מחקר מצא: נשים שנוחרות נמצאות בסיכון לחלות במחלות לב

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

מחקר מצא: נחירות אצל נשים מעלות סיכון למחלות לבנחירה אינו דבר נעים עבור האדם הנוחר וגם מי שישן לצידו. זהו מצב בו אנחנו מפיקים רעשים לא רצויים במהלך השינה, כשהסיבה הפיזיולוגית לרעשים אלה היא היצרות של דרכי האוויר בגרון ובלוע. ההיצרות מביאה לפגישה של חלקו העליון של הגרון ושל החך, ובהתאם לכך גורמת לרעש בדרגות עוצמה שונות. יש אנשים שנוחרים מדי פעם בעוצמה קטנה יחסית, ולעומת זאת נוחרים כרוניים שעוצמת הדציבלים אצלם עשויה להיות גבוהה במיוחד. כמובן שגם נחירות בטווח הביניים הן אפשריות.

בשנים האחרונות נערכו מספר מחקרים שהופכים את התמונה למורכבת, ושמראים כי בכוחה השלילי של הנשימה להביא לבעיות בריאותיות שונות. במאמר הבא נציג בפניכם את הקשר הקיים, על פי מחקרים, בין נחירות לבין מחלות לב בקרב נשים.

ממצאי המחקר שעשויים להדיר מכן שעות שינה

חוקרים בארצות הברית מצאו לפני מספר שנים קשר משמעותית בין מחלות לב לבין נחירות. המחקר נמשך שמונה שנים, כשאוכלוסיית המחקר הייתה כ-10,000 נשים – מספר גבוה שמראה שלמחקר יכול להיות בסיס מבחינת התוקף שלו. יש להדגיש כי בכך המחקר הצליח להבליט את עצמו ביחס למחקרים קודמים שנערכו בשדה המשחק, שהתבצעו על אוכלוסיה מצומצמת יחסית (מה שפגם ברלוונטיות של המסקנות שניתן להסיק מהם).

הנתונים הלא מעודדים הנמצאו במחקר מצביעים על כך שנחירות מגדילות את הסיכוי למחלות לב בלא פחות מאשר כ-200%.הסיבה העיקרית לכך לדעת החוקרים היא שהרעידות הנגרמות במהלך הנחירה מביאות להתעבות של עורקי הצוואר הסמוכים לגרון – אחד הסימנים המוקדמים כיום להתקשות עורקים ולשבץ.אין עדיין ביסוס מחקרי או עדות מוצקת לקשר הזה שבין הנחירה למחלות הלב, כך שנראה שדרושים מחקרים נוספים בשדה המשחק. מה שכן, הנתונים הראו באופן חד משמעי שהסבירות למחלות ולהתקפי לב עולה בצורה דרסטית בקרב נשים שנוחרות, תהיה הסיבה הפיזיולוגית לכך אשר תהיה.

חשוב להדגיש כי משך הזמן בו סובלים מהבעיה עשוי להשפיע על הסיכויים לאותן מחלות לב. הגדלת הסיכון להתקפי לב ולשבץ בכ-200% מקושרת כיום בעיקר לנשים אשר נוחרות על בסיס גבוה, כאשר נחירות "מקריות" שאינן קבועות עלולות אף הן להגדיל את הסיכוי למחלות לב (על פי ההערכות במשהו כמו 50%).

כאשר הנחירות מתווספות לגורמי סיכון אחרים למחלות לב, שקיימים אצל נשים אפילו יותר מאשר גברים, התמונה עלולה להיות מורכבת אפילו יותר: על פי הסטטיסטיקה נשים סובלות יותר מגברים מלחץ גם גבוה ומעודף כולסטרול, שני מצבים לא נעימים שמקושרים גם הם עם הגדלת הסיכון למחלות לב.

אז מה עושים?

כיום אסור לקחת את הבריאות שלנו כמובנת מאליה, כאשר ידועה ההשפעה של אורח החיים שלנו על הבריאות. במקרה של נחירות, יש הרבה דברים שניתן לעשות כדי לשפר את המצב. האתגר הראשון הוא להקפיד שאורח החיים יהיה בריא, מה שיקטין את רמת הסיכון לנחירות ולנזקים הנגרמים כתוצאה מכך. משקל עודף של הגוף מגדיל את הסיכון, ולכן האישה חייבת להקפיד על תזונה בריאה ועל פעילות גופנית בתדירות גבוהה ככל האפשר (פעילות גופנית מומלץ לכולם, אבל חשוב עוד יותר בקרב אנשים הסובלים מנחירות).

נשים שמעשנות צריכות להפסיק עם ההרגל המגונה מוקדם ככל האפשר. כמובן שמצבים דוגמת יתר לחץ דם או עודף כולסטרול מצריכים טיפול, עם או בלי קשר לנחירות.

חשוב לנסות וללמוד מהם הגורמים הספציפיים המביאים לאותם נחירות, מכיוון שניטור של הגורמים עשוי להציע דרכים למנוע מהם להתרחש ולהשפיע לרעה על השינה של אותה אישה. יש כיום מגוון רחב של כלים לאבחון מצב השינה וגם בעיות המביאות לנחירות ולצרות אחרות, כך שמומלץ לגשת לאבחון מקצועי אם יש חשד ולו הקטן ביותר לנחירות.

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!