האם ניתן להתגבר על הנטייה הגנטית למחלות לב?

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

האם ניתן להתגבר על הנטייה הגנטית למחלות לב?מחקר מקיף אשר כלל 55,000 איש מצא כי התנהלות נכונה ואורח חיים בריא מפחיתים את הסיכון למחלת לב כלילית ב-46% גם בקרב מי שנמצא בסיכון גנטי מוגבר.

גנטיקה ידועה כאחד מגורמי הסיכון המרכזיים המשפיעים על התפתחות מחות לב, המחקר החדש נותן תשובה כי מי שחי נכון יכול להקטין באופן משמעותי את השפעת הגנטיקה על הסיכון ללקות במחלת לב.

גורמי סיכון למחלות לב

מחלות לב נוצרות בשל היצרות של העורקים הכליליים המספקים דם ללב אשר גורמת לירידה באספקת הדם אליו. התקף לב הוא תוצאה של חסימה מלאה של עורק שכזה המונעת מהדם מלהגיע אליו.

מומחי רפואה טוענים כי הדנ"א והגורם הגנטי אינם גורל הקבוע מראש ובכל הנוגע למחלות לב, הקפדה על מספר כללים עשויה להשפיע באופן משמעותי על הסיכון לחלות בהן. התנהלות נכונה הכוללת פעילות גופנית סדירה, תזונה עשירה בפירות, ירקות ודגנים והימנעות מעישון הינם בעלי השפעה רבה על הבריאות הכללית ובריאות הלב בפרט.

גנטיקה כאמצעי לחיזוי מחלות לב

מנהל המרכז לחקר הגנטיקה האנושית בבית החולים במסצ'וסטס מסביר כי ניתן לשלוט בסיכון למחלות לב גם כאשר נתוני הפתיחה הגנטיים אינם טובים. המחקר אשר פורסם בוועידה השנתית של אגודת הלב האמריקאית הציג עדויות וממצאים המחזקים את דבריו. מדי שנה נפטרים ברחבי העולם 17.3 מיליון איש ממחלת לב כלילית.

החוקרים מצאו כי הסיכון הגנטי מבוסס על 50 גנים הקשורים בהיווצרות המחלה ויצרו מדרג גנטי אשר עשוי לחזות ולחשב את הסיכון הגנטי ללקות במחלת לב. במקביל בחנו החוקרים את אורח החיים של הנבדקים. ממצאי המחקר העלו כי אנשים בעלי סיכון גנטי מוגבר למחלות לב הינם בעלי סיכון הגבוה ב-91% לחלות בהשוואה לבעלי סיכון גנטי נמוך.

יש מה לעשות: אימוץ אורח חיים בריא

הממצאים הללו וודאי מדאיגים ועל פניו מבשרים כי הנטייה הגנטית היא הגורם הכמעט בלעדי למחלות לב, אולם אין זו התמונה המלאה. במחקר נמצא כי מי שמאמץ אורח חיים בריא הכולל שמירה על משקל תקין, ביצוע של פעילות גופנית לפחות פעם בשבוע, תזונה בריאה והימנעות מעישון מקטינים את הסיכון ללקות במחלת לב ב-46% וזאת ללא קשר לסיכון הגנטי.

על פי מנהל בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת ג'ון הופקינס, אין צורך לנהל אורח חיים מושלם על מנת להקטין את הסיכון לחלות במחלת לב, אלא הקפדה מסוימת אפילו על חלק מהגורמים תאפשר ליהנות מיתרון עצום והגנה.

מסקנות המחקר ומבט לעתיד

מניתוח של הנתונים אשר עלו במחקר נמצא כי שכיחותם של אירועי לב ירדה מ-10.7% ל-5.1% כתוצאה מאימוץ של אורח חיים בריא וזאת בתוך 10 שנים. התוצאות מהוות סתירה או חידוש לאלה הסבורים שגנטיקה בלבד או אורח חיים בלבד הם גורמים למחלות לב.

המסקנה הברורה היא כי מדובר בשילוב של השניים והבדיקה של גורמי הסיכון הגנטיים הסביבתיים בנפרד אינה נכונה, כי יש לחקור את שני הגורמים במקביל ולמצוא מה מידת ההשפעה של כל אחד מהם.

המחקר החדש מחזק את הגישה המשלבת בים גנטיקה ואורח חיים, גם אם המזל לא הטיב אתך והמטען הגנטי אינו מטבי, ניתן לצמצם את הסיכון למחלות לב. השורה הנוספת העולה מהמחקר היא כי בחינה של שילוב 50 הגנים הממלאים תפקיד במחלות הלב מהווים כלי חיזוי עוצמתי של הסיכון הגנטי.

מחקרים גדולים אשר נערכים בתחום, ממשיכים את הכיוון המחקרי הנ"ל במטרה לאפשר לחוקרים להבין את מידת התרומה של כל אחד מהגנים להתפתחות מחלות לב.

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!