ליזינופריל להורדת לחץ הדם מפחיתה סיכון למחסום בלב

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

ליזינופריל להורדת לחץ הדם מפחיתה סיכון למחסום בלב תרופה בשם ליזינופריל נחשבת לאחת המקובלות ביותר כיום בשוק התרופות, אשר משמשות להורדת לחץ דם גבוה המסכן את הבריאות ומוביל למחלות לב. במהלך פעילותה, מביאה התרופה גם להקטנת הסיכון ליצירת מחסום בלב ופקקת. להלן נבין יותר על משמעות הטיפול, כיצד הוא עובד, מהם היתרונות וכן – האם ישנם סיכונים.

תרופה במרשם בלבד

הדבר הראשון שחשוב לדעת לגבי השימוש בתרופה ליזינופריל ככלי להורת לחץ דם והפחתת הסיכון למחלות לבביות הוא שמדובר בתרופת מרשם. אין ליטול תרופה זו על דעתו של החולה, ללא הכוונה רפואית. בנוסף, מכיוון שיש כמה וכמה תרופות שונות המיועדות להורדת לחץ הדם, יש לדעת כי אם תרופה אחרת לא הראתה יעילות מספקת או לחילופין, הביאה לתופעות לוואי קשות, המצב יכול להיות שונה לחלוטין אם ייעשה שימוש בליזינופריל.

לעכב את פעילות האנזים ACE

התרופה נמצאת בשימוש ניכר בקרב חולים בעלי לחץ דם גבוה וכן בכאלה שאובחן אצלם מצב של אי ספיקת לב. התרופה הינה ממשפחת התרופות שנועדו לעכב את פעילות האנזים ACE – Angiotensin converting enzyme. טיפול מסוג זה נחשב לטיפול יעיל עבור מרבית החולים, אם כי עשויה להיות השפעה על אופן תפקוד הכליות. אי לכך, במידת הצורך תתבצע בדיקה מקדימה לפני התחלת הטיפול שתפקידה לוודא מהי רמת התפקוד של הכליות. במידה והמצב מבחינה זו אכן תקין, זהו טיפול מקובל וטוב.

האם צפויות תופעות לוואי?

מרבית החולים שמקבלים טיפול באמצעות ליזינופריל אינם מדווחים על תופעות לוואי משמעותיות. במידה והחולה מרגיש מעת לעת טשטוש, אובדן שיווי משקל או סחרחורת, עליו לדווח על כך לרופא. בדרך כלל זו תופעה זמנית למשל כזאת המקושרת לשינויים בלחץ הדם כאשר מבצעים קימה לעמידה (ממצב שכיבה). תופעות לוואי נוספות, שבדרך כלל לא מהוות בעיה רצינית הינן שיעול ולעיתים קוצר נשימה.

מהו אופן הטיפול?

כיצד התרופה פועלת? האנזים אותו מעכבת התרופה נמצא בגוף בעיקר סמוך לריאות. יש לו קשר הדוק עם עליה בלחץ הדם הנובעת מהיצרות כלי הדם. בכך, התרופה מביאה לתוצאה הפוכה, הרחבת כלי הדם ולכן – ירידה בלחץ הדם. מקובל להניח כי התרופה תורמת להפחתת הסיכון להתקפי לב ולחסימות.

הטיפול ניתן בטבליות, אשר מסופקות במינונים שונים. יתכן והרופא ימליץ על שימוש במינון התחלתי נמוך יחסית ובמידה ונרשמת הצלחה סבירה וללא תופעות לוואי יועלה המינון בהדרגה עד שיגיע לרמה הרצויה, המיטבית עבור החולה. בקרב חולים מבוגרים, אפשרי שימוש במינון נמוך יותר.

את הטבלייה במינון שנרשם יש ליטול באופן יומי, טבליה אחת ליום. מהירות ההשפעה שונה מחולה לחולה ובדרך כלל מדובר בעד מספר שעות. משך ההשפעה כיממה ולכן – אין ליטול יותר מהמנה הרשומה, פעם ביום. יחד עם זאת, התרופה איננה נחשבת לבעלת רעילות גבוהה ובדרך כלל לא קיימים תסמינים מיוחדים במקרה שהחולה נוטל בטעות שתי מנות במקום אחת. את הטיפול אין להפסיק ללא הוראה מרופא שכן לחץ הדם יעלה ועלולים לחול תסמינים נלווים לכך לרבות מצבים מסכני בריאות ואפשרות להיווצרות מחסום בלב.

האם יש השפעות לטיפול ארוך טווח?

התרופה עשויה לשמש חולים גם כטיפול מתמשך, ארוך טווח. במקרה זה, הרופא עשוי להמליץ על ביצוע מעקב מעת לעת של תפקוד הכליות. כמו כן, ניתן לצפות לבדיקת כמות האשלגן. בקרב חלק מהחולים נרשמת עליה ברמת האשלגן וחשוב לנטר זאת. מלבד זאת, לא מומלץ להשתמש בתקופת ההיריון וגם לא עבור נשים מיניקות. התרופה מיועדת על פי רוב למבוגרים בלבד.

אולי יעניין אותך גם:

אל תקחו ללב ולריאות: האם קנאביס מזיק או מסייע לחולי לב?

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!