איפה קונים דפיברילטור?

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

איפה קונים דפיברילטורדפיברילטור הוא מכשיר רפואי המשמש להחזרת פעימת לב סדירה לאחר עצירת לב פתאומית. כיום ניתן לקנות דפיברילטור במגוון חנויות ששייכות לתחום המכשור והציוד הרפואי. על דפיברילטור ואיפה קונים דפיברילטור נרחיב במאמר הבא. 

 

מהו דפיברילטור?

לפני שנסביר איפה קונים דפיברילטור נסביר מהו דפיברילטור בכלל. דפיברילטור הוא מכשיר החייאה חשמלי שמסוגל לספק שוק חשמלי חזק ולהסדיר את פעילות הלב לאחר אירוע לבבי כלשהו. כיום יש דפיברילטורים במגוון מקומות ציבוריים כך שניתן להעניק סיוע מידי לאדם שחווה אירוע לבבי. הדפיברילטורים הללו הם דפיברילטורים אוטומטיים. למעשה דפיברילטור אוטומטי פועל בצורה דומה לדפיברילטור רגיל כאשר ההבדל המרכזי ביניהם הוא שהדפיברילטור האוטומטי לא צריך חיבור לחשמל. בעקבות כך דפיברילטור אוטומטי ניתן לשימוש במגוון מקומות ציבוריים שונים גם אם אין בהם חיבור לחשמל כמו בים לדוגמא. בעת דום לב יש להגיב בין 3 ל-4 דקות לפני שנגרם נזק מוחי ולכן על ידי דפיברילטור ניתן לתת תגובה מהירה ולהציל  חיים לפני שכוחות ההצלה מגיעים. מדובר במכשיר פשוט להפעלה שניתן להפעיל גם ללא רקע או ניסיון רפואי. 

איפה קונים דפיברילטור?

על מנת לקנות דפיברילטור, יש לחפש חנויות רפואיות או אתרי קניות מקוונים המציעים מכשירים רפואיים מסוגים שונים. ניתן לקנות דפיברילטור גם במוסדות רפואיים ואף במרכזי טיפול בלב. לפני שאתם קונים דפיברילטור חשוב להתייעץ עם רופא בשביל לבחון האם המכשיר מתאים וכיצד להשתמש בו. חשוב לוודא שהמכשיר מגיע עם הדרכה מתאימה על מנת להשתמש בו בצורה נכונה. חשוב לוודא שאתם קונים מחנות מוכרת ששייכת לתחום המכשור והציוד הרפואי ומוכרת דפיברילטור שעומדים בתקנים ומאושרים על ידי ה-FDA האמריקאי או על ידי ה-CE האירופי. 

 

כיצד עובד דפיברילטור?

לאחר שהבנו איפה קונים דפיברילטור נסביר כיצד המכשיר עובד. הדפיברילטור הוא מכשיר חשמלי שמספק שוק חשמלי חזק ומאפשר להשיב את פעילות הלב לפעילות תקינה. למעשה, הדפיברילטור כולל שני לוחות מתכת בשם אלקטרודות אותם יש להצמיד לחזה של המטופל. כאשר המכשיר מספק שוק חשמלי, הוא יעבור דרך לוחות המתכת ישירות לחזה של המטופל ויאפשר לבצע מעין ריסטרט ללב. בעת הפעלת המכשיר, פעילות הלב תיעצר לרגע ולאחר מכן הלב אמור לחזור לפעום בקצב תקין.

 

מתי יש להפעיל את הדפיברילטור?

כפי שהבנו, הדפיברילטור הוא מכשיר החייאה שמאפשר להעניק סיוע מידי לאדם שעובר אירוע לבבי. כלומר, אם אדם בסביבתכם עובר באופן פתאומי התקף לב, דום לב, הפרעה בקצב הלב או כל אירוע לבבי אחר עליכם לקחת את המכשיר הקרוב ביותר ולהפעיל אותו. איך תוכלו לדעת אם האדם עובר אירוע לבבי? לשם כך ישנם מספר סימנים לזיהוי. קודם כל קיימים סימנים אצל אדם שאיבד הכרה ביניהם הפסקת הנשימה, קוצר נשימה או נשימה לא סדירה וזיעה קרה. אצל אדם שנמצא בהכרה יכולים להיות סימנים כמו תחושת לחץ, כאב או אי נוחות בחזה, צפצופים, דפיקות לב מואצות וסחרחורת. הסימנים הללו עלולים להעיד על אדם שחווה אירוע לבבי. במצב כזה עליכם לקחת את המכשיר הקרוב, להניח אותו בצורה יציבה על הרצפה ליד המטופל. לאחר מכן הדליקו את המכשיר, הוציאו את האלקטרודות והצמידו אותן לחזה של המטופל. 

מיקום האלקטרודות

על מנת להשתמש נכון בדפיברילטור חשוב מאוד למקם בצורה נכונה את האלקטרודות שלו. כאשר האלקטרודות ממוקמות נכון ניתן להפיק את התועלת המקסימלית מהשוק החשמלי. על מנת למקם את האלקטרודות יש לקחת בחשבון את הכיוונים והזוויות שלהן. חשוב להבדיל בין האלקטרודה של צד ימין לבין זאת של צד שמאל ולא להחליף בין הצדדים. את אלקטרודת ימין יש למקם מעל קו הפטמות של המטופל ומתחת לעצם הבריח. את אלקטרודת שמאל יש למקם מתחת לקו הפטמות באזור שריר החזה. שימו לב שאתם ממקמים לפי הצדדים של המטופל, כלומר אלקטרודת ימין לצד ימין של המטופל ואלקטרודת שמאל לצד שמאל של המטופל. אצל גברים קו הפטמות עובר בין הפטמות ואצל נשים קו זה הוא הקו שבין קפל שד ימין לקפל שד שמאל. אצל ילדים מיקום האלקטרודות יהיה מעט שונה. שימו לב שעל גבי הדפיברילטור אמורים להיות איורים שמסבירים היכן יש למקם את האלקטרודות. 

 

לסיכום

במאמר הסברנו מהו דפיברילטור, איפה קונים דפיברילטור וכיצד להפעיל אותו בצורה נכונה. חשוב לזכור כי מדובר במכשיר רפואי שמסוגל להציל חיים. לכן בקניית דפיברילטור יש לקחת בחשבון פרמטרים שונים כמו קלות השימוש במכשיר, איכות הסוללה, מכסת השוקים החשמליים שהוא מסוגל לספק ושנות האחריות. כך תוכלו להיות בטוחים שאתם קונים מכשיר איכותי שישמש אתכם כראוי במקרה הצורך. למעשה, אחד מגורמי המוות המרכזיים בארץ ובעולם הוא הלב ולכן החל משנת 2008 קיים חוק שמחייב להציב דפיברילטורים במקומות ציבוריים בהם יש מעל 500 אנשים ביום. קיימת רשימה של כל המקומות המחויבים בהצבת דפיברילטור ובה נכללים מקומות כמו קניונים, שדות תעופה, בתי סוהר, תיאטראות, אולמות אירועים, מועדונים, אצטדיונים, חדרי כושר, בתי אבות ועוד. 

איפה קונים דפיברילטור
מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!