טיפולי פוריות ובעיות לב

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

טיפולי פוריות ובעיות לבנשים שעוברות טיפולי פוריות בגילאי 36-37, עשויות שלא להחשיב היסטוריה רפואית אישית או משפחתית של מחלות לב, כגורם סיכון במהלך הטיפולים, ומתמקדות בכניסה להריון מבלי לתת את הדעת על אפשרות פיתוח מחלות אלו בעשורים הבאים.

אך קיימים מספר הקשרים חשובים בין פוריות ומחלות לב בקרב שני המינים.

שחלות פובליציסטיות ומחלות לב

תסמונת השחלות הפובליציסטיות (PCOS) היא הפרעה אנדוקרינית נפוצה הגורמת לבעיות פוריות בקרב שלושה עד עשרה אחוזים מהנשים בגיל הפוריות. למרות שהגורם למחלה אינו ידוע, מה שידוע הוא שהיא גורמת להפרעות במחזור החודשי, חוסר יכולת להיכנס להריון, הגדלת צמיחת השיער על הפנים והחזה, אקנה והשמנה.

בנוסף, אם המחלה אינה מטופלת כראוי, היא עלולה להשפיע לטווח הארוך, ולהגביר את הסיכון למחלות לב. זאת בשל רמות אינסולין גבוהות הנגרמות כתוצאה מהמחלה, אשר ידועות כמגבירות את רמות הטריגליצרידים והכולסטרול, ליפופרוטאין בצפיפות גבוהה, הגברת לחץ הדם והגברת טרשת העורקים בכלי הדם. תופעות אלו מובילות להגברת הסיכונים להתקף לב או שבץ.

חלק מהנשים משפרות את המצב באמצעות הקפדה על תזונה המשמשת למניעת סוכרת או נטילת מטפורמין, תרופת רגישות לאינסולין. מטרת הטיפול כוללת שיפור העמידות לאינסולין והפחתת הרמות, ובכך להשיג שיפור בתפקוד הביוץ.

פוריות ויתר לחץ דם

מחקר שנערך על ידי ד"ר מיכאל אייזנברג, מומחה לפוריות הגבר ופרופסור באוניברסיטת סטנפורד, מצא שקיים קשר בין מצב זרע תקין לבין הבריאות הכללית. לאחר עיון ברישומי נתונים שהתקבלו מכמעט עשרת אלפים גברים בגילאי 38 שהגישו באופן קבוע דגימות זרע במשך 14 שנים, החוקרים מצאו כי כמחצית מהגברים סבלו מזרע שאינו תקין.

אם לוקחים נתונים אלו צעד אחד קדימה, החוקרים מצאו אף שבעיות לב, כלי דם ולחץ דם משמעותיות כגורם לבעיות הפוריות. החוקרים ממליצים לגברים להקפיד על תזונה ים תיכונית על מנת לשפר את פוריותם באמצעות הפחתת לחץ הדם.

תוצאות מחקר חיוביות לנשים

קיימות גם מספר חדשות חיוביות הנוגעות לטיפולי פוריות בעצם הפחתת הסיכון של אישה לפתח מחלת לב. מחקר פוריות ומחלות דם בקרב נשים, חשף ממצאים מפתיעים לגבי בריאות נשים שעברו טיפולי פוריות.

המחקר מצא שהנשים שילדו לאחר טיפולי פוריות נמצאו בערך במחצית הסיכון לחלות במחלות לב במהלך עשר השנים הבאות, בהשוואה לנשים שילדו ללא טיפולי פוריות. יחד עם זאת, בטווח הקצר, הטיפולים מגבירים את סיכויי הסיבוכים במהלך ההיריון, כגון סוכרת הריונית ויתר לחץ דם.

מחלות לב וטיפולי פוריות

נשים שאובחנו עם מחלת לב צריכות להתייעץ עם הרופא כדי לבדוק אם טיפולי פוריות והריון בטוחים עבורן. למרבה המזל, קיימות מספר אפשרויות כגון תרומת ביציות או פונדקאות, המסייעות להקמת משפחה, אם בריאות האישה נמצאת בסיכון.

ניתן לטפל במחלות לב באמצעות תזונה, פעילות גופנית והפסקת עישון כדי לסייע בשיפור בריאות הפוריות. בנוסף, יש להתייעץ עם הרופא, במיוחד אם קיימת היסטוריה משפחתית של מחלות לב, חשוב לנטר את לחץ הדם והכולסטרול באופן קבוע, ולהבין את הסיכונים הכוללים.

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!