סיבות לדופק לב מואץ

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

סיבות לדופק לב מואץדופק לב מואץ מתבטא בתחושה של דילוג על פעימות קצביות קבועות, הנובעת ממצבי סערת רגשות, או פחד. רוב המקרים אינם מצריכים טיפול, אך חשוב להבין את השפעתם על בריאות הלב, ולא להיכנס לחרדה במהלך התרחשותם. יש להבין את הסיבות לדופק לב מואץ, על מנת לדעת מתי התסמינים חמורים ומצריכים טיפול רפואי מיידי.

1. מתח וחרדה

רגשות עזים עשויים לגרום לשחרור הורמונים המאיצים את קצב הלב. הגוף מוכן להתמודד עם איום, גם ללא מצב סכנה. התקפי פאניקה הם התקפים עוצמתיים של פחד, שעשויים להימשך מספר דקות.

התסמינים כוללים דופק מואץ, הזעה, צמרמורות, בעיות נשימה וכאבים בחזה. התקף פאניקה עשוי להרגיש כמו התקף לב. אם אינכם בטוחים מה גורם לדופק המואץ, הקפידו לקבל סיוע רפואי.

2. פעילות גופנית

אימונים טובים לבריאות, וגם ריצה מהירה או שיעורי ספינינג, גורמים באופן טבעי לדופק לב מואץ. זוהי הדרך של הלב לשאוב יותר דם על מנת לספק יותר כוח לשרירים במהלך האימון.

אם קצב הלב מואץ באופן חריג, גורם לאי סדרים בפעימות הלב, או להפרעות קצב לב, יש לקבל טיפול רפואי.

3. קפאין גורם לדופק לב מואץ

כשקצב הלב מוגבר לאחר קפה הבוקר, המצב מתרחש כתוצאה מהקפאין המעורר את קצב הלב. אם השפעות אלו מתרחשות לאחר שתיית קפה, משקאות קלים מתוקים, משקאות אנרגיה, תה, שוקולד או כל מקור מזון או משקה אחרים המכילים קפאין, יש לקבל טיפול רפואי.

מחקר מצא כי קפאין הנמצא בקפה, תה ושוקולד, אינו צפוי לגרום לדופק לב מואץ בקרב אנשים עם לב בריא. אך מומחים אינם יודעים אם הקפאין עלול לגרום לבעיות קצב לב גם לאנשים בריאים.

4. ניקוטין מאיץ את קצב הלב

ניקוטין וכימיקלים ממכרים בסיגריות ומוצרי טבק, מעלים את לחץ הדם וגורמים לדופק לב מואץ. הפסקת עישון היא הצעד הטוב ביותר בו אתם יכולים לנקוט לבריאות הלב, גם אם הגמילה לא תאט את פעימות הלב מיד.

מדבקות ניקוטין ומוצרים אחרים של תחליפי ניקוטין משפיעים אל דופק לב מואץ, כתסמין הנסיגה מהניקוטין, אך תופעות לוואי אלו אמורות להיעלם בתוך שלושה שבועות עד חודש מתחילת הגמילה.

5. שינויי הורמונים

נשים עשויות להבחין שקצב פעימות הלב שלהן מואץ במהלך המחזור החודשי, הריון, או כתסמיני גיל המעבר. הסיבה היא רמות הורמונים. העלייה בקצב הלב היא זמנית ואין סיבה לדאגה.

אצל נשים הרות, דופק לב מואץ עשוי להתרחש גם במצב של אנמיה, כלומר, כשאין מספיק כדוריות דם אדומות שנושאות חמצן בכל הגוף.

6. חום גבוה

כשהחום גבוה במהלך מחלה, הגוף משתמש באנרגיה בקצב מהיר יותר מהרגיל, ומצב זה עשוי לגרום לדופק לב מואץ.

הטמפרטורה הנורמאלית של הגוף צריכה להיות בטווח של 37.3-37.4 מעלות. כשחום הגוף גבוה מרמה זו, הוא משפיע על קצב הלב.

7. סוכר נמוך בדם

כשמדלגים על ארוחות, מופיעים תסמיני חוסר יציבות, רוגז וחולשה, אך ההשפעה עשויה להתבטא גם בדופק לב מואץ.

כשרמת הסוכר בדם יורדת, הגוף משחרר הורמוני לחץ כגון אדרנלין, על מנת להתכונן למחסור במזון, כמו במצב חירום. אדרנלין מאיץ את קצב הלב.

8. פעילות יתר של

ריס

בלוטת התריס היא בלוטה בדמות פרפר הממוקמת בצוואר. היא מייצרת הורמונים המסייעים לתפקוד חילוף חומרים ותפקוד תקין של הגוף. פעילות יתר של בלוטת התריס עשויה לייצר עודף הורמון בלוטת התריס, ומצב זה עשוי לגרום לדופק לב מואץ באופן כל כך משמעותי, עד שהתסמינים מתבטאים בכאבי חזה.

גם מינונים מוגברים של הורמון בלוטת התריס לטיפול במצבי תת פעילות בלוטת התריס, עשויים להאיץ את פעימות הלב.

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!