מתי אנגיופלסטיקה כלילית הכרחית?

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

אנגיופלסטיקה כליליתאנגיופלסטיקה כלילית נחשבת לתהליך לא פולשני ובטוח, אשר עשוי להציל חיים במקרה של חסימת עורקים. מתי כדאי לבצע אנגיופלסטיקה כלילית, למי כדאי ולמי הפרוצדורה הרפואית הזו מתאימה? הנה כל מה שצריך לדעת על התהליך הרפואי שמציל חיי רבים ברחבי העולם.

מהם העורקים הכליליים?

העורקים של שריר הלב נקראים עורקים כליליים, אשר מטרתם להעביר אל הלב חמצן וחומרים מזינים אחרים, על מנת שהלב יוכל לתפקד בצורה ראויה ולהעביר את הדם בקצב נכון. במקרים בהם מצטברים בתוך העורקים כולסטרול וחומר טרשתי, הם הופכים להיות צרים וקשוחים, דבר המגביל את זרימת הדם והחמצן, ובכך, נוצרת טרשת עורקים.

מדוע טרשת עורקים מסוכנת?

טרשת עורקים הינו מצב מסכן חיים, טרשת עורקים כלילית הינה הגורם לתעוקת חזה ולאוטם בשריר הלב ובשלב מאוחר יותר אף להתקפי לב. הפעילות הפיזית הופכת להיות מעמסה קשה על הלב ועל הגוף. כאבים באזור החזה, ואף תחושה של קשיי נשימה, בחילה ואפילו כאבים באזורים אחרים בגוף, כמו הראש, הצוואר והזרועות, הן רק חלק מהסימפטומים אותם חווה אדם בעל טרשת עורקים כלילת. סכנת החיים עשויה להיות ממשית במידה וטרשת העורקים הכלילית אינה מטופלת בזמן.

כיצד מטפלים בטרשת עורקים כלילית?

בשלבים המוקדמים של טרשת עורקים כלילית, הרי שניתן לנסות ולטפל בבעיה באמצעים שמרניים, כגון: שינוי אורח החיים, תזונה מתאימה ופעילות ספורטיבית. כמו כן, ישנן תרופות שונות שיכולות לסייע ולטפל בבעיה, לפני שניגשים אל תהליך התערבותי. במקרים בהם אין מנוס, האפשרות הבטוחה ביותר לטיפול בטרשת עורקים כלילית הינה באמצעות אנגיופלסטיקה כלילית.

מהי אנגיופלסטיקה כלילית?

אנגיופלסטיקה כלילית נחשבת היום לתהליך בטוח ביותר עם פולשנות מינימלית, המאפשרת לפתוח את החסימות שנוצרו בתוך העורקים. התהליך עצמו נעשה בבית החולים על ידי רופא מצנתר. במהלך הפרוצדורה מחדרים אל תוך העורקים הכלילים צנתר, בהתאם לגודל של העורקים.

הצנתר מוחדר אל תוך הגוף דרך המפשעה, ומספק לרופא את היכולת לנוע מבעד לעורקים עד לשרירי הלב. כאשר הרופא מזהה חסימה המונעת מהצנתר מעבר, הוא פותח אותה באמצעות בלון קטן, אותו הוא מנפח בתוך העורק.

במידת הצורך, ניתן אף להחדיר סטנט – תומך, אשר מסוגל לשמור על העורק פתוח לאורך זמן. זמן ההחלמה מאנגיופלסטיקה כלילית הינו קצר, ולרוב, לאחר יום אשפוז אחד, ניתן לחזור הביתה.

מתי מומלץ לבצע אנגיופלסטיקה כלילית?

כאשר עורקי הלב מתחילים להיסתם, נוצר קושי ומאמץ פיזי על הגוף. במקרים הללו, הרופאים אינם רוצים להמתין למצב חמור יותר, העשוי לדרוש ניתוח מעקפים, ולכן, בשלבים המוקדמים של טרשת עורקים כליליים, מומלץ לבצע את התהליך.

בטיחות התהליך, האמצעי הפולשני המינימלי כמו גם משך ההחלמה הקצר, הינה אחת האלטרנטיבות הטובות ביותר. יחד עם זאת, יש לדעת, כי לא כל אחד יכול לעבור את התהליך, ולעיתים, כאשר יש עורקים רבים בעלי חסימה, יהיה צורך בניתוח מעקפים.

למי מתאים אנגיופלסטיקה כלילית?

אנגיופלסטיקה כלילית הינו תהליך מומלץ, ולעיתים אף הכרחי, בהתאם לדיאגנוסטיקה הרפואית. בדיקות ההתאמה כוללות:

  • מצבו ותפקודו של הלב.
  • קצב זרימת הדם בעורקים.
  • חומרת הסימפטומים והכאבים.
  • מיקום החסימה בתוך העורקים הכלילים.
  • תרופות קבועות.

ישנם מקרים בהם ימליץ הרופא שלא לגשת אל אנגיופלסטיקה כלילית, מאחר וזו אינה מתאימה, הן בשל מצבו הרפואי של המטופל או בשל כמות החסימות הגדולה של העורקים,  אך כאשר מדובר על שלבי זיהוי מוקדמים של טרשת עורקים כלילית, הרי שמדובר בתהליך שהינו הכרחי ואף מציל חיים, ומאפשר להימנע מסיבוכים עתידיים.

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!