אי ספיקה לבבית

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

אי ספיקה לבביתאי ספיקה לבבית הוא מצב בו דחיפת הדם על ידי הלב לגוף אינה מספקת, הלב המתפקד כמשאבה המזרימה את הדם לאברי הגוף השונים, במקרה של אי ספיקה לבבית הלב אינו מסוגל לעמוד במשימה זו באפן מטבי.

התהליך המוביל לאי ספיקה לבבית מתפתח עם השנים ומושפע ממצבים של היצרות כלי דם ויתר לחץ דם הגורמים להיחלשות הלב. את המצב של אי ספיקה מספקת לא ניתן להחזיר לאחור אולם ניתן לשלוט ולאזן אותו וכמובן למנוע החמרה והופעת בעיות ומחלות לב חמורות וזאת על די טיפול תרופתי, ניהול אורח חיים נכון ובריאות תקינה, שמירה על לחץ דם תקין, ביצוע פעילות גופנית ושמירה על כולסטרול ומשקל תקינים.

רקע

מצב בו קיימת ירידה בתפקוד הלב וכאשר פעולתו אינה תקינה ומספקת גורם לתגובת שרשרת העשוי להוביל להחמרה נוספת בעתיד. הירידה בתפקוד הלב מביאה לשינויים במבנהו ולשינויים במערכת העצבים המנסה לחפות על הירידה בתפקוד הלב באמצעות העלאת קצב הלב. שינויים אלה גורמים לשינויים הורמונליים אשר הם בעלי השפעה רעילה על הלב ובעלי השפעה על תפקוד הלב לטווח ארוך.

העלייה בלחץ הדם מלווה באגירת נוזלים ושימור נתרן בגוף המקשיחים ומצרים את העורקים. כתוצאה מכך על הלב לעבוד קשה יותר, מנגנוני פיצוי אלה כושלים בסופו של דבר ואז יש צורך דחוף לטפל בבעיה.

תסמינים

ביטוי הראשון לאי ספיקה לבבית הוא אגירת נוזלים והתפתחות בצקות, הלב מתקשה לתפקד כנדרש במקביל לעלייה בנפח הדם ונוצרים עודפי נוזלים בוורידים ובאברים שונים בגוף. הבצקות עלולות להופיע בריאות או ברגליים ובקרסוליים. סיבוכים הנובעים מהצטברות הנוזלים כוללת קוצר נשימה ומצב של קושי בנשימה מצב שכיבה.

תופעות נוספות כוללות בעיות במערכת העיכול כגון אובדן משקל, תחושת שובע מוקדמת וכאבי בטן המבטאים בצקת במעיים או גודש בכבד. מלבד השינויים הפיזיים ישנו ביטוי מנטלי המופיע בדמות בלבול, שינויים בהרגלי השינה, מצבי רוח, בעיות בהתמצאות.

המקרים חמורים חלה ירידה בזרימת הדם למוח ועלול להתפתח מצב של דום נשימתי. שינויים בקצב הלב – קצב לב מהיר אופייניים למצב של אי ספיקה לבבית וכן שיעול הנגרם בשל גודש הריאות בדם.

האבחנה של אי ספיקה לבבית נחלק למצבי קיצון פתאומיים ללא רקע או ידיעה מוקדמת או על ידי בדיקות שגרתיות. כאשר יש חשש לבעיה יש לבצע ספירת דם הבודקת רמות אנזימים והורמונים וכן בדיקת שתן. ישנם מקרים בהם מתגלה המחלה ללא סימפטומים מוקדמים אלא בבדיקת אק"ג או אקו שגרתית. אצל חולים אחרים המחלה מתפתחת לאורך הזמן עד למצב של התפרצות קיצונית.

טיפול

הטיפול משתנה בהתאם לנסיבות ולממצאים הקליניים, במצבים חריפים נדרשת בראש ובראשונה הקלה על התסמינים הכוללים קוצר נשימה, לחץ דם לא יציב, כאבים בחזה וחרדה. העזרה הראשונית כוללת טיפול במסכת חמצן ומתן מורפיום.

שימוש בתרופות נדרש על מנת להוציא עודפי נוזלים מן הגוף ובמקביל מתן טיפול, פיקוח והשגחה בבית חולים על מדדים שונים כגון לחץ הדם, תפקודי הכבד ואי יציבות במערכות נוספות. מטרת הטיפול במחלה היא להקל על פעולת הלב, לצמצם את אגירת הנוזלים הבלתי רצויה בגוף ולשנות את אורח החיים והרגלים הדורשים שינוי.

באופן כללי הטיפול יעיל וניתן לחיות שנים רבות בצורה תקינה וללא הופעת התסמינים. הטיפול התרופתי כולל תרופות להורדתלחץ הדם ובכך להקל על פעילות הלב וכן להפחית את הבצקות הנלוות לבעיה. התרופות פועלות להרחבת כלי הדם ולהקלת זרימת הדם ובכך הפחתת העומס והלחץ על הלב. שימוש בחומרים משתנים נפוץ ובא להפחית את הופעת הבצקות ולהיפטר מעודף נוזלים, הורדת נפח הנוזלים מקלה על פעולת הלב.

אולי יעניין אותך גם:

אי ספיקת לב וקורונה: מחקר בדק כיצד משפיעה הקורונה על הסובלים מאי ספיקת לב

אילו סיבוכים עלולים לפקוד חולי סוכרת סוג 1?
מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!