צמחונות ובריאות הלב

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

צמחונות ובריאות הלבצמחונות אינה צריכה להיות תזונה משעממת. ניתן ללמוד שיטות מהנות להימנעות מבשר אדום, תוך השגת היתרונות של מניעת הסיכון למחלות לב.

אנשים שבוחרים בצמחונות, עושים זאת לרוב בעקבות אמונות אישיות. אך יתרונות בריאותיים משמעותיים ניתנים להשגה באמצעות שינוי תזונתי זה, במיוחד כשיודעים כיצד להרכיב תזונה נטולת בשר חכמה.

בשר אדום ומחלות לב נקשרים במקרים רבים. בשר אדום הוא מקור עליון של שומנים רוויים כגון כולסטרול. תזונה גבוהה בשומנים רוויים נקשרת למחלות כרוניות, ובעיקר למחלות לב. מצד שני, מחקרים מראים כי תזונה צמחונית משפרת את בריאות הלב.

שינויים הדרגתיים בתזונה – אך לפני שנמנעים לחלוטין מעופות ובשרים, מומחים ממליצים שצמחונות לבריאות הלב תתבצע בתהליך הדרגתי. הימנעות מבשר צריכה להתבצע בזהירות גם על מנת להקפיד היטב על תזונה מאוזנת.

בשר אדום: עורקים סתומים

רעיון הצמחונות לבריאות הלב התעורר בתחילת שנת 2013, בעקבות מחקר שפורסם בכתב העת Nature Medicine, אשר זיהה קשר חדש בין בשר אדום למחלות לב. החוקרים מצאו כי מחקרים קודמים הראו שתזונה צמחונית וטבעונית מפחיתה את הסיכון לטרשת עורקים.

למרות שהפחתה ברמות כולסטרול תזונתי ושומן רווי נחשבה כסיבה לסיכון למחלות לב, המחקר מצא כי קיים קשר נוסף.

אנשים שאכלו באופן קבוע בשר אדום, סבלו מיותר חיידקים במעיים, בעקבות פירוק קרניטין למטבוליט, אשר מקדם הצטברות מוגברת של כולסטרול בדפנות העורקים. המחקר גילה שצמחונים וטבעונים ייצרו רמות נמוכות יותר של חומרים אלו, בהשוואה לאוכלי בשר.

יתרונות תזונה צמחונית

מחקר נוסף, שפורסם בכתב העת New England journal of Medicine, מצא שאכילת תזונה עשירה בפירות, ירקות, דגים, שמן זית ואגוזים, מפחיתה בשלושים אחוזים את הסיכון למחלות לב ושבץ.

המחקר, שכלל 7,447 אנשים, מצא שהמשתתפים שהקפידו על דיאטה ים תיכונית, השיגו השפעות אלו על בריאות הלב בתוך חמש שנים.

טיפים לצמחונות

אנשים שמעוניינים לעבור לצמחונות כדי להגן על בריאות הלב, יכולים לנקוט במספר שיטות להפחתת או הימנעות מבשר בתזונה, מבלי להרגיש כאילו הקריבו את כל ההנאה מהמזון.

רוב סוגי המטבחים כוללים מנות אתניות ומנות מסורתיות שונות, ללא בשר. מומלץ להקפיד על תחושת הרפתקה, ולהכין לבד פלאפל או סלט אקזוטי.

מומלץ לצאת לטיולים במקומות המגישים מנות צמחוניות מעוררות השראה, ולנסות את המתכונים עם כל בני המשפחה. האפשרויות הן רבות ביותר, וצריך רק להיות פתוחים לנסות מאכלים חדשים.

מתכונים מאתגרים – ניתן לבצע אותם עם בני משפחה או חברים. הרעיון הוא שכל אחד מהמשתתפים ימצא מתכון צמחוני חדש, אותו כולם יכולים לנסות.

התנסות – אין לחשוש לנסות צלחת צמחונית חדשה במהלך הארוחות. אם לא מוכנים להכין ארוחה ללא בשר בבית, ניתן לנסות אותה במסעדה על מנת להרגיש יותר בנוח עם הרעיון.

מציאת מקורות חדשים לחלבון צמחוני

כשנמנעים מבשר אדום, חשוב לקבל את החלבון ממקורות חלופיים. יש להחליף את מקור הבשר עם מקור נוסף עשיר בחלבונים, למניעת חוסרי חלבונים. ללא מקור חלבון, אדם עלול אף לחוש פחות מרוצה ובכך מפחית את הסיכוי לנסות שוב ארוחה ללא בשר.

לדוגמא, אם מכינים סיר צ'ילי, ניתן להחליף את הבשר עם מגוון נרחב של סויג שעועית, שעורה וירקות. במקום קציצות עם פסטה ברוטב עשיר, מומלץ לנסות פסטה ושעועית לבנה ברוטב צמחי.

רעיונות אחרים למרכיבים עשירים בחלבונים בריאים כוללים עדשים, טופו, אגוזים, זרעים, קינואה, יוגורט ואבוקדו.

צמחונות שמכוונת לבריאות הלב

חשוב לציין שארוחה ללא בשר אינה מבטיחה בהכרח ארוחה נמוכה בשומן רווי או כולסטרול. אנשים רבים נמנעים מבשר בתזונה ואוכלים גבינה במקום.

ובכן, גבינה היא מקור חשוב של שומן רווי, כך שלא ניתן להשיג את יתרון בריאות הלב. יש להקפיד על בחינת מרכיבי התזונה, ולוודא שהתחליפים אינם מזיקים יותר מאכילת בשר.

אולי יעניין אותך גם:

עברת התקף לב? יש לנו 2 מתכונים בריאים וטעימים עבורכם

שעועית זה טוב ללב, הינה 3 מתכונים בריאים עם שעועית

מחקר שטען שתזונה ים תיכונית יעילה נגד מחלות לב – נפסל!

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!