רפואה משלימה למחלות לב

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

מחלות לב מהוות את גורם התמותה הראשון בעולם המערבי. גורמי הסיכון כוללים עישון, דלקות בכלי הדם, מתחים, חוסר פעילות גופנית ותפריט תזונה לקוי. לאחר אירוע לב נדרשים החולים לשנות את סגנון חייהם ולהישאר במעקב רפואי- ליטול תרופות ולשמור על אורח חיים בריא. הרפואה המשלימה יכולה להוות מסגרת לתהליך הטיפולי, לסייע בצעדי ההחלמה ולשפר את איכות החיים.

מהו אירוע לב

אירוע לב הינו סופו של תהליך ממושך במהלכו נאגר שומן בחלקים הפנימיים של כלי הדם אשר חוסם את מעבר הדם מן הלב אל חלקי הגוף וחזרה. תהליך זה הנקרא טרשת עורקים מתקדם לאיטו בלי תסמינים מורגשים או נראים לעין.

למרות שהתהליך נעשה בהדרגתיות, האירוע הלבבי מתרחש באופן פתאומי כתוצאה מקריש דם החוסם לחלוטין את מעבר הדם וגורם למעשה לתחושות הכאב בחזה ולהתקף הלב. טיפול ופינוי מהיר לבית החולים קריטיים לשם הצלת חיים. לאחר אירוע לב החולה חייב לשמור על אורח חיים בריא ומומלץ לו על ידי הרופאים לשלב טיפולים במחלות לב מן הרפואה המשלימה.

רפואה משלימה לאחר אירוע לב

רפואה משלימה אינה מהווה אלטרנטיבה לרפואה הקונבנציונלית, אלא מוסיפה לה ומשלימה אותה. תחת כותרת זו קיימים טיפולים רבים כגון: רפואה סינית, רפלקסולוגיה, הומאופתיה, רולפינג, ארומתרפיה, יוגה, מדיטציה ועוד. כיום נהוג לשלב בין הטיפול הקונבנציונלי לטיפול האלטרנטיבי בכדי לקבל תמונה שלמה של טיפול בגוף ובנפש.

טיפולים משלימים הנפוצים ביותר ונמצאו כמתאימים לאחר מחלת לב או אירוע לב:

  • רפואה סינית – הרפואה הסינית עוזרת למנוע הישנות של התקף לב נוסף על ידי שילוב בין תזונה, פעילות גופנית, פעילות מרגיעה, תוספי תזונה, הורדת הכולסטרול וצמחי מרפא המסייעים לעיכול. לכל אלו מתווסף הדיקור הסיני הידוע ביכולותיו המרפאות. הדיקור, הינו שיטת טיפול סינית אלטרנטיבית עתיקה במהלכה מחדירים מחטים קטנות אל מתחת לפני העור לנקודות מיוחדות הפזורות על פני הגוף. כל נקודה מייצגת איבר בגוף האדם הזקוק לשחרור או לטיפול. הדיקור הסיני לאנשים אשר חוו אירועי לב מתמקד בלב, כליות, ריאות וכבד. שיטת הטיפול הסינית הוכחה במחקרים רבים כמסייעת לזרימת הדם, מרחיבה את כלי הדם, מווסתת את קצב הלב, מפחיתה כאבים ומרגיעה. הרפואה הסינית מתאימה למטופלים אשר עברו אירוע לב, צינתור, השתלת לב או ניתוח מעקפים.
  • רפלקסולוגיה – הרפלקסולוגיה הינה שיטת טיפול הנעשית על ידי לחיצות ועיסוי כפות הרגליים. המטפלים ברפלקסולוגיה מאמינים כי מערכות גוף האדם "משתקפות" דרך כפות הרגליים ובדרך זו ניתן לאבחן תסמינים שונים ולטפל במחלות פיזיות או נפשיות. הרפלקסולוגיה מתאימה למטופלים הסובלים מבעיות במחזור הדם, בעורקים ומסייעת לחיזוק מערכת הדם לאחר אירועים לבביים או ניתוחי לב וכן עוזרת להפחתת מתחים ומרגיעה.
  • תזונה נכונה – לתזונה תפקיד חשוב במניעת מחלות לב ובטיפול בהן. מומלץ לפנות לתזונאי\ת מיד עם השיחרור מבית החולים. תזונה נכונה יכולה לסייע בהחלמה מהירה ולעזור לאדם לחזור מהר ככל שניתן למסלול חייו הרגיל שלפני המחלה. הקפדה על תפריט מאוזן ובריא יכולה למנוע את חזרתו של התקף הלב הבא ולשפר את איכות חייו של המטופל. תפריט התזונה אמור לכלול בתוכו ירקות ופירות רבים, דגים, פחמימות ודגנים ומחיטה מלאה, קטניות מגוונות ועוד.
  • יוגה ומדיטציה – תחושת מתח הינה אחת מגורמי הסיכון לקבלת התקף לב. פעילות מדיטטיבית אשר מרגיעה את הגוף והנפש יכולה לסייע להורדת המתח והחרדה בחיי היום יום ולמנוע אירועי לב חוזרים.

טיפול אלטרנטיבי נוסף לטיפול ומניעת מחלות לב הוא טיפול קלאציה, שבמסגרתו מוחדר לכלי הדם עירוי נוזלים המכיל את התרופה EDTA. עם זאת, חשוב לציין יעילותו של טיפול זה עדיין לא הוכחה מדעית.

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!