האם התוסף גלוקוזמין טוב לבריאות הלב‎

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

בגיל העמידה, עולה מאוד הסיכוי לסבול מכאבי מפרקים כרוניים. זה נכון לא רק לגבי ספורטאים אלא גם לגבי אנשים הרבה פחות פעילים. מחקר שפורסם בחודשים האחרונים גילה ממצא בלתי צפוי. מסתבר שתוסף תזונה שנועד להקל ולהפחית את כאבי המפרקים מקטין את הסבירות להתפתחות מחלת לב. על התוסף החשוב הזה, על תוצאות המחקר ועל הביקורות ביחס לתוצאות נפרט בשורות הבאות.

האם גלוקוזמין מביא לשיפור בבריאות ופחות אירועים לבביים?האם התוסף גלוקוזמין טוב לבריאות הלב‎

כאבי סחוס ומפרקים למעשה נובעים מכמה סיבות. למשל, דלקת וצורת הליכה לא נכונה. גם חולשה של השרירים בהחלט משפיעה וכמובן גם השפעות מצטברות של גיל מבוגר. אך למרבה המזל, נמצא כי לצד פיזיותרפיה, גם תוספי תזונה יכולים מאוד לעזור.
אנשים רבים מעידים כי התוסף גלוקוזמין הביא למהפך בחייהם. עם פיזיותרפיה או בלעדיה, התוסף הביא לירידה דרסטית ומוחשית בכאבי המפרקים. וכעת, פורסם המחקר המגלה עובדה מפתיעה. החוקרים גילו כי השימוש בתוסף זה, באופן קבוע, הינו בעל השפעה חיובית על בריאות הלב. ביחס לאוכלוסייה הכללית, נמצא כי נוטלי גלוקזמין נהנים מסיכון מופחת למחלות לב והתקפי לב. כ-10 עד 20 אחוזי פחות. יש שסבורים כי התוסף עשוי למנוע מחלות לב.

לפני שהחוקרים פרסמו את ממצאיהם, נותחה הסטטיסטיקה כדלהלן. במחקר השתתפו מעל ל-400 אלף איש. קרוב לרבע מתוכם נהגו להשתמש בקביעות בתוסף התזונה. אוכלוסיית הנבדקים הייתה מגוונת, החל באנשים בגיל העמידה וכלה באנשים בני גיל הזהב. המחקר עקב אחר מצבם של האנשים לאורך מספר שנים. הפרופסור האמריקאי שעמד בראש החוקרים דיווח על הדברים בכתב עת מוביל לענייני רפואה. הוא הדגיש כי עקב אופיו של המחקר, שהיה תצפיתי, ראוי לערוך מחקרים נוספים. עם זאת, סבורים החוקרים כי המידע תומך בחשיבותו של התוסף, בתחום רפואי מרכזי ובלתי צפוי.

ראו גם: התקפי לב בגיל זיקנה

 

מה חשוב לדעת על אודות גלוקוזמין?

גלוקוזאמין, כאמור, הינו תוסף תזונה. כלומר, הוא לא מוגדר כתרופה והשימוש איננו מצריך מרשם. מדובר בחומר המיוצר במעבדה אך מבוסס על חומרים טבעיים, שגופינו יודע לייצר. הסברה שעם העלייה בגיל הגוף מפחית את כושרו בייצור גלוקוזמין, מצב התורם להתפתחות דלקת מפרקים.

כיום, זהו אחד התוספים הפופולריים ביותר. השפעתו נבדקה באין ספור מחקרים והינו יעיל במיוחד לסובלים מכאבי ברכיים. נמצא כי בשילוב עם מרכיבים מסוימים, כגון גופרית, השפעת התוסף עולה. ישנן טענות ששילוב עם מרכיבים כדוגמת סחוס, יעיל אף יותר. הטענות שהתוסף יכול במידה מסוימת גם להאט תהליכים ניווניים זכו לאישוש מסוים. עם זאת, שיקום הסחוס שנשחק ככל הנראה בלתי אפשרי. לחומר זה השפעה גם על הפחתת דלקת ויתכן מאוד שגם מאט במידה מסוימת את תהליכי ההזדקנות בגוף (אנטי אייג'ינג). עם זאת, כמו כל תוסף, הוא עלול להיות גם בעל השפעות לא רצויות, בפרט במינון מוגבר.

 

האם יש תמימות דעים באשר למסקנת המחקר?

רופאים מומחי לב וקרדיולוגים אינם תמימי דעים ביחס לתוצאות המחקר. אמנם, יתכן בהחלט שגלוקוזמין בריא ללב, אך יתכן כי מקורן של התוצאות הינו אחר. יש לשלול השפעות אפשריות, לפני שניתן יהיה להמליץ ליטול אותו כהגנה מסוימת מפני מחלות לב. יתכן, כך נאמר, שאנשים שנוטלים תוספי תזונה הינם בעלי מודעות גבוהה יותר בנושאי בריאות. בהחלט יתכן שהם גם פעילים יותר וגם שתזונתם הכללית משופרת ביחס לממוצע. יתכן גם שהם מעשנים פחות וסובלים פחות מעודף משקל. כלומר, יתכן שאלה הם הגורמים שיכולים להסביר את הסיכוי הנמוך יותר למחלות לב. התשובה לכך יכולה להינתן רק לאחר שיתבצעו מחקרים נוספים. בדיקות מדעיות שינטרלו היטב את המשתנים האפשריים האחרים.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

האם מחלות לב עלולות לגרום לפגיעה בזיכרון בקרב החולים?

האם התוסף גלוקוזמין טוב לבריאות הלב‎
מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!