5 טיפים חיוניים לבריאות הלב אצל נשים

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

5 טיפים חיוניים לבריאות הלב אצל נשיםבריאות הלב אצל נשים נמצאת בראש רשימת גורמי המוות בקרב אוכלוסייה זו, לנוכח כך המודעות של כל אישה לגורמי הסיכון האישיים שלה וכן לסימנים ותסמינים מחלות לב הינם בעלי חשיבות רבה.

למרות הנתון כי חלה ירידה בשנים האחרונות במספר מקרי המוות בשל בעיות לב, נמצא כי ישנה עלייה במספר הנשים הצעירות אשר סובלות מבעיות וגורמי סיכון קרדיווסקולריים. על מנת להתמודד באופן נכון עם המגמה, יש להבין את החשיבות בהפחתת הסיכון למחלות לב ושבץ, ובכן מה ניתן לעשות?

דעי את הסיכונים

הבנת גורמי הסיכון מהווה בסיס להתמודדות עמם, חשוב לדעת מהם המדדים הנורמליים והרמות התקינות של לחץ הדם, הכולסטרול, הגלוקוז בדם ולהשוות אליהם את הנתונים האישיים. כאשר אתם מבקרים אצל הרופא, בקשו לבדוק את המדדים החיוניים הללו ובהתאם לתוצאות תוכלו להתנהל נכון יותר, בכל מקרה ביקורת ובדיקות תקופתיות אצל הרופא הינן בעלות חשיבות רבה.

הצבת יעדים

יש להציב מטרות ויעדים בכל הנוגע למדדים החשובים המשפיעים על בריאות הלב. מומלץ להציב יעד לרמת כולסטרול, לחץ דם וגלוקוז אשר אתן שואפות להגיע אליו. הנתונים הללו משתנים בהתאם לרמת הסיכון וכן משפיעים עליה כך שבמידה וקיימת היסטוריה משפחתית של מחלות לב או אם אתן סובלות מסוכרת, היעדים שלכן יהיו שונים. את היעדים המתאימים לכן ניתן ללמוד ולהתאים באתרים של איגוד הלב ועל סמך מדריכים מקצועיים שונים וניתן ואף מומלץ להתייעץ עם הרופא שלכן ולשאול שאלות על מנת להסיר ספקות.

הבנת גורמי הסיכון האישיים

היכולת שלכן למנוע מחלות לב היא הגדולה ביותר, הדבר נמצא בראש ובראשונה בידיים שלכן, לכן טוב תעשו אם תנסו להבין את גורמי הסיכון האישיים שלכן המתייחסים לתנאים הספציפיים של כל אישה. כאשר אתן מבינות את הסיכונים, היכולת לשתף פעולה עם הרופאים טובה יותר ואתם יכולים לפעול כצוות, זכרי כי את היא הראשונה אשר שומרת ואחראית על בריאותך, קחי אחריות והתנהלי בהתאם.

הכרת הסימנים למחלות לב

במקביל להבנת גורמי הסיכון האישיים, חשוב להכיר את הסימנים והתסמינים הכליים של מחלות לב. ישנה דעה נפוצה בקרב חלק מהנשים כי מחלות לב מאפיינות גברים, אולם זו טעות ולראייה, למעלה מ-250,000 נשים נפטרות מדי שנה כתוצאה מהתקפי לב כאשר חלק גדול מהמקרים מתרחש באופן בלתי צפוי וללא סימנים מקדימים או מחשידים.

עובדה נוספת הנוגעת לנשים היא כי יכולתן להתאושש לאחר התקף לב פחותה מזו של גברים והן סובלות פעמים רבות מנכות, אשפוזים חוזרים ופגיעות שונות. הבנת גורמי הסיכון והסימנים לבעיות לב מאפשרת שליטה טובה יותר עליהם, הכרת הסימפטומים הקשורים במחלות לב היא שלב הכרחי במניעת הבעיה:

  • כאבים בחזה – כאב בחזה בין אם מתפרץ או לוחץ הוא סימן להתקף לב, כמובן שלא כל כאב מצביע על בעיה בלב אולם יש לבדק את הנושא.
  • עייפות לא רגילה – במחקר שבדק אנשים אשר שרדו התקף לב, נמצא כי כ-70% מהם סבלו מעייפות קיצונית בימים אשר קדמו להתקף. העייפות גרמה להם לאי יכולת לבצע פעולות פשוטות.
  • קוצר נשימה – התנשפויות במצב של מנוחה הדומות לכאלה במצב של ריצה מתרחשים לעתים ימים או שבועות לפני התקף לב.
  • בחילה או סחרחורת – תחושה של בחילה ורצון להקיא או תחושה הדומה להתעלפות עשויות להיות סימן מקדים להתקף לב כמו גם צרבת או כאבי בטן.
  • הזעה חריגה – סימן מקדים אשר מתאפיין בהזעה משמעותית ללא כל סיבה במקביל לתחושת חום או קור קיצונית.
  • כאבים במקומות שונים – כאבי גב עליון, כאבי כתפיים, צוואר, זרוע או לסת.
  • חרדה – ניתן לשייך סימן זה לאינטואיציה הנשית, נשים רבות חוות תחושה של "הסוף קרב" וסובלות מפחד אינטנסיבי לפני או במהלך ההתקף.

העצמה אישית

אנו יכולים לנקוט בצעדים אשר הינם בעלי השפעה אמתית במניעת מחלות לב. התנהגות אכפתית והבנה של גורמי הסיכון יכולה לעשות הבדל אמתי. מודעות והבנה מעניקות מוטיבציה ללמוד עוד על מחלות לב אצל נשים ולשנות הרגלים במטרה לשפר את הבריאות ולהפחית סיכונים.

אולי יעניין אותך גם:

על ההבדלים בחווית התקף לב בנשים לעומת בגברים

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!