מניעת מחלות לב באמצעות גלולה משולבת

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

מניעת מחלות לב באמצעות גלולה המשלבת אספירין, סטטינים ותרופות להורדת לחץ דםהעולם המערבי מתמודד עם מחלות שבעבר לא היו כה שכיחות. כולסטרול גבוה, לחץ דם בשמיים וסכנה לקרישים הפכו להיות מחלות שבשגרה ואחוזים גבוהים ברחבי העולם סובלים מהן.

לכל אחד מן החולים ישנם כדורים ייחודיים לטיפול בבעיה ולאלו הסובלים ממגוון הבעיות יש צורך בלקיחת מספר כדורים על בסיס יומי כדי להתמודד ולהישאר בקו הבריאות.

כל אותם חולים תמיד חלמו על כדור אחד שפותר את כל הבעיות במקביל. גלולה אחת שפוטרת את האדם מהצורך לעקוב אחרי חבילות כדורים שונות, זמני לקיחה מתואמים וסדר. פשוט לבלוע ולשכוח – אידיליה בהתגלמותה. ומה אם הצליחו להמציא גלולה שכזו?

גלולת העל – שלוש במחיר אחד

בגלולת העל, כל חלק מטפל בפרמטר אחר, והמכלול מיועד להורדת מספר התקפי הלב ולמניעתם. סטטינים מיועדים להורדת כמויות הכולסטרול הרע בדם , מסוג LDL. ככל שקיים יותר מכולסטרול זה בדם, ישנה הצטברות שלו על העורקים מה שעלול לגרום לסכנת פיתוח קרישים בדם במקרה ואותה הצטברות תיקרע ותתנתק.

בדיוק בשלב זה נכנס האספירין לתמונה. במידה ונוצר קריש למרות פעולת הסטטינים, מגיע האספירין הפועל כמדלל דם ומונע את סכנת הקריש על ידי פירוק הצטברות טסיות הדם יחדיו – וכך הקריש נמס ולא מסכן את האדם בחסימה ובאוטם.

הדובדבן שבקצפת הוא החלק המטפל ביתר לחץ דם – התרופה מורידה את הסיכון לפציעה של העורקים ואף מפחיתה את הלחץ שהלב צריך להפעיל. הפחתת עבודת הלב מורידה את הסיכון להתמודדות עם אי ספיקת לב ועבודת יתר.

יתרונות של הגלולה

אצל מטופלים רבים הבעיות מתחילות כאשר שוכחים לקחת כדורים, לא מסוגלים להתמיד או שמתבלבלים בתיאום הזמנים בין הכדורים השונים.

גלולה אחת הכוללת שלושה תחומים יחדיו תפתור את הבעיה. אין צורך לקחת כדורים על פי רשימה, לנהל יומן מסודר או רישום – רק לזכור לבלוע גלולה אחת ביום ואין צורך לבצע שום פעולה נוספת.

יתרון נוסף עבור מערכת הבריאות מתבטא בעובדה שגלולה אחת זולה יותר משלוש וכך ניתן יהיה להקל מעט מהעול הניצב על כתפי המערכת הציבורית.

תופעות לוואי

כמעט לכל תרופה ניתן למצוא תופעות לוואי וגלולת העל אינה יוצאת מן הכלל. אצל חלק מהחולים התגלו תופעות לוואי של דימומים בטניים כתגובה לאספירין, אחרים הגיבו בכאבי ראש קלים כתוצאה ממתן תרופה להורדת לחץ דם והיו כאלו שסבלו מכאבי שרירים ומפרקים בתגובה לסטטינים. תופעות הלוואי הללו גרמו להבנה בקרב החוקרים כי ישנו צורך במציאת החולים המתאימים לתרופה – אלו שיקבלו תועלת גבוהה יותר מתופעות הלוואי שעלולות להתרחש.

זיהוי החולים המתאימים

גלולת העל הייתה יכולה להתאים כתרופה למניעת מחלות לב ללא תופעות הלוואי. בעזרת נטילתה היה ניתן להוריד לחץ דם, כולסטרול רע וסיכון לקרישים בעת ובעונה אחת. תופעות הלוואי גורמות להבנה כי יש צורך בזיהוי נכון של החולים שירוויחו מלקיחתה – ואלו החולים הנמצאים בסיכון הגבוה ביותר למחלות לב.

את החולים הללו ניתן לעשות על ידי סקירת הלב והעורקים הכליליים (עורקי הלב) ובדיקה כמה הצטברות של שכבות פלאק (כולסטרול רע) יש על דפנותיהם.

סקירה זו קיבלה את השם "מבחן הסידן של העורקים הכליליים". במבחן ישנו ציון אותו מקבל כל מטופל. ככל שהציון קרוב יותר ל-0, הסיכון של המטופל למחלות לב הוא קטן ואין צורך בשימוש בגלולת העל. ציון הנע המתקרב ל-100 מעלה את הסיכון לרמה בינונית, וציון הגבוה מ-100 מעלה את הסיכון משמעותית וחולים אלו צריכים ליטול את גלולת העל וכך לשמור על עצמם ועל בריאותם.

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!