סויה טובה ללב 

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

סויה זה טעים? תלוי את מי תשאלו. אך מה לגבי הבריאות, עד כמה סויה בריאה? מסתבר שגם כאן הדעות בציבור חלוקות. אבל אם תשאלו את משרד הבריאות בארץ, דיאטנים מנוסים או את ארגון המזון והתרופות האמריקאי, יש הרבה סיבות טובות לצריכת סויה. בין היתר, כך עולה ממחקר עדכני שמראה עד כמה סויה טובה ללב. 

איזה סויה כדאי לצרוך?

לפני שנציג את המחקר שמגלה שסויה משפרת את בריאות הלב, כדאי להזכיר שלא כל מוצרי הסויה זהים זה לזה. כמו בכל מוצר המתיימר להיות טבעי ובריא, יש גם מוצרים שהם למעשה מאוד מעובדים וערכם התזונתי מוטל בספק. 

סויה, שנחשבת לתחליף פופולרי וצמחי לחלבון מן החי, מכילה שלל מרכיבים טובים. לצד חלבון, גם סיבים וסידן, ואשלגן וויטמינים. על המדפים ניתן למצוא מותגים שונים של סויה, תחליפי בשר, טופו לבישול, אדממה בהקפאה, חלב סויה ותחליפי גבינות. כלל האצבע הוא פשוט – ככל שמדובר במוצרי סויה לא מעובדים, כך צריכתם בריאה יותר.

על פי דברי דיאטנים ומומחי תזונה, יש לשים לב לכך שלמשל "גבינות" סויה עשויות להיות מאוד מעובדות – הן עלולות להכיל הרבה שומן ולא כדאי להרבות בצריכתן. פולי סויה, אדממה או חלב סויה מומלצים הרבה יותר. 

קחו סויה, בשביל הלב שלכם

ה-FDA האמריקני פרסם, כבר לפני קרוב ל-20 שנה, כי סויה מומלצת לצריכה. ההמלצה מעניקה לסויה את החותמת היוקרתית, של מרכיב תזונתי חשוב המועיל לבריאות. אך לא רק אותה חוות דעת ראויה לציון. מבחינת בריאות הלב שלנו, בישרו לאחרונה חוקרים קנדים כי החלבון של הסויה יעיל לנטרול הכולסטרול. כלומר, נמצא שאנשים שהקפידו על צריכת סויה כמרכיב תזונתי קבוע, הראו ירידה ברמת הכולסטרול ביחס לאחרים, שניהלו אורח חיים דומה אך תזונתכם הכילה מזונות אחרים. 

פרופסור קנדי, מומחה לתזונה הוסיף כי התועלת הטמונה בסויה לבריאות הלב נחקרת באופן מתמשך מזה עשרים שנה. על מנת לבסס זאת היטב, החליט ד"ר ג'נקינס (מאוניברסיטת טורונטו) להוביל מחקר חדש. בוצע מחקר שניתח נתונים של מחקרים קודמים וניסויים. הממצא מעלה כי פולי סויה הפחיתו את רמת השומנים וההשפעה הייתה ניכרת על הורדת הכולסטרול הרע. התוצאה, ירידה של כמה אחוזים בממוצע בכולסטרול הרע, שזה בהחלט יפה. 

חשוב להדגיש כי סויה, הנחשבת לקטניה איננה מהווה תחליף לצריכת סוגי קטניות אחרים. הבריאות לא מתחילה ונגמרת בתכולת החלבון וחשוב להקפיד על תזונה מגוונת. רופאי לב מדגישים כי לצד סויה, מומלץ להרבות בתזונה המבוססת על מקורות צמחיים, סיבים תזונתיים, והפחתה בכמות המלח והשומן הרווי. שמירה על אורח חיים כזה, הפחתה במזונות מעובדים ופעילות גופנית קבועה, חשובים לשמירה על לב בריא וכן לטובת שיקום לאחר אירוע לב. 

דעה נגדית: סויה לא בריאה

לצד הרופאים והתזונאים המצדדים בצריכת סויה, ישנם דיווחים על כך שסויה "לא בריאה" ואפילו "מסוכנת". הטענות הללו, ללא ספק, אינן נכונות. במזרח הרחוק, נהוג היה לגדל סויה למאכל כבר לפני אלפי שנים. המוני אנשים צרכו סויה על צורותיה השונות, הרבה לפני שהיא נחשבה ל"טרנד" בריאותי. 

ישנו מיתוס שלא ברור מהו מקורו, הגורס שסויה עלולה לגרום להתפתחות מוקדמת של סימני המין, במיוחד בנערות צעירות. יש הטוענים כי היא עלולה להזיק לפריון. מיליוני סינים ירימו גבה למשמע דברים אלה, אך אם רוצים גורם מוסמך, הרי פשוט אפשר לצטט את ההודעה שמשרד הבריאות פרסם ומופיעה באתר הרשמי: "צריכת סויה הינה בטוחה בכל שלבי החיים לרבות ינקות, ילדות והתבגרות הן בקרב נשים והן בקרב גברים ואף עשויה לספק יתרונות במצבים בריאותיים שונים". 

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!