נגישות לחולי לב

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

מחלות לב הן מהמורכבות ביותר להתמודדות, גם מכיוון שהמחלות החמורות כרוכות בסכנת חיים מוחשית. אסור לשכוח שמחלותנגישות לחולי לב הלב טומנות בחובן פגיעה ממשית בשגרת החיים וביכולת התפקוד של האדם. למרות שלכל מחלה יש תסמינים משלה ולמרות השונות מאדם לאדם, מחלות לב עלולות להביא לקשיים בביצוע פעילות גופנית (או אפילו התניידות כמכלול), חולשה, עייפות, קוצר נשימה, בצקות בגפיים ועוד. ככל שהמחלה מורכבת יותר, ההשפעה שלה על יכולת התפקוד של האדם עשויה להיות גבוהה יותר.

מחלות לב, בהקשר הנוכחי, עלולות לחייב שינויים מהותיים בסביבת המגורים והמחיה של האדם החולה. כאן בדיוק עשויים להיכנס לתמונה פתרונות הנגישות השונים, אותם נמנה במאמר הנוכחי.

כאשר ההתניידות הופכת לאתגר ממשי בשל מחלת לב

למרות שלכאורה אין קשר ישיר בין מחלות לב לתפקוד הגופני של האדם, ראינו כבר שהן עלולות להקשות עליו במידה רבה. עקב כך נדרשת הנגשה של סביבת המגורים של האדם, בין אם ביתו ובין אם המוסד בו הוא שוהה (בעיקר בית אבות או מוסד לדיור מוגן). החדשות הטובות הן שהטכנולוגיה המתקדמת של העת הנוכחית מאפשרת לבצע את ההתאמה הזו במגוון רחב של דרכים, עם פתרונות נגישות יעילים במיוחד שכיום אפשר להתאים כמעט לכל סביבת מחייה באשר היא.

עלייה וירידה במדרגות, כידוע, היא פעולה גופנית מאומצת שעלולה להיות מורכבת פי כמה עבור הסובלים ממחלות לב. לעיתים הבעיה היא בהשפעת מחלת הלב על יכולת התנועה של האדם, כפי שראינו קודם לכן. עקב כך דרושים פתרונות שיאפשרו לוותר על המדרגות, מה שיהפוך את המגורים לפשוטים פי כמה.

פתרונות נגישות מתקדמים הופכים את חייהם של חולי לב להרבה יותר קלים

את הסקירה אנחנו מתחילים עם מעלון, כלומר, מעלית ביתית. כפי שניתן להסיק, מדובר במעלית המורכבת בבית (פנימית או חיצונית) על מנת לאפשר מעבר פשוט ויעיל בין מפלסי גובה שונים. מעלונים מהדור המתקדם פועלות על בסיס הידראולי וניתנות להתקנה מבלי שיש צורך בפעולות תשתית מורכבות, מה שהופך את הפתרון לזמין ומצמצם את העלויות בצורה משמעותית. אם חולה הלב מתנייד באמצעות כיסא גלגלים, כפי שקורה לעיתים, הוא יוכל להיכנס למעלית בקלות.

פתרונות נגישות אחרים הם מדרגונים, המיועדים לחללים בהם תמצאו מדרגות מסוגים שונים – בין אם פנימיות ובין אם חיצוניות, הן מדרגות ישרות והן מפותלות. המדרגון הוא מתקן המורכב ממסילה אותה מתקינים על גבי המדרגות וכיסא נוח הנע לאורך המסילה, עליו יושב האדם החולה. המדרגון עולה ויורד בצורה מתונה ובטוחה, תוך שימוש באמצעי בטיחות מתקדמים.

לצד מדרגון הכיסא הרגיל ניתן למצוא כיום גם מדרגון משא, שהייחודיות שלו היא ההתבססות על משטח אופקי עליו עומד האדם המבוגר. יש מדרגונים הכוללים לצד אותו משטח גם כיסא מתקפל, כך שהמשתמש יכול לבחור בדיוק כיצד להתנייד בכל אחד מהמקרים.

כיצד בוחרים ומתאימים את הפתרונות האופטימליים?

כל אחד מפתרונות הנגישות שסקרנו מעלה יכולים להגיע בצורות ובדגמים שונים, מה שהופך את הבחירה שלהם לאתגר. הפתרון המתבקש במצבים אלו הוא פנייה לחברה הפועלת בתחום, על מנת שאנשיה יוכלו לספק למשתמש המלצה על הפתרונות המתאימים לו ביותר. זאת בהתייחס לרמת התפקוד הנוכחית שלו ולשינויים האפשריים בה בעתיד הנראה לעין, למאפייני המבנה בו האדם מתגורר ולפרמטרים אחרים המשתנים ממקרה למקרה.

חברות הפועלות בתחום, דוגמת אלקטרה תעמל, מציעות לצד המוצרים גם שירותים חיוניים של תחזוקה ותפעול. שירותים מהסוג הזה מספקים את המענה הנדרש בעת הצורך, לצד מידה לא מבוטלת של שקט נפשי הנובע מהידיעה שיש למי לפנות בכל שאלה או בעיה.

נגישות לחולי לב
מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!