טיפול בצלקת לאחר ניתוח לב

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

ניתוח לב הוא ניתוח טראומטי מאוד, בו פותחים את בית החזה ומטפלים בבעיה הקיימת בלב. טיפול בצלקת לאחר ניתוח לבניתוחים אלה כוללים בעיקר ניתוחי מעקפים וניתוחים לתיקון מומים, שכוללים חתך לאורך עצם החזה אשר משאיר צלקת גדולה מאוד.

חשיבות ניתוח הלב ידועה לכולם, והטיפול הרפואי הניתן במהלך ניתוח הלב מציל לא פעם את החיים של המטופלים, אך עם זאת לאחר הניתוח נשארת צלקת גדולה אשר מפריעה לאנשים רבים מבחינה אסתטית.

לאחר כל ניתוח, חשוב מאוד לטפל בצלקת על מנת לאפשר לה להחלים כראוי. צלקת מזוהמת ומודלקת נוטה להסתיים בדרך כלל כצלקת גדולה, עבה ועמוקה יותר מצלקת המטופלת היטב, ולכן חשוב מאוד להקפיד לפעול על פי הנחיות הרופא ולטפל בה כראוי.

טיפול בצלקת לאחר ניתוח לב

בעוד בניתוחים אחרים, הצלקות בדרך כלל קטנות יחסית וניתן להצניע אותן, ניתוחי לב מסתיימים פעמים רבות בצלקת במרכז בית החזה, אשר בולטת מאוד ומפריעה בעיקר לנשים אשר מעוניינות ללכת עם מחשופים. כאשר מטפלים בצלקת לאחר ניתוח, חשוב מאוד להקפיד על:

  • הימנעות מזיהום הצלקת – אשר מביא לתגובה דלקתית שגורמת לצלקת פחות אסתטית.
  • הימנעות ממגע מכני עם הצלקת – אשר יכול לפצוע את העור המצולק ולהאריך את משך ההחלמה.
  • הימנעות מחשיפה אל השמש – פוגעת גם כן מההחלמה התקינה של צלקת הניתוח.

מניעת זיהום הצלקת

זיהום של הצלקת הוא אחד הגורמים המובילים להחלמה לא יפה של הצלקת, ולכן חשוב מאוד להקפיד על מניעת זיהום הצלקת, על פי ההמלצות הבאות:

  • שמירה על אזור הצלקת יבש – חשוב להקפיד לא להרטיב את אזור הצלקת למשך מספר ימים, על פי המלצות הרופא.
  • החלפת תחבושות על פי ההמלצות – לכל סוג של צלקת המלצות שונות בנוגע להחלפת התחבושות, ויש להקפיד על כך. לפני השחרור מבית החולים יש לעבור הדרכה מסודרת על ידי אחות בנוגע להחלפת התחבושות ולעשות זאת בבית כל עוד זה נדרש.
  • בדיקת סימני דלקת באופן עצמאי – כל יום יש להסתכל על אזור הצלקת ולחפש סימני דלקת הכוללים: אדמומיות, נפיחות, הופעת מוגלה או כאב. במידה וסימנים כאלה מופיעים, יש לפנות לרופא על מנת לבדוק את הצלקות.
  • שמירה על הצלקת – ההמלצה החשובה ביותר היא לשמור היטב על הצלקת, על מנת שלא תיפגע. אין לגרד את הצלקת או את האזור שלה, יש להסיר את התחבושות בעדינות ולא לחשוף את הצלקת לקרינת השמש. כמו כן, חשוב מאוד לשמור על היגיינת אזור הצלקת, וניתן להשתמש בקרמים שונים לטיפוח האזור על פי המלצת הרופא.

דרכים לטשטוש הצלקת

לאחר שתקופת ההחלמה של הצלקת חולפת, ניתן לטשטש אותה בדרכים שונות. יש לציין שלא תמיד ניתן להשיג תוצאות מספקות, ושתהליך הטשטוש כולל פרוצדורות פולשניות שלעתים אינן נעימות. צלקות ניתוח הן צלקות עמוקות יותר, ולכן במקרים רבים משתמשים בניתוח פלסטי אחר לתיקון הצלקת. במהלך הניתוח מבצעים פרוצדורות שונות אשר גורמות להעלמת רקמת הצלקת או להקטנתה. במקרים שונים ניתן להשתיל במקום האזור המצולק פיסת עור אחרת, או לצמצם את התהליך הצלקתי על ידי דרכים אחרות.

בדרך כלל לאחר טיפול פלסטי מצב הצלקת משתפר באופן משמעותי וקשה יותר להבחין בה, ולכן מטופלים רבים פונים לפלסטיקאים על מנת שיסייעו להם בטשטוש הצלקת. ברוב המקרים מדובר בפרוצדורות המתבצעות בהרדמה מקומית, אך לעתים (ובעיקר כאשר מדובר בצלקות גדולות ומשמעותיות) יש צורך לבצע פרוצדורה גדולה יותר בהרדמה מלאה.

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!