כך תשמרו על לב בריא

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

טיפים לשמירה על לב בריאהלב הינו אחד האיברים החשובים ביותר בגוף האדם. פעילות גופנית, תזונה מאוזנת, הימנעות מעישון ואלכוהול הינם רק חלק מן האמצעים לשמירה על בריאות הלב.

מהו לב בריא?

לב האדם פועם כ- 3 מיליארד פעימות בממוצע של 75 שנות חיים. מטרתו של הלב להזרים את הדם אל עבר כל חלקי הגוף. בכל דקה זורמים מן הלב יותר מ- 5 ליטרים של דם אל האברים השונים, כאשר קצב לב תקין עומד על 65 פעימות בדקה בעת מנוחה.

לחץ או מאמץ פיזי מסוגלים לגרום ללב לפעום עד פי חמש מן הקצב הרגיל. החיים בחברה המערבית מייצרים גורמי סיכון רבים- לחצים, חוסר פעילות גופנית וצריכת אוכל עתיר פחמימות או שומנים ועוד. מדי שנה מתים מיליוני אנשים ממחלות לב וכלי דם לכן, שמירה על בריאות הלב הינו נושא מרכזי וחשוב.

טיפים לשמירה על לב בריא

  • משקל תקין – משקל עודף והשמנה מעמיסים על מערכת השלד, הלב וכלי הדם ועלולים להוביל למחלות נוספות כמו לחץ דם וסוכרת. שמירה על משקל תקין מפחיתה עומסים על השלד ומשפרת את תפקוד הלב. המשקל הרצוי לנשים וגברים מעל גיל 18, על פי מדד ה- BMI (מדד מסת המשקל) נע בין 19-25.
  • הימנעות מעישון – ידוע כי העישון גורם למחלות רבות כגון: מחלות לב, כלי דם וסרטן. למי שמעשן מומלץ להפסיק באופן מיידי.
  • פעילות גופנית – הוכח מדעית כי שמירה על פעילות גופנית אירובית תורמת לפעילותו התקינה של הלב. פעילות אירובית כוללת הליכה, ריצה, רכיבה על אופניים, שחייה, ריקוד ועוד. הפעילות משפרת את צריכת החמצן של הגוף, מורידה את רמת הכולסטרול הרע, מעלה את מצב הרוח החיובי ועוד. מומלץ לקיים פעילות גופנית כ- 4 פעמים בשבוע למשך 30-40 דקות. לאנשים בריאים מומלץ לקיים פעילות גופנית על פי דופק המטרה המותאם לגילם.
  • תזונה נכונה – שמירה על תפריט מאוזן ומגוון המבוסס על אוכל ים תיכוני העשיר בפירות, ירקות ודגים תורמים לבריאות הגוף ולפעילותו התקינה של הלב. מומלץ להימנע ממזונות מעובדים, לאכול פירות, מוצרי חלב 3%-5% וירקות מכל הצבעים באופן קבוע, להוסיף קטניות וסיבים תזונתיים ולגוון באמצעות דגי- ים. כל אלה תורמים לשמירה על רמת כולסטרול תקין בדם, למשקל תקין, מונעים התפתחות של טרשת עורקים, מסייעים לתפקוד הלב ועוד. בנוסף, במחקר שבחן את הסיכון לחלות במחלת לב בקרב אנשים שאוכלים תזונה צמחונית ולא צמחונית נמצא כי אנשים שאכלו תזונה צמחונית היו בסיכון נמוך יותר לחלות במחלת לב ובהתקף לב.
  • הימנעות משומן רווי – חשוב באופן משמעותי להימנע ממזונות העשירים בשומן רווי כגון: שומן טרנס, מאפים ובשר שמן. בניגוד לכך, מאכלים עתירי שומן בלתי רווי כמו אבוקדו, אגוזים, שמן זית או קנולה חשובים ומומלצים. שומן רווי מצטבר בדפנות העורקים ועלול לגרום למחלת טרשת העורקים.
  • שתיית מים – מומלץ לשתות הרבה מים ולהימנע משתיית משקאות ממותקים או מיצים.
  • דגנים וסיבים תזונתיים – מזון עתיר בסיבים תזונתיים מגביר את פעילות המעיים, מסייע להרזיה ולשמירה על המשקל. מומלץ לשלב בתפריט המזון דגנים מלאים כמו: חיטה, אורז, כוסמת, גריסים וכדומה העשויים מקמח מלא ולאכול פירות וירקות בשלל צבעי הקשת ביחד עם קליפתם.
  • מלח בישול – רצוי להימנע משימוש במלח בישול ככל שניתן. המלח מעלה את לחץ הדם ומהווה גורם סיכון ניכר למחלות לב שונות.
  • בדיקות – מומלץ להקפיד על שיגרת בדיקות רפואיים למדידת לחץ הדם, רמת הסוכר והשומנים בדם באופן קבוע על פי המלצת הרופא.
  • לחץ ומתח – לחצים ומתחים יום יומיים נחשבים לגורמי סיכון קריטיים למחלות לב וכלי דם לכן מומלץ למצוא רגעי מנוחה ונחת ולנסות להימנע ממתחים ומלחצים ככל שניתן.

אולי יעניין אותך גם:

מתכונים בריאים לחולי לב: אורז מלא עם ירקות ועשבי תיבול

מהו לחץ דם תקין ומה חשיבותו?

האם התוסף גלוקוזמין טוב לבריאות הלב‎

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
התפקיד הקריטי של חיידקי המעיים בבריאות האדם

גוף האדם הוא מערכת אקולוגית מורכבת, שבה חיים כ-40 טריליון חיידקים, שרובם שוכנים במערכת העיכול. קהילת מיקרואורגניזמים זו, המכונה מיקרוביום, ממלאת תפקיד חיוני בבריאותנו וברווחתנו. מעבר לתרומתם החיונית לעיכול מזון וייצור ויטמינים, חיידקים אלה חיוניים לבריאותנו. בואו נבחן את התפקידים הקריטיים שלהם.

לקריאת המאמר »
072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!