ההשפעה החיובית של המוזיקה על בריאות הלב

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

ההשפעה החיובית של המוזיקה על בריאות הלבמוזיקה היא חלק גדול מהחיים, אך מה הקשר בין מוזיקה לבריאות הלב? מוזיקה יכולה לספק שלווה ואושר, ולרומם את מצב הרוח. היא מעניקה את המוטיבציה הדרושה לרוץ קילומטר נוסף או להרים סט נוסף של משקולות. מוזיקה מכינה אדם נפשית לפני אתגר, מספקת את הקצב הדרוש לריקודים, או פשוט מהנה.

ההשפעה החיובית של המוזיקה על בריאות הלב הייתה הנושא של סקירת מחקרים שפורסמה בשנת 2015 בכתב העת האירופאי לבריאות הלב, והדגישה את הערך של המוזיקה למניעת וטיפול במחלות לב.

מוזיקה משפיעה על הגוף במודע ובתת מודע

הגוף והנפש מכירים מיד בנוכחות מוזיקה. כשאנשים מקשיבים למוזיקה, קצב לבם גובר, לעומת אנשים שסביבתם שקטה. הגברת קצב הלב עשויה להיות קטנה ביותר במהלך האזנה למוזיקה מרגיעה ושלווה, או גבוהה למדי במהלך האזנה למוזיקה קצבית.

קצב הלב משתלב בתת המודע, והלב מגיב. ניתן אפילו לנשום מעט מהר יותר כשחשופים בתחילה לסוגי מוסיקה שונים.

כשנהנים ממוזיקה, ניתן למדוד את השפעתה על הלב, ללא קשר לסוג המוזיקה הנבחר. הלב ממשיך להיות מגורה, ומערכת העצבים הסימפתטית, המתווכת אדרנלין, מגבירה את קצב הלב והתכווצויותיו, בעוד שמערכת העצבים הפארא סימפתטית מאטה את הלב ומסייעת לו להירגע. מוזיקה יכולה לשנות את האיזון האוטונומי של הלב ומשפיעה על בריאות שתי מערכות עצבים אלו.

מוזיקה משחררת חרדה

אנשים החיים עם מחלת לב חווים במקרים רבים רמות גבוהות יותר של חרדה. כשמקצב הלב חריג, החרדה היא התסמין העיקרי, במקביל לדופק מואץ. כשחולי לב מקשיבים למוזיקה באופן קבוע, הם מאטים את הדופק המואץ ואת רמות לחץ הדם.

האזנה למוזיקה במהלך טיפולי לב, כגון צנתור המשמש לטיפול בפרפור פרוזדורים, מפחיתה את תחושת הלחץ, החרדה והכאב הקשורים בהליך.

מוזיקה להקלת כאבים

תרופות כאב רבות בהם משתמשים חולי לב לאחר הליכים רפואיים, נקשרות לקולטנים קטנים במוח לשם הפחתת תחושות הכאב. תרופות הכאב החזקות ביותר עוברות דרך קולטנים אופיואידים של המוח ומשחררים אוקסיטוצין.

גם במהלך הליכים מורכבים כגון ניתוח לב פתוח, מוזיקה יכולה להגביר את השחרור הטבעי של אוקסיטוצין ולספק הקלה בכאב. בחולים עם מחלת לב כלילית, האזנה למוזיקה יכולה לגרום לירידה קלה עד בינונית בכאב הנובע ממצב ליבם.

דיכאון מגיב לטיפול במוזיקה

אנשים הסובלים ממחלות לב, סובלים במקרים רבים מדיכאון. שני מצבים אלו קשורים ועלולים להחמיר זה את זה.

אנשים הסובלים מדיכאון נמצאים בסיכוי גבוה פי שניים לפתח מחלת לב, ואנשים הסובלים ממחלות לב ומפתחים דיכאון, נוטים יותר לחוות שבץ, אי ספיקת לב, פרפור פרוזדורים או התקף לב. מוזיקה הנתפסת כמרגיעה, נעימה ומרוממת, עשויה לשמש לטיפול בדיכאון.

יצירות מוזיקה עם הקצב הטבעי של הגוף

מוזיקה היא חלק בלתי נפרד מהחיים. הגוף, ובמיוחד הלב, מגיבים אליה ברמה בסיסית גם כשלא מזהים אותה במלואה.

במהלך החשיפה למוזיקה הנתפסת כמרגיעה ושלווה, ניתן להוריד את קצב הלב, לחץ הדם והדיכאון, להפחית את השפעות החרדה על הלב, להפחית את תגובת הכאב ולשפר את הסובלנות לכאב.

אם חולה לב נאבק עם כל המצבים הנדונים במאמר זה, עליו לשקול להשתמש במוזיקה כדי לשפר את איכות חייו ובריאותו.

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!