שישה משקאות חמים הטובים לבריאות הלב

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

שש משקאות חמים הטובים לבריאות הלבכשמזג האוויר רוצה, הוא עלול להיות מפחיד וסגרירי, אפילו בישראל שטופת השמש.

שתיית משקאות חמים מנחמים לא רק מחממים את הגוף, אלא טובים לבריאות הלב. עם מרכיבים המקדמים את בריאות הלב, המשקאות הבאים מבוססים על רכיבים עונתיים וניתנים להכנה ללא אלכוהול. כלומר, הם מתאימים לשתייה גם במצבי לב כגון פרפור פרוזדורים, קצב לב שאינו סדיר.

עם מרכיבים בריאים כגון שוקולד מריר, קינמון, זנגביל ומיץ רימונים, קוקטיילים אלו כה טעימים, עד שלא ניתן לשתות מהם מספיק. אך הם מכילים סוכר, ולכן חשוב לא להגזים. מילת המפתח, בדומה לכל תזונה בריאה, היא מתינות.

1. קוקטייל חמוציות בריא

זהו משקה חמוציות הממלא את המטבח עם ניחוחות טובים. כדי להכינו, פשוט מרתיחים במים חמוציות עם קינמון ומעט ציפורן, ולאחר מכן מנמיכים את האש וממשיכים לבשל. בסיר קטן נפרד, מערבבים את החמוציות עם סוכר ומים.

לאחר שהן מתבשלות, מניחים להן להתקרר, ומשכילים אותן על קיסמים דקורטיביים לקישוט מהנה. מיץ חמוציות הוא מקור טוב של נוגדי חמצון, המפחית את הסיכון למחלות לב.

2. קקאו חם עם שוקולד מריר

מה טוב יותר מספל מהביל של שוקו חם, כשהטמפרטורה יורדת? ניתן להכין גרסה טבעונית המחליפה את החלב כגון חלב שקדים או סויה, הנמוכים בשומן רווי. הם בריאים לאנשים עם כולסטרול גבוה או טבעונים המשתמשים בתחליפי חלב לקקאו. אנשים ששומרים על המשקל יכולים אף להשתמש בחלב פרה ללא שומן או עם אחוז שומן אחד.

מכינים את הקקאו עם שוקולד מריר לשיפור הבריאות. הוא מכיל רמות גבוהות של ביופלאבונואידים, המסייעים בהורדת לחץ דם. אם רוצים קצפת, ניתן להכינה ללא שומן.

3. סיידר תפוחים קל עם קינמון

משקה זה מכיל פיסת ציפורן קטנה אותה מוסיפים לסיר סיידר תפוחים עם מספר מקלות קינמון. מבשלים על אש גבוהה ובהמשך מנמיכים את האש. התבלינים משפרים את המשקה כשהוא מתבשל.

כשהוא חם ומהביל, משליכים את הציפורן ומקלות הקינמון, ויוצקים את המשקה לספלים מעוטרים במקלות קינמון. סיידר תפוחים מכיל נוגדי חמצון טובים ללב, עשיר בוויטמין C ומקור טוב של אשלגן. אך אין זה הכול. הקינמון טוב לבריאות הלב וידוע ביכולתו הוריד לחץ דם.

4. תה חם ומתוק עם ג'ינג'ר

כחלופה לסיידר, ניתן להכין משקה מתובל זה ללא אלכוהול. מבשלים פרוסת ג'ינג'ר טרייה במים חמים כחמש דקות, ולאחר מכן מסננים את הזנגביל ומוסיפים לכוס התה סוכר חום או דבש לפי הטעם.

ניתן אף להוסיף מעט מיץ לימון. משתמשים ברבע שורש זנגביל טרי פרוס לכל חמש כוסות תה. ג'ינג'ר הוא מרכיב בריא ללב, וכשהוא חם, הוא מזכיר טעם הדרים. הוא ידוע אף בסיוע להרגעת כאב בטן.

5. פונץ' חלב חם עם וניל

ילדים בכל הגילאים אוהבים משקה מתוק זה, המכיל שמנת ווניל. ליצירת גרסה בריאה ללב, יש להגביל את השומן הרווי באמצעות שימוש בחלב 1% שומן, חלב ללא שומן, חלב שקדים שאינו ממותק או חלב סויה.

ממתיקים את החלב לפי הטעם וניתן להרתיח חלקים שווים של סוכר ומים יחד. לאחר שהחלב ממותק לפי הטעם, יש לחמם אותו ולהוסיף בנדיבות תמצית וניל ביציקה לספל. למעלה מפזרים אגוז מוסקט.

6. תה קמומיל מתוק ללא קפאין

כדי שהתה יהיה בריא ללב, מכינים אותו מחלקים שווים של תפוחים, חמוציות ומיץ רימונים עד שהוא חם ומהביל, ואז שופכים מעל שקית תה קמומיל בספל גדול. משאירים את השקית למספר דקות, ואם רוצים ממתיקים עם מעט דבש.

ניתן להוסיף מעט מיץ לימון טרי לפי הטעם. ניתן ליהנות ממשקה פלא חורפי זה ממש לפני השינה ולישון היטב, היות והוא אינו מכיל קפאין. הימנעות מקפאין מומלצת לבריאות בלב, במיוחד במצב של פרפור פרוזדורים.

 

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!