דפיברילטור חצי אוטומטי

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

דפיברילטור חצי אוטומטידפיברילטור הוא סוג של מכשיר החייאה המשמש להחזרת קצב לב תקין אצל אנשים שלקו בדום לב פתאומי. המכשיר עובד על ידי העברה של שוק חשמלי ללב דרך שתי אלקטרודות המונחות על החזה, כאשר השוק שנוצר עוזר להחזיר דופק סדיר למטופל ויכול להציל חיים במצבי חירום. התכונות של מכשיר הדפיברילטור קשורות לטיפול הדפיברילציה שהוא מסוגל לבצע, שזהו טיפול חשוב ומציל חיים במקרים רבים.

מה המשמעות של טיפול דפיברילציה בחולים עם בעיות לב?

דפיברילציה הוא תהליך של מתן שוק חשמלי ללב כדי להחזיר את הקצב הרגיל שלו. זהו הליך רפואי מציל חיים המשמש לטיפול בהפרעות קצב לב כגון פרפור חדרים וטכיקרדיה חדרית כשהדופק איננו סדיר, או שהלב נעצר לחלוטין ולא קיים דופק כלל. 

במקרים כאלו ניתן לבצע דפיברילציה ידנית עם מכשיר ייעודי או לחיצות, כשהאפשרות הנוספת היא טיפול דפיברילציה באמצעות דפיברילטור חיצוני אוטומטי (AED) או חצי אוטומטי. הליך זה משמש במצבי חירום כאשר מישהו נכנס לדום לב ולבו הפסיק לפעום בפתאומיות. על ידי מתן הלם חשמלי ללב, זה יכול לעזור להחזיר דופק תקין ולהציל חיים.

סוגים של דפיברילטורים

כיוון שמתן טיפול דפיברילציה הינו מהותי להצלת חיים, ישנם סוגים שונים של מכשירי דפיברילטור המשמשים להחזרת דופק ו/או הסדרת דופק תקין כאשר מטופל נקלע למצב של אירוע לבבי מסכן חיים:

  • דפיברילטור פנימי ידני – זהו מכשיר החייאה המחובר לאלקטרודות פנימיות המוחדרות בהליך כירורגי קרוב ללב, כך שהשוק החשמלי ניתן ישירות ללב ובצורה ידנית על פי העוצמה אותה קובע הצוות הרפואי.
  • דפיברילטור חיצוני ידני – מכשיר דפיברילטור נייד שמחובר לאלקטרודות שנמצאות על העור של המטופל בקרבת הלב, כאשר השליטה על עוצמת ההלם החשמלי נעשית בצורה ידנית באמצעות הרופא/חובש/צוות רפואי.
  • דפיברילטור אוטומטי – סוג זה של דפיברילטור מופעל בצורה אוטומטית לצורך מתן שוק חשמלי ללב שאינו פועם כראוי. זהו מכשיר החייאה נייד שניתן לשאת ממקום למקום, וגם מאפשר הפעלה ושימוש בו ללא כל ידע או ניסיון רפואי קודם.
  • דפיברילטור מושתל – זהו סוג של דפיברילטור פנימי שמושתל לגופו של מטופל, קרוב ללב לצורך מתן שוק חשמלי בעת הצורך. מדובר על דפיברילטור מסוג אוטומטי שמופעל בצורה עצמאית, ללא מעורבות ושליטה חיצונית של הצוות הרפואי.

מהו דפיברילטור חצי אוטומטי?

כאמור, ישנם סוגים שונים של דפיברילטורים המשמשים כמכשירי החייאה, כשההבדלים העיקריים ביניהם הינם צורת ההפעלה והשימוש בהם – ידנית או אוטומטית. לכן כשמדברים על דפיברילטור חצי אוטומטי הכוונה היא למכשיר דפיברילטור שמופעל בצורה חלקית באופן אוטומטי, כך שהצוות הרפואי שעושה שימוש במכשיר יכול לשלוט בצורה חופשית בפעולת המכשיר במידת הצורך ולהתאים מצב פעולה ידני או אוטומטי.

מה היתרונות והחסרונות של דפיברילטורים חצי אוטומטיים?

אם בעבר מכשירי החייאה שמבצעים דפיברילציה היו זמינים רק במרפאות ובתי חולים, כיום אפשר להשתמש במכשירי הדפיברילטורים במקומות שונים על פי צורך רפואי הודות לניידות שלהם. דפיברילטור חצי אוטומטי מאפשר להעניק שוק חשמלי למטופל שלקה בבעיה חמורה בלב באופן מהיר ויעיל, וכך להחזיר את הלב לקצב הנכון ולהציל את חייו. 

כיוון שמדובר על דפיברילטור שפועל בצורה אוטומטית באופן חלקי, הצוות הרפואי שנעזר במכשיר החייאה כזה יכול לשלוט בו בצורה פרקטית יותר ולהתאים את סוג הטיפול הדרוש על פי המצב הרפואי בו הוא נתקל. מצד שני מדובר על מכשיר דפיברילטור שניתן לשימוש רק על ידי צוות רפואי, חובשים ואנשים אחרים שעברו הכשרה מיוחדת לשימוש עם מכשיר דפיברילטור שמופעל בצורה ידנית.

כיצד משתמשים בדפיברילטור שהוא אוטומטי?

אין ספק כי דפיברילטור אוטומטי הוא מכשיר החייאה חשוב מאוד בכל מקום, ובמיוחד במקומות בו נמצאים יחד הרבה אנשים שאחד מהם עשוי לקבל דום לב או אירוע לבבי מסוכן אחר. לכן קיים חוק בישראל המחייב כל מקום ציבורי להתקין בו דפיברילטור חצי אוטומטי, כך שגם אנשים חסרי ניסיון רפואי יוכלו להשתמש בו במקרי חירום וגם אנשים וצוותים רפואיים שזקוקים מכשיר החייאה נגיש וזמין.

השימוש בדפיברילטור מסוג אוטומטי, בין מדובר על דפיברילטור חצי אוטומטי או אוטומטי מלא, הוא פשוט וקל הודות לפעולה העצמאית של המכשיר כבר בפתיחתו. כל מכשיר כולל בתוכו שתי אלקטרודות אותן יש להניח על גופו של המטופל, כשההנחיות לבצע זאת מועברות בצורה ברורה באמצעות המכשיר. לאחר מיקום האלקטרודות המכשיר פועל בצורה אוטומטית ומעביר את עוצמת ההלם החשמלי הדרושה, זאת כדי להחזיר את הלב לפעולה תקינה.

היכן ניתן למצוא דפיברילטורים אוטומטיים במקרה חירום?

בהתאם לחוק הדפיברילטורים שנחקק בשנת 2008, ניתן למצוא עמדות של דפיברילטורים במקומות ציבוריים הומי אדם כמו קניונים ומרכזי קניות, שדות תעופה, בתי ספר, אולמי הופעות, אצטדיונים ומקומות אחרים בהם יש תפוסה של יותר מ-500 אנשים יחד.

גם בעלי עסקים ואנשים פרטיים בוחרים לרכוש לעצמם מכשירי דפיברילטור למקרי חירום, כך שמכשיר ההחייאה יהיה נגיש וזמין בכל מצב ופרט עבור אוכלוסייה שנמצאת בסיכון לאירוע לבבי מסכן חיים.

דפיברילטור חצי אוטומטי
מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!