האם סטרואידים מגינים מפני מחלות לב?

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

האם סטרואידים מגינים מפני מחלות לב?סטרואידים עשויים בעתיד להימכר כתוספי מזון המספקים מנגנון הגנה טבעי מפני מחלות לב, זאת לאור מחקר שהתבצע באוניברסיטת לידס באנגליה. הביולוגים החוקרים מאוניברסיטת לידס זיהו תגלית אשר עשויה להוות פריצת דרך להגנה מפני מחלות לב, הגילוי הוא של תעלה המשמשת למעבר יונים העשויים לסייע במניעת היווצרות חלבונים- ציטוקינים דלקתיים היוצרים השפעה ראשונית ושלב מקדים להיווצרות מחלות לב. הגילוי הינו בעל חשיבות רבה משום שתעלה זו לא הייתה ידועה לפני כן ולכן לא הוצגה מעולם כחלק ממערכת כלי הדם של האדם.

פעולת תעלת היונים

פעולת התעלה הינה בעלת אפקט ממגן המופעל באמצעות מולקולה הקרויה פרגננלון סולפאט השייכת למשפחת הסטרואידים המכונה "מעיין הנעורים". חומרים המשתייכים למשפחה זו משפרים את חדות הראייה, הזיכרון ורמת האנרגיה ומכאן נגזר שמם. על סמך המחקרים המשותפים לחוקרים ולרופאים מנתחים נמצא שמנגנון זה יכול להיות מופעל הן בכלי דם חולים והן בכאלה בריאים.

"מעיין הנעורים"

סטרואידים המשתייכים למשפחת "מעיין הנעורים" נוצרים בגוף באופן טבעי אולם ריכוזם בגוף יורד באופן משמעותי ובמהירות עם העלייה בגיל. עובדה זו הולידה התפתחות של תעשייה ענפה המשווקת סטרואידים המסונתזים באופן מלאכותי ונמכרים כתוספי בריאות המציגים את יתרונותיהם הבריאותיים והסגולות המבטיחות שמירה על גוף צעיר ובריא, למשפחת חומרים זו משתייכים הפרגננלון ו-DHEA כאשר הפרגננלון סולפאט משתייך לאותה קבוצה אך אינו נמכר כתוסף בריאות.

תוצאות המחקר

ראש צוות המחקר, פרופסור ביץ' מדווח כי האפקט אשר נצפה במחקר בלתי צפוי ומרגש אולם במקביל יש להדגיש כי גורמים רפואיים אינם מצטרפים לבשורה המשווקת מוצרים אלה כתוספי בריאות תוך הצגת טיעונים על ידי החברות המסחריות המשווקות את תוספי הבריאות השונים, החוקרים ממליצים לחכות לתוצאות של ניסויים נוספים אשר יבחנו באופן מדוקדק את השפעת החומרים על בני אדם. המחקר עקב אודות הפרופיל הכימי של הדם ונמצא כי כאשר ערכי הכולסטרול גבוהים נחלשה השפעת מנגנון הגנה זה, מכאן הוסק כי יעילותם של חומרי "מעיין הנעורים" תהיה גבוהה יותר במקביל למתן תרופות להפחתת רמות הכולסטרול בדם וכן לצד שיפור בסגנון החיים הכולל פעילות גופנית ותזונה בריאה ומאוזנת.

שימוש בסטרואידים

תהליך הייצור של הסטרואידים הינו זול וחלקם כבר נמצא בשימוש במוצרים מסחריים אשר ניתן יהיה לעקוב ולראות את השפעתם באופן ישיר על בני אדם ולא רק במעבדות. גילוי זה עשוי להוביל לשינוי ולהתפתחות בכל הקשור להתייחסות ולטיפול במחלות הלב אשר הפכו למגיפה של ממש, גישה חדשה זו עשויה להיות חסכונית וחדשנית בטיפול במחלות לב.

שימוש בסטרואידים הוכח כיעיל בטיפול במחלות אוטואימוניות באמצעות החלשת פעולת המערכת החיסונית ועל ידי כך השגת צמצום פגיעתה בגוף החולה וכן בטיפול באסטמה אולם הרופאים חוששים מפני השימוש בסטרואידים משום שהם אמנם יעילים אולם מומלצים לשימוש קצר בלבד כאשר לשימוש ממושך עלולות להיות השפעות מסוכנות.

כעת הגילוי החדש אודות תעלת היונים אשר לא הוכרה לפני כן מהווה פוטנציאל גדול לטיפול במחלות לב בנוסף לשימושים האחרים בסטרואידים הן בטיפול רפואי והן כתוספי מזון, אולם החוקרים ממליצים לקחת את הדברים צעד אחר צעד ולחכות להוכחות חד משמעיות אודות יעילות הטיפול ולא לעשות שימוש בחומרים הללו באופן בלתי מבוקר העלול לגרום לנזק במקום לתועלת. פריצת הדרך עשויה להוביל לתפיסה חדשה אודות הטיפול במחלות הלב אולם דורשת עוד מחקר והוכחות נוספות.

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!