זכויות חולי לב

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

אנשים לאחר אירוע לב מוצאים עצמם במצב חדש ולא מוכר. הם עברו טראומה גופנית שגרמה להם לפגיעה בריאותית-פיזית, ולעתים גם לפגיעה נפשית. טראומה של אירוע לב גורמת גם לפגיעה כלכלית, מכיוון שהאנשים מנוטרלים מעבודה למשך שבועות אחדים ועקב כך נפגעת הכנסתם.

אנשים שעברו אירוע לב חייבים לעבור טיפולים רפואיים כדי שיוכלו להשתקם ולשוב למסלול חייהם הרגיל. תקופת הטיפולים והשיקום שלאחריהם אורכת זמן רב ודורשת השקעה כספית גדולה.

לאור העובדה שמצבם הבריאותי של אנשים לאחר אירוע לב הוא רגיש, הכנסתם הצטמצמה ועליהם לשלם סכומי כסף רבים עבור הטיפולים, מגיעות להם זכויות רפואיות, פטור ממס הכנסה, קבלת מכשור רפואי ותקופת שיקום.

חזרה לעבודה

משרד הבריאות פרסם הנחיות מפורטות לגבי החזרה לעבודה לאחר אירוע לב לפי המקרים המפורטים, להוציא את הטייסים, את אנשי הביטחון, את נהגי התחבורה הציבורית ואת הכבאים.

  • אדם שעבר התקף לב בלי סיבוכים משמעותיים ישוב לעבודתו כעבור ארבעה שבועות.
  • אדם לאחר ניתוח מעקפים ישוב לעבודה כעבור שבעה שבועות.
  • אדם לאחר צנתור להרחבת העורק והוא עובד בעבודה משרדית, ישוב לעבודתו כעבור שבוע ימים. מי שעובד בעבודת כפיים ישוב לעבודה כעבור שבועיים.
  • אדם שעבר ניתור אבחנתי יחזור לעבודה כעבור יומיים או שלושה.
  • אדם שלקה באי ספיקת לב יחזור לעבודה לאחר שעמד במבחני מאמץ.

אחוזי נכות

אדם שעבר אירוע לב זכאי במקרים מסויימים לקבל אחוזי נכות מביטוח לאומי. לשם כך עליו ראשית לאסוף את כל המסמכים הרפואיים, להיבדק בוועדה רפואית שבה ייקבע האם הוא זכאי לקבלם או לא לפי קריטריונים קבועים. בנוסף תיקבע תקופת הזכאות לאחוזי הנכות- לתקופה זמנית או לצמיתות. לפי אחוזי הנכות והתקופה שנקבעה יינתנו הזכויות וההטבות.

זכויות והטבות

חולי לב ואנשים לאחר אירוע לב שקיבלו אחוזי נכות רפואית שעוברים את הסף הדרוש, זכאים לקבל מענק חד פעמי או קצבת נכות כללית בכל חודש. שתי ההטבות הללו מוענקות על ידי ביטוח לאומי.

בנוסף לביטוח לאומי, גופים שונים מעניקים גם הם זכויות לחולי לב ולאנשים שעברו אירוע לב, כאשר הן ניתנות בהתאם למצבם הבריאותי. ההטבות והזכויות הן השתתפות בשכר דירה, הנחות בתשלומי ארנונה, הנחות בבזק, הנחות במס רכישה, הוזלה באגרות חינוך, פטור מאגרת רישוי, הנחות בנסיעה בתחבורה הציבורית, שיקום מקצועי בהשתתפות עצמית וכדומה.

גם מס הכנסה מעניק זכויות במקרים של מחלות לב והן ניכויי מס הכנסה. האנשים שזכאים להטבה זו צריכים לעמוד באחד הקריטריונים הבאים:

  • אנשים שקיבלו 100% נכות רפואית בגין מחלת לב או אירוע לב שעברו, זכאים לפטור ממס באופן אוטומטי. לקבלת החזרי מס בגין מצב רפואי לחצו כאן
  • אנשים שקיבלו 90% נכות בגין מחלת לב או אירוע לב שעברו, צריכים להגיש בקשה לפטור ממס בגלל מצב רפואי.

למידע נוסף וסיוע -אתר תקנה  takana.co.il זכויות רפואיות.

מימון בתקופת המחלה

אדם חולה לב זכאי לשהות בבית הבראה במשך חמישה ימים. סל הבריאות מממן את השהות והחולה משלם מכיסו 180 שקלים ליום. במהלך השהות ישנה השגחה רפואית צמודה וישנן הרצאות בנושאי מחלות לב ושמירה על אורח חיים בריא. במקרים בהם המימון עבור השהות הוא מקופות החולים- ביטוחים משלימים, אפשר לשהות זמן רב יותר.

פעילות שיקומית לחולי לב

פעילות השיקום נערכת בצמוד להשגחה רפואית, ובמסגרתה ניתנות הרצאות בתחום הבריאות. פעילות זו מועברת פעמיים- שלוש בשבוע במהלך מספר חודשים. סל הבריאות מממן אותה רק לארבעה חודשים. אם מעוניינים בתקופה ארוכה יותר, ניתן לפנות לקופות החולים- ביטוחים משלימים ולשלם השתתפות עצמית בסך 140-85 שקלים לחודש עד תשעה חודשים.

אולי יעניין אותך גם:

שיקום בבית לאחר ניתוח לב

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!