בדיקת הערכה לסיכון להתקף לב על פי כמות אומגה 3

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

בדיקת הערכה לסיכון להתקף לב על פי כמות אומגה 3אכילת דגים, אגוזים, זרעים וצמחים המכילים חומצות שומן אומגה 3 מסייעת להפחתה משמעותית של הסיכון למות מהתקף לב. מחקר חדש דיווח ביוני 2016 על ממצאים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Internal Medicine. המחקר היה גדול מסוגו ומדד את הרמות בפועל של חומצות שומן אומגה 3 בדם של המשתתפים.
המחקר נתמך על ידי מספר מכונים לאומיים מאירופה, אסיה ואוסטרליה, כגון המכון הלאומי לבריאות לב, ריאות ודם, המכון הלאומי לחקר הגנום האנושי, המכון הלאומי להפרעות נוירולוגיות ושבץ, והמכון הלאומי להזדקנות

מהלך המחקר

המחקר כלל 19 מחקרים שנערכו ב-16 מדינות עם למעלה מ-45,000 משתתפים, והממצאים הראו שרמות גבוהות של חומצות שומן אומגה 3 במחזור הדם קשורות עם סיכון ממוצע מופחת של כמעט עשרה אחוזים להימנע מהתקף לב קטלני, לעומת הסיכון הגבוה בקרב משתתפי המחקר עם רמות נמוכות יותר.
החוקרים מרחבי העולם חברו יחד להבנת השפעות חומצות שומן אומגה 3, באמצעות מדידת רמות דם או רקמות של חומצות שומן אומגה 3, תוך הערכת הקשרים עם מקרי מחלות לב לאורך הזמן. הם ביצעו מחקרים רבים, כשכל מחקר נבדק, והממצאים חוברו למחקר אחד מקיף.

מזונות המכילים חומצות שומן אומגה 3

דגים הם מקור המזון העיקרי של חומצות שומן אומגה 3, במיוחד חומצות שומן רב בלתי רוויות. דגים שומניים כגון סלמון, פורל, אנשובי, סרדינים והרינג מכילים את הכמויות הגבוהות ביותר של חומצות שומן אומגה 3.
בנוסף לחומצות שומן אומגה 3, דגים מספקים מקורות חלבונים פרטניים כגון ויטמין D, סלניום, מינרלים ורכיבים חיוניים אחרים. זרעי פשתן, שמן פשתן, שמן קנולה, אגוזי מלך, עשבי תיבול, ירקות בעלי עלים ירוקים, ושמן אגוזים הם מקורות טובים של חומצת שומן צמחית אומגה 3, הנקראת חומצה אלפה לינולנית (ALA).

ממצאי המחקר קבעו שמזונות המבוססים על אומגה 3, בין אם הם מגיעים מבסיס צמחי או מדגים, נקשרים עם סיכון נמוך יותר בעשרה אחוזים לסבול מהתקפי לב קטלניים.

ממצאים חדשים מקיפים

ממצאים חדשים אלו כוללים התייחסות למחקרים רבים שנערכו בעבר ולא דיווחו על ממצאיהם, המספקים את התמונה המקיפה ביותר המתקבלת עד היום, המתעדת את האופן המשמעותי בו אומגה 3 משפיעה על מחלות לב.
הממצאים החדשים עולים אף בקנה מידה אחד עם מחקרים אחרים מבחינת גילאי המשתתפים, מינם, מוצאם, נוכחות או אי נוכחות סוכרת, ושימוש באספירין או בתרופות להורדת כולסטרול.

רוב המחקרים הקודמים שבדקו יעילות שומנים תזונתיים והשפעתם על מחלות לב, הסתמכו על שאלונים אותם מילאו המשתתפים, ודיווחים עצמיים של צריכה, המבוססים על זיכרון, עליו לא תמיד ניתן לסמוך. המחקר החדש מספק הזדמנות חסרת תקדים להבין כיצד סמנים בדם של שומנים שונים וחומצות שומן, משפיעים על מגוון תוצאות בריאותיות.

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!