הדרך המהנה למניעת מחלות לב ושבץ

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

הדרך המהנה למניעת מחלות לב ושבץבעיות בלב ובכלי הדם נמצאות לעתים בדפנות העורקים זמן רב בטרם אנו מודעים אליהן, למעשה רוב האנשים מודעים להיצרות כלי הדם שלהם רק לאחר שזה מאוחר מדי. כ-50% מהאנשים אשר נפטרו מהתקף לב לא היו מודעים כלל לכך שהם סובלים ממחלת לב.

סטנדרט הטיפול במחלות לב עוסק בעיקר במניעה ומבוסס על מודל של מספר פקטורים המהווים גורמי סיכון ופחות עוסק במתן טיפול ממשי כאשר הבעיה כבר קיימת, בנוסף מה שאנשים אינם יודעים הוא שישנן דרכים מהנות המסייעות לשמירה על בריאותנו בהן אכילת שוקולד וצחוק.

הערכת סיכונים

התמודדות עם בעיות לב מבוססת על גישה בה ההתייחסות לגורמי הסיכון הכוללים גיל, מין, כולסטרול, לחץ דם ועישון היא באמצעות הימצאותו של המטופל באחת הקטגוריות הללו בשילוב של ההסתברות שלו ללקות בהתקף לב או שבץ במשך זמן של עשר שנים. זהו למעשה מודל אשר מכיל רכיב של הימור – מעין תסריט של ניחוש נכון.

בדיקות ומעקב כחלק מצעדי המניעה

למעשה כיום שיטות הטיפול עוסקות במצב העכשווי של כלי הדם ואבחון הגורמים המביאים להצרותם וכן לגורמי דלקת המופיעה במערכת הלב וכלי הדם. אולם המטופלים אינם מודעים לכך שבדיקות רבות המשמשות לאבחון וטיפול בבעיה עשויות להיות מטעות למדי ולמעשה הם עלולים לחוות התקף לב או שבץ דקות לאחר שאותן בדיקות מתבצעות.

לדוגמא אם הבדיקה מאבחנת רק את מידת פתיחת כלי הדם, היא עלולה להחמיץ מחלה המתפשטת באותו הזמן בדפנות כלי הדם אשר פעמים רבות היא עלולה להיות נסתרת מהעין לחלוטין.

בדיקה גם כאשר אין חשד

אחת הבדיקות לאיתור היצרות כלי דם היא באמצעות בדיקת אולטרסאונד לכלי הדם בצוואר אשר מחפשת אחר התעבות באזור הקשורה לסיכון לשבץ ולהתקף לב. אולם הבדיקה מתבצעת רק לאחר שכבר נוצר חשד לגבי מחלת כלי דם בעוד שמומחים ממליצים לכל מי שעבר את גיל הארבעים או אפילו צעירים יותר אשר ישנה היסטוריה משפחתית המעידה על סיכון יתר לבצע את הבדיקה.

אבחון אישי

התקפי לב ושבץ עלולים להיגרם ממגוון סיבות כגון עישון, דלקות, בעיית כולסטרול, חוסר שינה או מחלות אוטואימוניות. העובדה שמדובר בגורמים רבים מקשה על האבחון האישי של כל מטופל וכן כאשר כבר מאותר הגורם, הטיפול בו כולל רק מניעת החמרת הבעיה ולא שיפור המצב הקיים. 50% מאנשים נושאים עמם גן אחד לפחות הגורם להתקף לב או לשבץ ולכן ישנה חשיבות רבה באיתור מוקדם של אותו הגן בקרב האוכלוסייה הנושאת אותו. בדיקה גנטית מאפשרת הענקת טיפול אופטימלי.

צעדים (מהנים) למניעת התקף לב ושבץ

אכן הדרך למניעת שבץ והתקף לב דורשת הימנעות מגורמים אשר מסבים תענוג לחלק מאתנו כגון הימנעות ממזון שמן או מטוגן וכן מצריכת אלכוהול ועישון, גם ביצוע פעילות גופנית אינה בהכרח אהובה על כולנו, אולם צעדים אלה חשובים לבריאותנו ומומלץ לשמור עליהם. מה שפחות ידוע הוא שישנם מספר צעדים מהנים אשר מסייעים במניעת בעיות לב ושבץ אשר תשמחו ליישם.

הנה כמה דרכים פשוטות ואף מהנות אשר יישומן יקטין את הסיכון ללקות בהתקף לב או שבץ:

  • השתמשו בחוט דנטלי.
  • צחצחו היטב שיניים במברשת המיועדת להגיע לכל הנקודות הבעייתיות אשר בהן עלולה להתרחש דלקת.
  • התעמלו לפחות במשך 22 דקות ביום.
  • הקפידו על שינה של לפחות שש שעות בלילה.
  • השתדלו לצחוק והרבה.
  • אכלו 7 גרם של שוקולד מריר המכיל לפחות 72% קקאו ביום.
  • אכלו דגים שמנים שלוש פעמים בשבוע.
  • אכלו ירקות ופירות צבעוניים בכל יום.
  • הקשיבו לעצמכם – אתם מכירים את הגוף שלכם טוב מכולם.
מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!