האם אכילת פלפל חריף יכולה למנוע התקף לב?

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

מאכלים חריפים ופיקנטיים מהווים בבתים רבים הס מלהזכיר. אחרים לא יכולים לפתוח ארוחה ראויה לשמה בלי סחוג, פלפל חריף אוהאם אכילת פלפל חריף יכולה למנוע התקף לב? תבלינים פיקנטיים אחרים. האם מעבר לתחושה הצריבה שעושה לנו נעים ופותחת את התיאבון יש גם סיבה בריאותית שלא לוותר על הטעם הזה? שורה של מחקרים מצביעים על תשובה חיובית בהחלט. נציג כמה מהם וגם נענה על השאלה המסקרנת, האם יתכן שמי שאוכל פלפל חריף צ'ילי, משפר את בריאות הלב ומקטין את הסיכוי להתקף לב.

מה בין פלפל חריף לבין בריאות? תשאלו את הסינים

גם בסין בהחלט לא מתנזרים מטעמים חריפים ומצאנו מחקר שעוסק בדיוק בכך. התזונה הסינית מקושרת לרוב עם הרבה אורז, ירקות מאודים, מיני אטריות וכמובן תה. אבל מסתבר שלא מעט סינים מדווחים גם על חיבה עמוקה לאוכל חריף. בפרט, פלפלים חריפים. מחקר רחב היקף, שהכיל כחצי מיליון סינים בטווח גילאים רחב מצא קשר אפשרי בין אוכל חריף, בריאות ואריכות ימים.

כראוי למחקר מדעי, נבדקו הרבה מאוד משתנים, לאורך השנים שבהם נערך המחקר. זאת כדי לשלול השפעות אחרות ולנפות החוצה משתנים מסבירים שאינם רלוונטיים לנושא המחקר. הנבדקים התבקשו למלא שאלונים שונים ולדווח על הרגלי התזונה, בריאות כללית, רמת פעילות ועוד. כמובן, נבדקו והושוו הממצאים אודות הבריאות המתמשכת ביחס לרמת הצריכה של מזונות חריפים ובמיוחד, צ'ילי.

הסתבר שאפילו צריכת חריף מתונה עשויה להיות מבורכת. על פי דיווחי החוקרים, אף אכילה של פלפל חריף פעם אחת בשבוע בלבד הביאה להשפעה דרמטית. חובבי הטעם החריף האריכו חיים ונהנו מבריאות כללית טובה יותר. חובבי החריף האדוקים, שאכלו מאכלים חריפים מספר פעמים בשבוע נהנו מיותר אריכות ימים ובריאות. הם סבלו פחות ממחלות קשות, סרטן, מחלות לב ואפילו סבלו פחות מהשפעות של זיהומים (ממצא דרמטי במיוחד בקרב נשים).

גם באיטליה: חריף=בריא

מסין, אנו עוברים לארץ המגף. גם שם, מסתבר, יש שאוהבים לתבל את האוכל עם הרבה צ'ילי וטעמים פיקנטיים. המחקר היה הרבה פחות רחב היקף לעומת המחקר הסיני, אולם גם הוא עקב אחר בריאותם של הנבדקים לאורך שנים רבות (כמעט עשור שלם). מעל 20 אלף אף העבירו דיווחים לחוקרים אודות הרגלי התזונה, בשילוב פירוט המזונות החריפים שהם נוהגים לאכול. חוקרים אמריקאים שניתחו את הנתונים גילו כי צריכה של פלפל חריף מדי יום או כמעט מדי יום מעניקה הגנה של ממש מפני מחלות לב.

מהו המרכיב המסתורי המצוי במאכלים חריפים השומר על בריאות הלב?

מאחורי הבריאות החריפה עומד מרכיב מעניין. המרכיב קפסאיצין (Capsaicin) שמצוי בשפע בפלפלים החריפים הוא זה שמייחסים לו את ההשפעה הדרמטית. בין היתר, הוא מסייע לסילוק שומנים ומעודד את שיפור מחזור הדם. מחקרים נוספים מגלים כי קפסאיצין למעשה מעניק יתרונות בריאותיים רבים נוספים. כך, למשל, הפחתה של רמות הדלקת ואף שיכוך כאבים בצורה טבעית. אז אם אתם נוהגים להינע מאוכל חריף, כדאי שתתחילו לתבל יותר, את הארוחות שלכם.

המחקר האיטלקי חושף כי חובבי הפלפל החריף נהנו מסיכוי נמוך בהרבה להתקף לב. הם האריכו חיים בצורה משמעותית מעל ומעבר לחבריהם שנהגו להתרחק מהצ'ילי ויתר המזונות החריפים. לאורך שנות המחקר, התגלה כי החריף היה מקושר עם הרבה פחות מחלות לב וכלי דם, פחות מוות מסרטן. החוקרים מציינים כי ההשוואה בין אנשים שהקפידו על תזונה דומה, כאשר רק הצ'ילי היווה את ההבדל, חשפה את התוצאות הברורות. חריף, לפחות חריפות הפלפל, שומר על הלב.

מקורות ולקריאה נוספת:
https://www.clalit.co.il/he/lifestyle/nutrition/Pages/spicy_food_for_longer_life.aspx

 

אולי יעניין אותך גם:

סוגי מחלות לב – ממחלת לב איסכמית ועד מחלות מסתמיות

האם אכילת פלפל חריף יכולה למנוע התקף לב?
מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!