גורמי סיכון מפתיעים להתקף לב

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

גורמי סיכון מפתיעים להתקף לבהתקף לב יכול לנבוע מסיבות שונות ומגוונות. ישנם מספר גורמי סיכון מהם כדי להימנע על מנת לשמור על אורח חיים בריא ולהפחית סיכונים לקבלת התקף לב

1. עייפות

מוגברת כתוצאה משינה משובשת לטווח הארוך, עלולה להגביר באופן משמעותי את הסיכון להתקף לב.

מחקר מצא שאנשים שישנים באופן קבוע פחות משש שעות בלילה, נמצאים בסיכון גבוה פי שניים להתקף לב, בהשוואה לאנשים שישנים שש עד שמונה שעות בלילה.

רופאים אינם בטוחים בדיוק מדוע סיכון זה קיים, אך הם יודעים כי שינה משובשת עלולה להגביר את לחץ הדם ולהוביל לדלקת. ושני המצבים מזיקים ללב. מאמר זה סוקר את גורמי הסיכון המפתיעים הנוספים המובילים להתקף לב.

2. ארוחה גדולה וכבדה

מומלץ לחשוב פעמיים לפני שלוקחים מנה שנייה או שלישית בארוחה גדולה, שכן הנזק עלול להשפיע יותר מאשר על קו המותניים. כשאתם אוכלים כמויות מזון גדולות בארוחה אחת, אתם חווים רמות גבוהות יותר של הורמון הלחץ בגוף.

מצב זה מגביר את לחץ הדם וקצב הלב, ועלול לגרום להתקפי לב בקרב חלק מהאנשים. ארוחות שומניות ביותר עלולות אף לגרום לזינוק פתאומי ברמות השומן בדם, ולהזיק באופן זמני אף למספר כלי דם.

3.הצטננות או שפעת

כשהמערכת החיסונית נלחמת בווירוסים, עלולה להתרחש דלקת המובילה לנזק ללב ולעורקים. במחקר אחד, אנשים עם זיהומים בדרכי הנשימה נמצאו בסיכון גבוה פי שניים להתקף לב. אך רמת הסיכון שלהם שבה לקדמותה לאחר שהווירוס עזב את גופם כעבור מספר שבועות.

שיעורי התקף הלב גבוהים יותר אף במהלך התפרצויות שפעת, וזוהי סיבה טובה נוספת לקבל זריקת שפעת.

4. אסטמה

הסיכויים להתקף לב עולים על שבעים אחוזים במחלת ריאות. גם אם מבוצע שימוש במשאף כדי לשלוט על התסמינים, הסיכון עדיין גבוה מהרגיל. בשל האסטמה, אנשים עלולים אף להתעלם מתסמיני חזה, אשר עשויים להוות סימן מוקדם להתקף לב.

רופאים אינם יודעים אם בעיות נשימה מפעילות התקפי לב, או אם הם נובעים מסיבה נפוצה בלבד: דלקת.

5. מיגרנה

אנשים הסובלים ממיגרנה אלו נוטים יותר ללקות בהתקף לב מאוחר יותר בחיים בהשוואה לאנשים שלא. התסמינים כוללים הילות, מראות מוזרים, צלילים או תחושות שמתחילים לפני הכאב הראשוני, ונראה שהם קשורים באופן חזק יותר לבעיות לב.

6. זיהום אוויר ותאונות דרכים 

התקפי לב נפוצים יותר כשרמות זיהום האוויר גבוהות. אנשים שנושמים אוויר מזוהם באופן קבוע, נוטים יותר לסבול מעורקים סתומים ומחלות לב. ישיבה שעות ארוכות בפקק תנועה עלולה להיות מסוכנת במיוחד, היות והיא עלולה לשלב נשימת אדי רכב עם כעס ותסכול.

7. רגשות חזקים, שליליים או חיוביים

  כעס, צער ומתח ידועים כמעוררי בעיות לצב, אך גם אירועים שמחים עשויים לעיתים להוביל להתקף לב, המופעל כתוצאה מסוג חוויית רגשות עזים במיוחד, ללא קשר למקורם.

8. מאמץ פתאומי או אינטנסיבי 

שמירה על כושר מגנה על הלב לטווח הארוך, אך מאמץ יתר עלול להיות מסוכן. כשישה אחוזים מהתקפי הלב נגרמים כתוצאה ממאמץ פיזי קיצוני. ובעוד שודאי שמעתם שפעילות גופנית היא שיטה טובה להקלת לחצים, חשוב במיוחד לא להגזים כשכועסים או מוטרדים.

9. אסונות טבע או אסונות מעשי ידי אדם 

מחקרים הראו ששיעורי התקפי לב עולים לאחר אסונות גדולים כגון רעידת אדמה או פיגועי טרור, מיד בעקבותיהם או אפילו מספר שנים מאוחר יותר. לא ניתן למנוע מצבים אלו, אך ניתן לנקוט בפעולות על מנת להתמודד עם הלחץ לאחריהם, ולהקפיד על מנוחה מספקת ופעילות גופנית.

10. יחסי מין

  בדומה לצורות רבות של פעילות גופנית, פעילות מינית קשורה לעלייה בסיכון להתקף לב. אך זהו סיכון קטן ביותר, במיוחד אם אתם בכושר גופני ושומרים על בריאות טובה. מיניות היא חלק חשוב ובריא של החיים, אך יש להתייעץ עם הרופא לגבי חששות.

 

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!