הידרותרפיה לחולי לב

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

מחלת לב פוגעת בצורה בולטת בכושרו הגופני ובתפקוד הפיזי של החולה. הידרותרפיה לחולי לבחולים הסובלים מאי ספיקת לב (בעיקר לאחר התקף לב) סובלים מכך שליבם מתקשה לספק די דם למערכות הגוף השונות. כתוצאה מכך הם סובלים מעייפות כרונית ומתקשים לעמוד במאמץ סביר עמו מתמודד בקלות אדם בריא.

על מנת לשפר את פעילות הלב, מומלץ לחולים לעסוק בפעילות גופנית. אולם, מכיוון שחלק מן החולים הם מבוגרים וסובלים מבעיות בריאות נוספות, הם מתקשים לעסוק בפעילות גופנית. הידרותרפיה הינה שיטה טיפולית במים, המסייעת בהרחבת כלי הדם ובשיפור זרימת הדם, ויכולה לסייע לחולי לב המתקשים בביצוע פעילות גופנית רגילה.

כיצד יכולה הידרותרפיה לסייע לחולי לב?

הידרותרפיה הינה שיטת טיפול הנעזרת בתכונות החיוביות והטיפוליות של המים לשפר בעיות בריאות שונות. הטיפול נערך בבריכה מיוחדת המיועדת למטרה זו. מי הבריכה מחוממים לטמפרטורה קבועה, בהתאם למטרות הטיפוליות הנדרשות. כמו כן, גובה פני המים קבוע, ומאפשר ביצוע תרגילים שונים בבטחה עם המטפל ובלעדיו. הידרותרפיה מהווה כלי שיקומי מעולה ומתאימה למי שעבר התקף או אירוע לבבי.

הטיפול נעזר בתכונות המים

  • חום המים – מסייע להרחבת כלי הדם ולאספקה טובה וגבוהה יותר של דם לשרירים. אצל חולי לב, אשר חלק מכלי הדם שלהם פגועים ומתקשים להעביר את הדם בצורה טובה, ניתן היה עד כה להרחיב את כלי הדם רק באמצעות תרופות. אך מסתבר כי חום המים בבריכה הטיפולית גורם להרחבת כלי הדם בזמן הטיפול.
  • הלחץ ההידרוסטאטי של המים – מסייע לטיפול בקשיי נשימה. הלחץ העדין המופעל על הריאות מחייב אותן לעבוד קשה יותר, ובכך מחזק את השרירים.
  • התנגדות המים –  מסייעת לשיפור סיבולת לב – ריאה. תנועה כנגד המים גורמת למאמץ המגביר את קצב הלב. עם זאת מדובר במאמץ עדין אשר אינו מסב נזקים אחרים, ואינו מפעיל לחץ על השרירים והשלד כמו מאמץ בפעילות גופנית רגילה. כך חולי לב הסובלים ממחלות נוספות או מבעיות אורתופדיות, יכולים לבצע את הפעילות בתוך המים ללא קושי.
  • עיקרון הציפה: המים כבדים יותר מהגוף, ובכך מתאפשרת ציפה על המים. בעזרת הציפה ניתן לשפר גמישות, ולהפעיל ביתר קלות איברים אשר קשה להפעילם מחוץ למים.

רופאים קרדיולוגים החלו להמליץ לאחרונה לחולי לב להשתתף בטיפולי הידרותרפיה כחלק מתהליך השיקום לאחר התקף לב. ההמלצה היא על תדירות של שני מפגשים טיפוליים בשבוע, כאשר אורכו של כל מפגש 50 דקות.

הידרותרפיה לחולי לב – יתרונות

מחקר יפני מצא כי טיפול במים חמים משפר את תפקוד תאי האנדותל. תאים אלה יכולים לסייע במניעת התפתחות טרשת העורקים אשר היא הגורם המרכזי להתקפי הלב.

שני מחקרים אחרים שנערכו ביפאן מצאו כי אמבטיות של מים חמים שיפרו בצורה משמעותית את קצב הלב, כולל הורדת קצב הלב בזמן מנוחה. החולים גם דווחו על הרגשה כללית טובה ואנרגטית יותר. המחקר מצא כי עם הפסקת הטבילה הקבועה במים חמים חזר המצב לקדמותו. מסקנות המחקר היו כי מומלץ לחולי לב לערוך טבילות בבריכת מים חמים באופן קבוע.

מחקר ישראלי מצא כי חולי לב אשר השתתפו בטיפולי הידרותרפיה דיווחו על שיפור ניכר בהרגשתם וביכולת התפקוד הפיזי שלהם. עוד מצא המחקר כי אחוז התמותה בקרב חולים שטופלו בהידרותרפיה היה נמוך מאחוז התמותה בקרב חולים שלא עסקו כלל בפעילות גופנית.

מה כולל הטיפול?

ישנן שתי שיטות עיקריות להידרותרפיה:

  • וואטסו: במסגרת שיטה זו המטופל בעיקר פאסיבי, והמטפל הוא זה שמניע את גוף המטופל בהתאם למטרות הטיפוליות.
  • ג'הארה: שיטה המשלבת הרפיה של המטופל ומעורבות של המטפל, תוך שילוב של תרגילים אקטיביים של המטופל.

טיפול הידרותרפיה לחולי לב דורש המצאת אישור רופא לטיפול. כמו כן הטיפול מתחיל במפגש של אבחון אשר בסופו נבנית למטופל תכנית הטיפול המתאימה.

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!