כיצד בלוטת התריס עובדת כנגד בריאות הלב?

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

כיצד בלוטת התריס עובדת כנגד בריאות הלב?הבלוטה הקטנה שיושבת בחלק הקדמי של הצוואר אחראית על סוגים שונים של תפקודי הגוף, החל ממצב הרוח שלנו ורמת האנרגיה שאנו שרויים בה, ועד לחילוף החומרים וגם לבריאות הלב. מה היא בדיוק בלוטת התריס וכיצד היא עובדת כנגד בריאות הלב?

תפקידה של בלוטת התריס

תפקידה של בלוטת התריס היא בייצור של הורמון תירוקסין האחראי על חילוף החומרים. כאשר ישנה האטה בייצור ההורמון או הגברה בייצור ההורמון הדבר משפיע על כל חלקי הגוף המתבטא בסוגים שונים של סימפטומים, ביניהם: האטה בחילוף החומרים, עייפות, יובש בעור, דלילות בשיער, בצקות, הצטברות של נוזלים באוזניים וגם ירידה בחשק המיני. סימפטום נוסף אותו יחוו הסובלים מפעילות לא סדירה של בלוטת התריס היא האטה בדופק הלב, דבר העשוי להוביל אל מחלות לב.

קצב דפיקות הלב כתוצאה מפעילות לא סדירה של בלוטת התריס

כאשר ישנה אי סדירות בהפרשת הורמון התירוקסין, אנשים עלולים להבחין כי בהפרעות קצב לב כאשר קצב הלב עולה או יורד בצורה לא סדירה. קצב דפיקות הלב אחראי לא רק על תפקוד תקין של הלב והחמצן, אלא גם על תחושות שונות בגוף, כמו חום או קור הגוף. בשונה מפעילות ספורטיבית המגבירה את קצב הלב, כאן מדובר בעלייה בקצב הלב כאשר אנחנו במנוחה, או בירידה קיצונית של קצב הלב עד ל 50 פעימות לדקה.

מחלות לב כתוצאה מתת פעילות של בלוטת התריס

מאחר וההורמון תירוקסין המופרש מבלוטת התריס אחראי על חילוף החומרים, אנשים אשר סובלים מתת פעילות לרוב יחווה עלייה בכולסטרול LDL ו וכן יסבלו מכמות גבוהה של טריגליצרידים. כולסטרול LDL  גבוה מצטבר בעורקים הפנימיים והדבר מוביל אל מחלת טרשת העורקים, בה ישנה היצרות של כלי הדם. באופן זה פחות דם וחמצן מגיעים אל רקמות הגוף השונות. הדבר אף עלול להוביל אל מחלות לב וכן התקף לב. השפעה נוספת שיש לבלוטת התריס על הלב הינה בתרחיש בו מתקיימת חסימת עורקים.

יש לציין, כי בעוד מחלות לב לרוב שכיחות יותר בקרב גברים, הרי שכאשר הדבר נובע מתת פעילות של בלוטת התריס, גם נשים נמצאות באותה רמת הסיכון להתפתחות של מחלות לב והתקפי לב, בעיקר בקרב נשים מבוגרות.

אבחון בלוטת התריס

כאשר עולים סממנים שונים בבדיקות הדם, כמו רמת כולסטרול גבוה, מומלץ מאוד לבצע בדיקה של תפקוד בלוטת התריס. למעשה, אחת לחמש שנים מומלץ לכל אדם, מעל גיל 35, לבצע בדיקת דם פשוטה המאבחנת את תפקוד הבלוטה שאחראית על בריאות הגוף.

בנוסף לכך, כאשר קיים חשש לתפקוד לקוי של בלוטת התריס יש לבצע גם א.ק.ג המנתר את קצב הלב ומאפשר קבלת אינפורמציה לגבי תפקוד הלב במצבי מנוחה או פעילות. כמו כן, כאשר ישנם סימפטומים שונים, כגון עייפות, יובש, חוסר אנרגיה, קצב דפיקות לב גבוה או נמוך – הדבר אומר כי הגוף שלנו מאותת לנו שמשהו אינו קשורה, ומומלץ לסור אל הרופא על מנת לבדוק את בלוטת התריס.

חשיבות הטיפול בבלוטת התריס

בלוטת תריס שאינה פועלת באופן תקין עלולה לגרום לא רק בירידה באנרגיה ובתחושה הכללית, אלא גם, ובעיקר, למחלות לב. לכן, בכל מקרה בו התקבלה אבחנה על יתר פעילות או תת פעילות של בלוטת התריס, חשוב מאוד לטפל בהתאם להמלצת הרופא. לעיתים, ניתן לטפל בבלוטת התריס על ידי שינוי תזונתי, ולעיתים יש צורך בשימוש בתרופות המסייעות להורמון התירוקסין להשתחרר אל הגוף באופן תקין ומאוזן.

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!