מחלות לב ומחלות מערכת הדם

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

מחלות לב ומחלות מערכת הדםעם כל פעימת לב, הדם זורם בכל הגוף, ונושא חמצן וחומרים מזינים לתאים. כלי הדם מקשרים בין התאים לבין חלקי הגוף.

הלב ומערכת הדם

מערכת הדם מורכבת מהלב וכלי הדם, כולל עורקים, ורידים ונימים. לגוף קיימות שתי מערכות מחזוריות: המחזור הריאתי שהוא לולאה קצרה מהלב אל הריאות וחזרה, ומערכת הדם אשר שולחת דם מהלב לכל החלקים האחרים מהגוף ובחזרה.

הלב הוא איבר המפתח במערכת הדם. כמשאבה חלולה ושרירית, תפקידה העיקרי הוא להזרים דם בכל הגוף. זרימת הדם מתבצעת בקצב של בין שישים עד מאה פעימות בדקה, אך עשויה לתפקד הרבה יותר מהר בעת הצורך. הלב פועם כמאה אלף פעמים ביום, למעלה משלושים מיליון פעימות בשנה, וכ-2.5 מיליארד פעימות בחיים של שבעים שנים.

התקשורת בין הלב לבין הגוף

הלב מקבל מסרים מהגוף המיידעים על הצורך מתי לשאוב פחות או יותר דם, בהתאם לצרכי הגוף. במהלך השינה, הלב שואב מספיק דם רק על מנת לספק כמויות חמצן נמוכות יותר, הדרושות לגוף במנוחה. במהלך פעולה או פחד, הלב שואב מהר יותר כדי להגביר את אספקת החמצן.

הלב מורכב מארבעה חדרים המוקפים בדפנות עבות ושריריות. הוא נמצא בין הריאות ומשמאל לחלל החזה. החלק התחתון של הלב מחולק לשני חדרים הנקראים חדר ימני ושמאלי, השואבים דם מהלב. הם חצויים באמצעות דופן.

התקשורת בין הלב לבין מערכת הדם

החלק העליון של הלב מורכב משני החדרים האחרים של הלב, הימני והשמאלי. הם מקבלים את הדם החודר ללב. החדרים מחולקים באמצעות דופן המפרידה ביניהם על ידי שסתומים אטריובנטריקולריים. השסתום הטריוספי מפריד בין צד ימין של הגוף לחדר הימני, והשסתום המיטרלי מפריד בין הצד השמאלי של הגוף לבין החדר השמאלי.

שני שסתומים לבביים אחרים מפרידים בין החדרים לבין כלי הדם הגדולים הנושאים דם מהלב. אלו הם השסתום הפולוני, המפריד בין החדר הימני לבין העורק הריאתי המוביל לריאות, ובין שסתום אבי העורקים, המפריד בין החדר השמאלי של אבי העורקים, לבין כלי הדם הגדולים ביותר של הגוף.

תפקוד כלי הדם והלב למניעת מחלות

העורקים הנושאים דם מהלב הם כלי הדם העבים ביותר, עם דפנות שרירים לשמירת זרימת הדם מהלב דרך הגוף. במחזור הדם, הדם העשיר בחמצן זורם מהלב אל אבי העורקים. זהו עורק ענק המתפתל למעלה ובחזרה מהחדר השמאלי, ואז מהראש למטה מול עמוד השדרה לתוך הבטן.

כשהגוף בריא, שני עורקים כליליים מתחלפים בתחילת האאורטה ומתחלקים לרשת עורקים קטנים יותר המספקים חמצן ומזון לשרירי הלב.

שלא בדומה לאבי העורקים, העורק הראשי השני של הגוף, העורק הריאתי, אחראי על בקרת דם חולה. מהחדר הימני, עורק הריאה מתחלק לחדרים הימני והשמאלי, בדרך לריאות המזרימות חמצן לדם.

השכבות מהן בנויות דפנות העורקים

דפנות אלו מורכבות משלוש שכבות:

האנדותל – עורק פנימי המספק רירית חלקה המאפשרת לדם לזרום דרך העורקים.

העורק המקשר – החלק האמצעי של העורק, המורכב משכבת שרירים ורקמה אלסטית.

ציפוי העורק – מעטפת קשה המגנה על החלק החיצוני של העורק.

ככל שהעורקים מתרחקים יותר מהלב, הם מסתעפים, והופכים להיות קטנים ופחות גמישים.

תפקוד הוורידים ובריאות הדם והלב

הוורידים נושאים דם בחזרה אל הלב. הם אינם שריריים כמו העורקים, אך מכילים שסתומים המונעים את זרימת הדם לאחור. הוורידים מורכבים משלוש שכבות בדומה לעורקים, אך הם דקים ופחות גמישים. הם ממוקמים מעל ומתחת ללב.

רשת נימים זעירים מחברים בין העורקים והוורידים. למרות שהם זעירים, נימים אלו הם החלקים החשובים ביותר של מערכת הדם, היות והם מזינים את הדם והלב ומעבירים חמצן לתאים. בנוסף, פסולת מוצרים כגון פחמן דו חמצני מוסרים אף הם על ידי הנימים.

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!