האם דיאטה לסוכרת מסייעת להפחתת מחלות לב בקרב סוכרתיים?

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

מהו הקשר בין סוכרת ומחלות לב?

דיאטה לסוכרת ומחלות לבחולי סוכרת, נמצאים בסיכון מוגבר, הגבוה פי שניים ממי שאינו סובל מהמחלה, ללקות במחלת לב או לחילופין לחוות שבץ מוחי. אנשים עם סוכרת נוטים גם לפתח מחלת לב או שבץ בגיל מוקדם יותר בהשוואה לקבוצות אחרות.

מספר מחקרים מראים כי הסיכוי ללקות בהתקף לב גבוה יותר אצל אנשים בגיל העמידה וסובלים מסוכרת סוג 2. לנשים אשר לא עברו את גיל המעבר בדרך כלל יש סיכון נמוך יותר ללקות במחלת לב בהשוואה לגברים באותו הגיל. אולם לנשים הסובלות מסוכרת יש סיכון מוגבר למחלות לב משום שסוכרת מבטלת את ההשפעות ההורמונליות המגנות על האישה בשנותיה הפוריות.

אנשים עם סוכרת אשר חוו בעבר התקף לב אחד נמצאים בסיכון גדול יותר. בנוסף, התקפי לב אצל אנשים עם סוכרת הם חמורים יותר ואף עשויים לגרום למוות. רמות גלוקוז גבוהות בדם לאורך זמן, יוצרות מאגרי שומן בדפנות הפנימיות של כלי הדם. מאגרים אלה עשויים להשפיע על זרימת הדם, ולהגדיל את הסיכוי לסתימה והתקשות של כלי דם (טרשת עורקים).

מחקר – סוכרת ומחלות לב

תוצאות מחקר שפורסמו בכתב עת בריטי לרפואה בתחום הסוכרת, הראו כי איזון רמות סוכר בחולים עם סוכרת מסוג 2 קשורה לירידה בסיכון לסיבוכים בכלי הדם והפחתה של 39% לאוטם שריר הלב ואף מפחיתה את הסיכון למוות ב 36%.

מהם גורמי הסיכון למחלות לב ושבץ אצל אנשים עם סוכרת?

הסוכרת עצמה הינה גורם סיכון למחלות לב ושבץ. כמו כן, אנשים רבים עם סוכרת סובלים מבעיות בריאותיות נוספות המגבירות את הסיכוי להתפתחות מחלת לב. לגנטיקה יש השפעה מכריעה. ילדים להורים אשר חוו בגיל צעיר (לפני גיל 55 בגברים או 65 אצל נשים) נמצאים בסיכון מוגבר.
את מחלות הלב העוברות במשפחה לא ניתן לשנות אולם, ניתן לנקוט בצעדים אחרים כדי לשלוט בגורמי הסיכון האחרים:
• השמנה מרכזית – השמנה מרכזית מאופיינת בהצטברות שומן באזור המתניים, בניגוד לירכיים. מדידת המותניים מעל ל -40 סנטימטרים אצל גברים ומעל ל -35 סנטימטרים אצל נשים מצביעה על השמנת יתר מרכזית. הסיכון ללקות במחלת לב גבוה יותר, כי שומן באזור הבטן מגדיל את ייצור הכולסטרול LDL (רע), המצטבר בחלק הפנימי של דפנות כלי הדם.
רמות כולסטרול.
– כולסטרול LDL נבנה בכלי הדם, דבר הגורם להיווצרות והתקשות של העורקים (כלי הדם הנושאים דם מהלב לשאר חלקי הגוף). העורקים נחסמים בהמשך. לכן, רמות גבוהות של כולסטרול LDL מגבירות את הסיכון לחלות במחלת לב.
– טריגליצרידים הם סוג נוסף של שומן בדם המגביר את הסיכון למחלות לב כאשר הרמות גבוהות.
– כולסטרול HDL (טוב) מסיר משקעים בתוך כלי הדם ומעביר את המאגרים אל הכבד לסילוק. רמות נמוכות של כולסטרול HDL מגבירות את הסיכון למחלות לב.
• לחץ דם גבוה – במצבים של יתר לחץ דם, מופעל עומס גדול יותר על שריר הלב דבר המקשה זרימת דם תקינה. לחץ דם גבוה יוצר מאמץ יתר, גורם לנזק בכלי הדם, ומגדיל את הסיכון להתקפי לב, שבץ מוחי, בעיות עיניים ובעיות בכליות.
• עישון – עישון מכפיל את הסיכון ללקות במחלת לב. הפסקת עישון היא מהלך חשוב בקרב אנשים הסובלים מסוכרת. לעישון ולמחלת הסוכרת יש השפעה כל קוטר כלי הדם. כמו כן, עישון מגביר את הסיכון לסיבוכים ארוכי טווח אחרים כמו בעיות עיניים. בנוסף, עישון עשוי לגרום לנזק בלתי הפיך בכלי הדם באזור הרגליים ובהמשך לגרום לקטיעה.

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!