תרופה לסוכרת מקטינה את הסיכון להתקפי לב

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

סוכרת סוג 2 נחשבה במשך שנים לבעיה שממנה סובלים בעיקר מבוגרים, בניגוד לסוכרת ילדים (סוג 1). ואכן, ככל שאנו מתבגרים, בהחלט קיימת יותר התופעה של עליות וירידות מהירות ברמת הסוכר. אך כיום, גם גדל בצורה דרמטית מספרם של הצעירים שסובלים מכך.

מטבע הדברים, עלה מאוד גם השיעור של אנשים המשתמשים בתרופות לצורך איזון המחלה. פרסום שעורר הדים מגלה כי תרופה לסוכרת, שניתנת בהזרקה, מגלה יעילות לא רק באיזון של המחלה והתסמינים. בנוסף, היא גם מצליחה להקטין את הסיכון ממצבים רפואיים אחרים, מסכני חיים. בראש ובראשונה, התקפי לב.

הקשר העגום בין מחלת הסוכרת לבין התקפי לב

חולי סוכרת סוג 2 עלולים ללקות בתחלואה נוספת, שנגרמת בשל המחלה העיקרית. בפרט, זה נפוץ בחולים שאובחנו בשלב מאוחר וכאלה שמתקשים לאזן את רמת הסוכרים לאורך זמן. ירידה בתחושה, פגיעה בראייה או כף רגל סוכרתית מצריכים הרבה מודעות וטיפול. אך מה שפחות ידוע זה שעבור חולי סוכרת קיים סיכון מוגבר ללקות בהתקף לב, לרבות קטלני ובגילאים צעירים יותר. משום כך, אין ספק כי ממצאי המחקר נחשבים לא פחות ממהפכניים. המחקר שנזכיר בהמשך את פרטיו, גילה כי התרופה שנועדה במקור לעודד הפרשת אינסולין מצליחה להוריד גם את שיעור התקפי הלב. על פי הנתונים שנאספו בשנים האחרונות, מדובר בהפחתה משמעותית, הרבה יותר מאחוזים ספורים.

ויקטוזה מצמצמת את התמותה של חולי סוכרת

חולי סוכרת, כך דווח, נפטרים בגיל ממוצע נמוך יותר, בשל התקפי לב או מפרצת במוח. בהתכנסות של מומחים מכל העולם בנושא המחלה, דווח שהתרופה ויקטוזה (Liraglutide) השיגה תוצאה מפתיעה וחשובה. היא הצליחה להוריד את שיעור הנפטרים בשל מחלות לב ומהתקפי לב ביותר מ-20 אחוזים.

את התרופה הזאת מקבלים המטופלים בזריקה. היא נחשבת לחידוש גדול לעומת הדור הקודם של הטיפולים בהיותה מבוססת על הורמונים טבעיים. הזריקה מסייעת להפרשת המרכיב שמסייע לגוף בעיבוד הסוכר (אינסולין) על ידי העברתו מהדם לתאי הגוף. בין ההשפעות ניתן למצוא למשל את הקטנת השינויים המהירים ברמת סוכר, היפוגליקמיה והיפרגליקמיה. המטופלים מרגישים יותר שבעים, לאורך זמן וכאמור, בריאות הלב משתפרת באופן דרמטי.

לתרופה יש בעצם השפעה כפולה

לתרופה המדוברת השפעה כפולה. היא גם מייעלת את הפרשת האינסולין וגם מורידה את הגלוקגון, הורמון שסותר את האינסולין. ההשפעה הכפולה הזאת אף משפרת את תפקוד הכליות ומסייעת להפחית במשקל. תוצאות המחקר על יעילות התרופה מעוררות הדים בקרב מאות אלפי אנשים בארץ. רבים מהם אובחנו כסוכרתיים ואחרים נמצאים על הגבול, ועשויים לחלות בתוך תקופה קצרה. מדינות רבות לקחו חלק במחקר וזה מה שנמצא. התרופה הורידה את שיעור התקפי הלב, הקטלניים והלא קטלניים. היא הביאה לירידה משמעותית בסיכון לשבץ, ביותר מעשרים אחוזים. חולים המטופלים בתרופה גם נהנים מרידה משמעותית של הסיכון ללקות בהתקף או שבץ, מעל עשרה אחוזים ביחס לקבוצת הביקורת.

גם סגנון חיים משפר את האפקטיביות של התרופות

רופאים מבקשים להדגיש כי למרות התוצאות המרשימות, לא רק שימוש בתרופה הינו חשוב ביותר. אמנם מעל עשרת אלפים איש השתתפות במחקר, אבל מחקרים נוספים, גדולים אף יותר מצאו דבר חשוב. לצד שימוש בתרופות, מה שמועיל במיוחד להוריד את רמת הסוכר בדם הינו סגנון החיים. הקפדה על דיאטה מאוזנת ואורח חיים פעיל יותר (יותר פעילות גופנית) משפרים את כל המדדים. על פי רוב, התרופה ויקטוזה ניתנת לחולים אשר לא הושפעו בצורה רצויה מתרופות אחרות. כמו כן, בדרך כלל ניתנת לבעלי עודף משקל וסיכוי גבוה יותר לתחלואה משנית.

למידע נוסף בנושא: תרופות למחלות לב

 

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!