תוספי תזונה – גורם סיכון למחלות לב וסרטן?

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

 

עודף ויטמינים-סיכון למחלות לב
עודף ויטמינים-סיכון למחלות לב

ההנחיות התזונתיות של איגוד הרופאים האמריקאי שפורסמו, מדגישות כי מקורם של התוספים התזונתיים הוא בעיקר בתזונה מאוזנת ונכונה. עבור חלק מהאנשים, לעומת זאת, תוספים תזונתיים עשויים להיות מקור יעיל ובטוח לקבלת החומרים החיוניים שחסרים להם. תוספי מזון כמו ויטמינים הנמצאים בנגישות רבה ונמכרים בבתי המרקחת ללא מרשם יכולים להסב נזק במקום להועיל ועלולים להוביל למחלות סרטן ומחלות לב, כך עולה ממחקר אמריקאי חדש.

המחקר השייך לאוניברסיטת קולורדו, התבסס על סקירה של 12 מחקרים שכללו אלפי חולים במשך תקופה של למעלה מעשור, ונמצא כי פרטים שנטלו ויטמינים ומינרלים במינון גבוה לצד המזון, היו בסיכון גבוה יותר לחלות בסרטן ומחלות לב.

ייחודיות המחקר

הממצאים התבססו על סקירה של 12 מחקרים שונים שהתבצע במספר רב של משתתפים. חלקם, הסתמכו על ניסויים רחבים. בחלק מהמחקרים זוהו הבדלים בולטים בין הקבוצות שנטלו ויטמינים לבין קבוצות הפלצבו. אבל בסך הכל, בחלק מהויטמינים שנבדקו לא נמצא סיכון מוגבר של סרטן או מחלות לב וכלי דם . מתוך מחקרים אחדים היה ניתן לבחון אם הויטמינים הועילו, ולעיתים השפעתם הייתה זניחה. תצפיות ומעקב אחר השפעותיו של בטא קרוטן הציגה ממצאים באור שלילי, כאשר נלקח במינון גבוה. נמצא קשר בין נטילה מוגברת לבין סיכון מוגבר למחלות לב.

טבליות של ויטמין E נבדקו בקרב 35,000 אנשים בין השנים 2001 ו 2014 בארצות הברית ונמצא כי צריכת יתר הגדילה את הסיכון ללקות בסרטן הערמונית, בשיעור גבוה של 17%.במחקר אחר פורסם כי הסיכויים לחלות בסרטן הריאות עלו ב -18%. ממצאים אלה הובילו לטענה כי נטילת ויטמינים ומינרלים במינונים גבוהים יכולה להסב נזק. רוב האנשים יכולים להתגבר על המחסור על ידי צריכת מזונות מסוימים.

ממצאי המחקר

צריכה יתרה של בטא קרוטן הוכחה כמגדילה את הסיכון ללקות בסרטן הריאות ולחלות במחלות לב בשיעור הגבוה מ-20 אחוזים. בטא קרוטן מצוי בויטמין A וידוע כויטמין המסייע למערכת החיסון למלא את תפקידה בגוף. בממצא נוסף שפורסם התברר כי תוספת של חומצה פולית, הידועה כויטמין B9, הגדילה את מספר הפוליפים במעי בקרב האנשים שהשתתפו במחקר לעומת קבוצת הפלצבו. עד כה נהוג היה לחשוב כי חומצה פולית משמשת כגורם המפחית גידולים טרום סרטניים במעי הגס אולם הממצאים החדשים עשויים להציג את השפעתה באור אחר.

פרופסור טים ביירס, מנהל המרכז האוניברסיטאי למניעת הסרטן טוען כי נטילה של ויטמינים במינונים גבוהים עשויה להזיק וזאת בניגוד לאמונה הרווחת בעולם המערבי. למעשה, נצפו אנשים אשר לקו בסרטן ומחלות לב עקב צריכת יתר ממושכת. הממצאים הוצגו במהלך הכנס השנתי של האגודה האמריקאית לחקר הסרטן. המחקר מציג את שוק תוספי המזון באור חדש ומעלה תהיות ושאלות חדשות. המוצרים נמכרים פעמים רבות במינונים הגבוהים מן הנדרש.

צוות המחקר שסרק נתונים מ300 אלף משתתפים, ב12 מחקרים שונים, מציין כי הסיבות לנזקים הבריאותיים אינן ברורות אולם מזהירים את הצרכנים מפני שימוש במינון הגבוה מהמומלץ. פרטים שצרכו פירות וירקות טריים והקפידו על תזונה נכונה נמצאו בסיכון מופחת לחלות בסרטן. ראש המחקר הסביר כי תוספי המזון הציגו תוצאות מבטיחות כאשר נבדקו על בעלי חיים כמקור ראשון, אך לא התבססו על מחקרים ארוכי טווח בבני אדם. למרות חוסר הוודאות ברמה המולקולרית, הראיות מראות כי אנשים הנוטלים תוספים תזונתיים במינונים גבוהים מהמומלץ נמצאים בסיכון מוגבר לחלות בסרטן. אין הדבר אומר כי אנשים צריכים לפחד מנטילת ויטמינים.  אם הם נלקחים במינון הנכון, הויטמינים ותוספי התזונה יכולים לעזור.

אולי יעניין אותך גם:

חוקרים בדקו האם מי שעבר התקף לב חשוף יותר לסרטן והתוצאות מפתיעות

נטילת ניאצין – ויטמין B3  כמניעה למחלות לב – מתי מומלצץ לקחת?

 

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!