איך לבחור קרדיולוג טוב?

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

איך לבחור קרדיולוג טוב?תפקידו של רופא קרדיולוג הינו לסייע באיתור ואבחון מחלות לב וכלי דם. אל הקרדיולוג ניתן לפנות כאשר סובלים מלחץ דם גבוה ורוצים לשמוע על אפשרויות הטיפול.

ניתן לפנות לצורך קבלת שורה שלמה של טיפולים, לרבות טיפול מונע, פרוצדורות כגון צנתור, אבחון וטיפול בהפרעות קצב, טיפול בטרשת עורקים. אבל יש לא מעט קרדיולוגים הפועלים בארץ. כיצד נדע, אם כן, באיזה אופן עלינו לבחור את הרופא שאליו נפנה? מהי הדרך למציאת קרדיולוג טוב?

חיפוש קרדיולוג – למי פונים?

הקרדיולוג הוא רופא בכיר המתמחה ברפואה פנימית ובמיוחד במחלות לב וכלי דם. הוא יהיה הכתובת אליה יפנו מטופלים לצורך אבחון וטיפול במחלות כגון אוטם שריר הלב, חסימה בעורקים, מסתמים פגועים. זהו הרופא עימו נרצה להתייעץ במידה וישנו חשד לפעילות חשמלית לא תקינה של הלב, כאשר סובלים מטרשת עורקים, לאחר שחווים אירוע לב. זהו הרופא עימו נרצה להתייעץ כשנרצה למנוע שבץ או לאחר התקף של שבץ.

אם אנו רוצים לחפש קרדיולוג, יש כמה מקורות אליהם נוכל לפנות. קודם כל, ניתן לפנות אל קופת החולים. לכל קופות החולים יש אפשרות להפנות את המטופל לקרדיולוג מטעמה. מי שרכש ביטוח מהסוג שנקרא "ביטוח בריאות" יכול לפנות אל חברת הביטוח המחזיקה רשימות מטעמה של רופאים בכל תחומי ההתמחויות.

אפשר גם להתעניין בפרסומים מטעמם של רופאים פרטיים וניתן גם לפנות לאיגוד הקרדיולוגי הישראלי. כמו כן, האינטרנט הוא מקור טוב למידע אודות רופאים ותחומי העיסוק שלהם, אבל זהו רק הצעד הראשון למציאת קרדיולוג טוב ולא פחות חשוב – זה שיתאים לטפול בכם.

המלצות וגם עמותות

דרך טובה מאוד שיכולה לעזור כשאנו רוצים לבחור קרדיולוג טוב היא להקשיב להמלצות. חולי לב בהחלט יכולים לפנות ללא מעט גורמים בכדי לקבל את חוות דעתם לגבי רופא קרדיולוג זה או אחר.

חברים, בני משפחה, ידידים או שכנים שטופלו או מטופלים על ידי קרדיולוג בהחלט יוכלו לספר לכם על התרשמותם האישית. מובן שהרושם שלהם עשוי להיות שונה משלכם, אבל אם תשאלו מספיק לעומק, תוכלו ליצור לעצמכם תמונה די נאמנה למציאות.

כדאי לשאול עד כמה הרופא קשוב, האם הוא עונה בסבלנות לשאלות, האם האווירה שהוא יוצר מעוררת אמון ושלוות נפש.

אם אין לכם ידידים שטופלו אצל קרדיולוג, אפשר בהחלט לנסות למצוא מידע גם ברשת החברתית. בפייסבוק למשל, אבל יש גם דרכים נוספות. ישנן עמותות העוזרות לאוכלוסיית החולים בכלל ויש גם עמותות שלקחו על עצמן את המשימה לסייע לחולי הלב ולמחלימים מאירועי לב. בעמותות הללו ניתן לקבל שפע של מידע, טיפים, רעיונות וגם המלצות לגבי רופאים.

הניסיון והחוויה האישית

כאשר מגיעים אל הקרדיולוג או מוטב גם לפני כן, מומלץ לברר מהי מידת ניסיונו המקצועי. חשוב לבדוק באילו תפקידים שונים הוא עסק, האם הוא עובד בקופות החולים, בבית חולים כזה או אחר, האם הגיע למעמד של סגן מנהל מחלקה או מנהל מחלקה.

כדאי לברר מבעוד מועד מהי הזמינות של הרופא, מתי הוא מקבל קהל, מה עושים אם רוצים לשאול שאלה מעבר לשעות המקובלות. כמובן, חשוב לבחור רופא שיכול לקבל אתכם בתוך פרק זמן סביר, ללא תורים ארוכים, ללא דחיות מיותרות.

אך בסופו של דבר, אין כמו הרושם שיוצר הקרדיולוג בפגישה בארבע עיניים. אין תחליף לתחושה הפנימית לקשר שנוצר, לאמון. במידה ומרגישים בנוח אצל הרופא, במידה וגם מדובר בקרדיולוג בעל ניסיון ורמה מקצועית ואישית גבוהה, בהחלט ניתן לצפות לטיפול איכותי ויעיל. לא התרשמתם לטובה? אל תהססו ובחרו ברופא אחר.

קרדיולוג מומלץ בארץ

שם הרופא עיר
פרופ דוד רוט גבעת שמואל
דר דורון מנחמי ראשון לציון
פרופ יהודה אדלר בית חולים שיבא
פרופ דב פריימרק תל אביב, רמת החייל
הרצליה מדיקל סנטר
פרופ פול פפר תל אביב
ד"ר יהונתן קוגן ראשון לציטו , אסותא אשדוד
ד"ר רון סלע כפר ורדים
ד"ר רוזן גיא יובלים
ד"ר אסעד חורי חיפה
פרופ יעקב הנקין אסותא באר שבע
פרופ מיכאל גייסט חולון
מרכז רפואי רמת אביב רמת אביב – תל אביב
ד"ר רומן קורנפלד מזכרת בתיה\אשדוד\נס ציונה
מכון לב לניאדו
מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!