מה היתרונות של אכילת אגוזים?

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

אכילת אגוזים טובה לבריאות?אגוזים תורמים לבריאות שלנו. אכילה של אגוזים נקשרה בכמה מחקרים רפואיים להפחתה בתחלואה, מסיבות שונות. אכילת אגוזים מביאה לסיכון מופחת למחלות לב וכלי דם, ולירידה בסיכון לסוכרת.

יתרונות בריאותיים של אכילת אגוזים

אגוזים מכילים מרכיבים בריאותיים שונים שידועים כבעלי השפעה מגינה: חומצות שומן בלתי רוויות, סיבים תזונתיים, ויטמינים מינרלים, חומרים נוגדי חימצון ועוד. לכל אלו נקשרו סגולות בריאותיות שונות, כנגד מחלות נפוצות בעולם המערבי. חומרים בעלי סגולות רפואיות אלו הניעו את החוקרים לערוך מספר מחקרים אודות הקשר בין אגוזים ומחלות ספציפיות.

לאור הכרת הקשר בין אגוזים ומחלות לב, יצא האיגוד האמריקאי החשוב לבקרה על מזון ותרופות (ה- FDA) בהודעה שצריכה יומית של כ – 40 גרם אגוזים נקשרה לירידה במחלות לב, כאשר היא נעשית כחלק מדיאטה דלת שומן.

מחקר חשוב שפורסם לאחרונה בכתב העת New England Journal of Medicine מצא קשר בין דיאטה ים תיכונית וסיכון מופחת למחלות לב. ככל הנראה לאגוזים, הנחשבים חלק מדיאטה זו, תפקיד בהפחתת הסיכון שנצפה.

מלבד מחלות לב, מחקרים תצפיתיים שפורסמו בעיתונות הרפואית הראו שצריכת אגוזים קשורה לסיכון מופחת למספר לא מבוטל של מחלות: סוכרת, סרטן המעי הגס, יתר לחץ דם, מחלות אבנים של דרכי המרה, מחלות סעיפים של המעי הגס (דברטיקוליטיס) ועוד.

אכילת אגוזים ותמותה

מחקר חדש שפורסם בכתב העת הרפואי המוביל The New England Journal of Medicine ניסה לבחון את הקשר בין אכילת אגוזים, ותמותה – מכל סיבה שהיא – על ידי מחקר אפידמיולוגי גדול. במסגרת המחקר נכללו כ – 120,000 גברים ונשים, שאחריהם נערך מעקב קפדני במסגרת שני "מחקרי אב" אחרים (אחד שכלל נשים ואחד שכלל גברים). תקופת המעקב הייתה ארוכה למדי, ועמדה על כ – 25 שנים (החל מ – 1986). לא נכללו במחקר חולים עם היסטוריה רפואית של מחלות חמורות: סרטן, מחלות לב ושבץ מוחי.

המשתתפים במחקר עברו הערכה לגביי כמות צריכת האגוזים בדיאטה שלהם בעת פתיחת המחקר, ושוב מדי מספר שנים. סך הכל נכללו במחקר מעל 3,000,000 שנות מעקב, באופן מצטבר!

תוצאות המחקר הצביעו על כך שאכילת אגוזים אכן קשורה בקשר ישיר לירידה בתמותה באופן כללי, אצל גברים ונשים כאחד. הירידה בסיכון לתמותה אצל המשתתפים שאכלו אגוזים פחות מפעם בשבוע, בהשוואה לאלו שלא כללו אותם בדיאטה, עמדה על 7% (ברווח בר סמך סטטיסטי של 4% עד 10%, בהתחשב בטווח טעות מקובל של 5%).

הירידה הייתה אפילו משמעותית יותר בקרב המשתתפים שאכלו אגוזים יותר מפעם בשבוע – 11% ירידה בתמותה, וירידה של 13% כאשר האגוזים נאכלו פעמיים עד ארבע פעמיים בשבוע. הירידה המשמעותית ביותר, כצפוי, נרשמה אצל המשתפים שדיווחו על אכילת אגוזים שבע פעמים בשובע ויותר – 20% הפחתה סיכון לתמותה!

תוצאות אלו מצביעות על קשר מנה – תגובה (Dose – response) , שמחזק מאוד את ממצאי המחקר. החוקרים גם מצאו קשר בין אכילת אגוזים ותמותה מסיבות ספיצפיות: אכילת אגוזים נקשרה לתמותה פחותה מסרטן, מחלות לב ומחלות של דרכי הנשימה.

החוקרים מסכמים, ששני מחקרים גדולים ועצמאיים הראו שניהם שאכילת אגוזים מפחיתה סיכון לתמותה באופן כללי, ומסיבות ספציפיות. נראה, שאגוזים הנכללים בתפריט הם בעלי אפקט חשוב ומשמעותי על הבריאות שלנו.

אין ספק שיש צורך במחקרים נוספים כדי להדגים את הפעילות הביולוגית של מרכיבים ספציפיים באגוזים שתורמים להגנה מפני מחלות שונות ככל הנראה לא מדובר ב"מרכיב קסם" אחד, המגן מתמותה ומחלות רבות).

מחקרים מתקדמים אולי יספקו לנו תובנות חשובות על המחלות הנפוצות שמהן מספקים האגוזים הגנה משמעותית. נראה שהרבה סודות הצפונים במאכלים נפוצים עדיין אינם גלויים לנו לגמרי.

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!