומיות שיש להם קבלת קהל. 
  • אצטדיוני ספורט גדולים שיכולים להכיל 500 אנשים ומעלה.
  • מוסדות השכלה גבוהה עם 500 תלמידים ומעלה. 
  • אולמות אירועים ומרכזי כנסים בעלי רישיון לאירוח 500 אנשים ומעלה. 
  • מכוני כושר עם יותר מ-500 מנויים.
  • בתי דיור מוגן ובתי אבות. 
  • קניונים.
  • בתי מעצר ובתי סוהר.
  • בתי מלון עם יותר מ-250 חדרים. 
  • שדות תעופה, תחנות אוטובוס מרכזיות, תחנות רכבת ונמלים שעוברים בהן מעל 500 אנשים.
  • מטוסים ואוניות שיש להם מקום ל-100 נוסעים או יותר. 

ועוד. הרשימה המלאה נמצאת תחת האחריות של שר התמ"ת בתיאום ועדת הרווחה והבריאות.

מחיר של דפיברילטור
מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!