סוגים של מחלות לב

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

 מחלות לב הן מצבים רפואיים הגורמים לכך שהלב לא מתפקד בצורה מיטבית. מחלות הלב יכולות להיגרם מפגמים באספקת הדם לרקמת שריר הלב, פגמים אנטומיים, חולשה קיצונית של הלב וזיהום. לב חולה לא מצליח לבצע את עבודתו כראוי ואינו מזרים דם בצורה מספקת, ועל כן גורם לסימנים וסימפטומים שונים.

מחלת לב איסכמית

אחת ממחלות הלב הנפוצות ביותר היא מחלת לב איסכמית, אשר נגרמת כתוצאה מאספקת דם ירודה לשריר הלב. איסכמיה מבטאת מצב של חוסר אספקת חמצן לרקמה, וכאשר זה קורה לשריר הלב מופיעים סימנים של כאבים בחזה וקוצר נשימה.

מחלת לב איסכמית מתחילה לאחר שנוצרה היצרות באחד מכלי הדם הכליליים המספקים דם ללב, וכתוצאה אספקת הדם יורדת. מחלות הלב האיסכמיות הן תעוקת חזה והתקף לב, וללא טיפול מתאים עלולים להיגרם סיבוכים קשים.

הפרעות קצב

קבוצת מחלות לב נפוצה מאוד המשפיעה על חולים רבים היא הפרעות קצב. מדובר בקבוצת מחלות הגורמת לבעיה בקצב הלב הסדיר, וכתוצאה הלב לא מתפקד כראוי. קצב לב סדיר חיוני על מנת שהלב יתכווץ בצורה סינכרונית ויעילה ובכך יבצע את עבודתו בצורה טובה, וכאשר הקצב מופרע מופיעים סימנים שונים של מחלה.

המחלות העיקריות בקבוצה זו הן פרפור חדרים, סוגים שונים של חסימה וסינדרומים נוספים. הטיפול בהפרעות קצב מתבצע בדרך כלל על ידי תרופות או לאחר שימוש בפרוצדורות שונות כמו היפוך קצב ואבלציה.

אי ספיקת לב

אי ספיקת לב הוא מצב הנגרם לאחר שהלב חלש ולא מצליח לספק דם לגוף בצורה טובה. הבסיס של המחלה הוא חולשה קיצונית של שריר הלב והפרעה ביכולתו להתכווץ ולהזרים דם לרקמות השונות. ללא יכולת ההתכווצות התקינה, מופיעים סימנים שונים כמו בצקות בריאות ובגפיים, וקוצר נשימה במאמץ קל.

קיימות סיבות רבות לא ספיקת לב, ובדרך כלל מדובר במצב שמתפתח לאחר מחלה לבבית אחרת כמו מחלה איסכמית או הפרעת קצב. הטיפול באי ספיקת לב מתבצע על ידי תרופות שעוזרות להתכווצות הלב ומשתנים להורדת נפח הדם.

קרדיומיופתיה

קרדיומיופתיה הוא מצב בו נגרם שינוי בעובי שריר הלב הגורם להפרעה תפקודית קשה. ברוב המקרים קרדיומיפותיה מתבטאת כהרחבה של הלב הגורמת להפרעה קשה בהתכווצותו ומביאה להופעת סימנים שונים. פעמים רבות קרדיומיופתיה נגרמת ללא סיבה ידועה מראש, וקיים קשר גנטי ותורשתי בהתפתחות המחלה.

מומי לב מולדים

מומי לב מולדים הם מצב מסכן חיים אצל התינוק, אשר בדרך כלל דורש טיפול כירורגי מהיר. קיימים סוגים רבים של מומים מולדים, המתבטאים בפגיעה במחיצות, הפרעה בכלי הדם ופגמים נוספים. על פי חומרת המום ותפקוד הלב מחליטים על טיפול, ובדרך כלל יש צורך בטיפול כירורגי מיידי. יש לציין שאת מומי הלב הקשים ניתן לזהות בסקירת מערכות, ומעקב הריון מקיף חשוב על מנת לאתר את מחלות אלה מבעוד מועד.

פריקרדיטיס ומיוקרדיטיס

פריקרדיטיס ומיוקרדיטיס אלו הן מחלות זיהומיות של שריר הלב ושק הלב. ברוב המקרים המחלות נגרמות על ידי זיהום ויראלי או חיידקי שהגיע אל הלב וגרם לדלקת. המחלות מתבטאות בכאב קשה וניתן לטפל בהן בקלות על ידי תרופות שונות.

מחלות מסתמיות

בעיות כמו היצרות או דלף של מסתמים בלב הן בעיות נפוצות, הגורמות להפרעה בתפקוד הלב ועלולות להסתיים באי ספיקת לב. קיימות סיבות רבות להפרעות המסתמיות, כאשר בדרך כלל הן נגרמות על רקע "הזדקנות" המסתם או איסכמיה. האבחנה של מחלה מסתמית מתבצעת על ידי בדיקת אקו לב, שיכולה להראות את הפגם המסתמי. כמו כן, בהאזנה ללב נשמעת אוושה אופיינית שבעזרתה ניתן לאבחן את ההפרעה.

אולי יעניין אותך גם:

נתונים סטטיסטיים על מחלות לב בישראל

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
מחלת לב ראומטית

מחלת לב ראומטית (Rheumatic Heart Disease ) גורמת להיצרות או דליפה של אחד ממסתמי הלב (בדרך כלל היא תתבטא במסתם המיטראלי, האאורטלי או שניהם). חומרת

לקריאת המאמר »
072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!