בשר כהה ובריאות הלב

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

בשר כהה ובריאות הלבמרכיב מזין בשם טאורין אשר נמצא בבשר כהה כגון עוף והודו נמצא כמגן על בריאות הלב בקרב נשים עם כולסטרול גבוה מפני מחלות לב כליליות. למרות הנטייה לחשוב כי בשר כהה אינו בריא ומכיל שומנים בלתי בריאים נצא כי במזונות כגון ירכי וכנפי עוף והודו ישנו מרכיב בעל פוטנציאל בריאותי והוא הטאורין.

האם בשר טוב לבריאות הלב?

מחקר אירופי חשף כי טאורין המצוי בבשר הכהה כלומר בעופות, דגים, ופירות ים יכול להגן מפני מחלות לב בקרב מי שסובל מכולסטרול גבוה ובמיוחד מסייע לנשים. החוקרים מצאו כי צריכת טאורין מפחיתה את הסיכון לפתח מחלות לב בכ-60% בקרב נשים עם רמות כולסטרול גבוהות. לעומת זאת, בקרב נשים אשר רמות הכולסטרול שלהן היו נמוכות לא נמצאה יעילות השפעת הטאורין.

טאורין והפחתת כולסטרול

האפשרות כי הטאורין הינו בעל השפעה חיובית ומועילה במניעת מחלות לב וכלי דם מסקרנת את החוקרים אשר מצאו ממצא נוסף המחזק השערה זו אצל נשים לא מעשנות אשר רמות הטאורין אצלן היו גבוהות ובהתאמה נמצא אצלן סיכון נמוך יותר ללקות בשבץ.

שני המחקרים הללו מצביעים כל כך שבעתיד ייתכן כי אנשים בעלי כולסטרול גבוה דווקא יונחו לצרוך יותר בשר כהה, אולם עדיין נדרש מחקר נוסף בתחום. על מנת להרחיב את ההמלצה הזו גם לגברים יש צורך במחקרים נספים ובנוסף יש להרחיב את הבדיקות בקרב נשים מגזעים שונים, כאשר המחקר בדק בעיקר נשים ממוצא קווקזי.

כולסטרול ומחלות לב – גורם התמותה המוביל בעולם המערבי

כרבע מהמבוגרים האמריקאים – 27.8% סובלים מכולסטרול גבוה בדם וחריגה מהטווח הרצוי מהווה גורם למחלות לב אולם יש בשליטה בכולסטרול פוטנציאל במניעת מחלות. אדם אשר רמת הכולסטרול הכללית שלו נמוכה מ-200 מ"ג נמצא בטווח הנמוך לעומת מי שרמת הכולסטרול שלו היא 240 מ"ג ומעלה אשר נחשב לבעל כולסטרול גבוה. מחלות לב הן הגורם המוביל בגרימת מוות בקרב נשים וגברים ברחבי העולם.

תזונה בריאה

על פי החוקרים, דיאטה ים תיכונית הכוללת שומנים בלתי רוויים המצויים במזונות כגון אבוקדו, שמן זית ואגוזים יכולים לתרום לשמירה על בריאות הלב וייתכן כי גם העוף וההודו (האפויים והלא מטוגנים) יכנסו לרשימה של המזונות המועילים בשיפור בריאות הלב.

על אף הממצאים הללו חשוב להדגיש כי מומלץ להמעיט בצריכה של בשרים עתירי שומן ובמיוחד בבשרים מעובדים המכילים רמות שומן ונתרן גבוהות. הימנעות ממאכלים המכילים שומן טראנס, מלחים ומזון מעובד ומשומר אופיינית לדפוסי האכילה הים תיכוניים אשר תורמים למניעה של בעיות קרדיוואסקולריות.

כמה המלצות חדשות

לצד הגילוי החדש של הרכיב החיוני טרואין התורם לבריאות הלב, ישנם חידושים נוספים באשר להנחיות התזונה המומלצות:

  • ניתן לצרוך עד 40% מהקלוריות ממקור של שומן וזאת בניגוד להמלצה הקלאסית בדבר דיאטה דלת שומן. כמובן שיש להעדיף שומן בלתי רווי.
  • מומלץ לצרוך חומצות שומן מסוג אומגה 3 בעיקר אלה אשר מקורן בדגים.
  • גם ההמלצות להפחית בצריכת כולסטרול אינה כה חדה והשפעת הכולסטרול על הבריאות עודנה נמצאת בשלבי מחקר והשפעותיו עלינו עודן שנויות במחלוקת. למרות זאת הקפדה על צריכת שומנים מופחתת תוביל גם להפחתה בצריכת בכולסטרול.
  • תוספי תזונה כגון וויטמינים, סידן או מגנזיום אינן נמצאים כגורמים למניעת מחלות לב וכלי דם.
  • לצד הדיאטה הים תיכונית ישנן המלצות גם על תזונה צמחונית למניעת גורמי סיכון למחלות לב וזאת במקביל לצריכה מספקת של ברזל וויטמין B12.
  • הימנעות ממזונות מתועשים ובעיקר מבשרים מעובדים.
  • צריכת מוצרי חלב דלי שומן נמצאה כקשורה בהפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם.
מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!