מיתוסים על התקפי לב

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

התקפי לב הם אחד מסיבות התמותה הנפוצות ביותר בעולם המערבי.  מחלה זו, המלווה בהפרעה באספקת הדם ללב, כרוכה באמונות רבות המצויות בציבור הרחב, חלקן יסודן בטעות.

אם אני חולה בסוכרת, כל עוד אני שומר על דיאטה מתאימה, אין סכנה ללב

מיתוסים על התקפי לבסוכרת היא מחלה קשה, הפוגעת באיברים רבים בגוף, ובכללם גם העורקים הכליליים המובילים דם ללב. הסוכרת גורמת להתפתחות מואצת של פלאק טרשתי המוביל לחסימה של כלי הדם. הטיפול בסוכרת כולל גם דיאטה מתאימה, אך דיאטה כזו איננה ערובה מוחלטת כנגד התקפי לב.

חולה סוכרתי זקוק בדרך כלל לנטילת תרופות המסייעות בשיפור מאזן הסוכר בגוף, ומעקב צמוד אחר רמות הסוכר בדם. בנוסף, כדי להפחית את שיעורי התקפי הלב הגבוה בחולים סוכרתיים, מומלץ על טיפול אגרסיבי להפחתת הכולסטרול בדם, ומעקב מתמיד. כדאי לדעת שלעיתים התקפי לב בחולים סוכרתיים מופיעים עם סימפטומים מינימאליים בלבד.

אם אני מרגיש טוב, אין לי שום סיבה לחשוש

גורמי הסיכון של התקפי לב אינם גורמים בדרך כלל לסימנים מקדימים. יתר לחץ דם מכונה "הרוצח השקט" בגלל ההופעה הפתאומית של סיבוכים ללא סימני אזהרה מוקדמים. גם רמות גבוהות של שומנים וכולסטרול בדם מגבירות מאוד את הסיכון למחלות כלי דם בלב, אך הסובל מהן אינו מודע לכך כלל. לעיתים, אומנם, יכול להקדים את התקפי הלב כאב בחזה (תעוקת חזה) המופיעה במאמץ או במנוחה, אך מרבית התקפי הלב מופיעים באופן פתאומי וללא אזהרה מוקדמת.

התקפי לב הם מחלה של גברים

שיעורי התקפי הלב גבוהים יותר אצל גברים, בייחוד בגיל הצעיר. נשים בתקופה שלפני הפסקת המחזור כמעט ואינן חוות התקפי לב, ככל הנראה בגלל השפעתו המגינה של הורמון המין הנשי – האסטרוגן. עם זאת, בגיל המבוגר עולה שיעור הנשים הסובלות מהתקפי לב באופן תלול, ומשתווה לשיעור הגברים הסובלים מהתקפי לב – התקפי לב פוגעים בשני המינים.

נשים סובלות מהתקפי לב כמו גברים

כיום ידוע, שהסימפטומים הקלאסיים של התקפי לב אינן מופיעים בנשים כמו בגברים. הסימפטומים הקלאסיים של התקפי לב כוללים כאב לוחץ בחזה, הזעה, תחושת חרדה, בחילות, הקרנה של הכאב ליד שמאל וללסת. הסימפטומים שמהן סובלות הנשים יכולים להיות מינורים יותר, והתקפי הלב מכונים התקפים "אטיפים". לכן, גם הסתמנות פחות סוערת אצל אישה צריכה לעורר חשד להתקף לב.

פעילות גופנית תגן עלי מפני התקפי לב

פעילות גופנית אכן מפחיתה את הסיכון לסבול מהתקף לב. עם זאת, כמובן שפעילות גופנית איננה מגינה באופן מוחלט מהתפתחות מחלת כלי דם כלילית. כיום ידוע, שמרכיבים גנטיים משפיעים אף יותר מאורח חיים בריא על הסיכון לחלות בהתקפי לב. עם זאת, מומלץ כמובן לעסוק בפעילות גופנית סדירה, המפחיתה גם את שיעור הסרטן, ומחלות רבות אחרות.

צעירים לא סובלים מהתקפי לב – אין לי מה לדאוג כעת

שיעור התקפי הלב עולה מאוד בגיל המבוגר. נשים בגילאי הפוריות סובלות משיעור נמוך יחסית של התקפי לב. עם זאת, התקפי לב פוגעים גם בצעירים. בנוסף, התקפי הלב מופיעים לאחר שנים ארוכות של תהליכים פתולוגים בגוף, בהם מצטברים בדופנות העורקים שומנים וחומרי דלקת, המביאים בסופו של דבר ליצירת חסימה בכלי הדם. תהליכים פתולוגים אלו ניתנים להשפעה כבר מגיל צעיר. הקפדה על תזונה מתאימה, פעילות גופנית סדירה, מעקב אחר לחץ הדם ושומני הדם – כל אלו יכולים למנוע התקף לב בגיל המבוגר.

אחרי התקף לב כדאי להימנע מפעילות גופנית

בעבר היה מקובל לחשוב שחולים לאחר התקפי לב צריכים להימנע ככל שניתן מפעילות גופנית. כיום ידוע, שדווקא ההיפך הוא הנכון. השתתפות בתוכניות ל"שיקום לבבי" עם בניית תוכנית מתאימה של פעילות משפרת מאוד את השיקום התפקודי והחזרה לחיים נורמליים. פעילות גופנית מתאימה חיונית לאחר התקפי לב.

אני טיפוס רגוע, אין סיכוי שאסבול מהתקף לב

בעבר, חילקו הקרדיולוגים את האוכלוסייה לשני "טיפוסים" עיקריים. טיפוס לחוץ ועצבני, וטיפול נינוח ורגוע. ייתכן שלחץ נפשי מהווה גורם סיכון להתפתחות התקפי לב – אך גם אנשים רגועים סובלים ממנו.

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!