טיפולים לדורבן בכף הרגל

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

הטיפול הטוב ביותר לדורבנים בכפות הרגליים שלך הוא מנוחה, הרמה וקרח. חלק מהאנשים עם דורבנים בכפות הרגליים מוצאים הקלה בנעילת נעליים בעלות עקב גבוה יותר וקופסת אצבעות רחבה יותר. זה מאפשר לחלק יותר משקל הרחק מהבהונות ואל העקב, מה שיפחית כל כאב שאתה מרגיש באצבעות הרגליים. אתה יכול גם להשתמש בתרופות אנטי דלקתיות ללא מרשם כגון איבופרופן או נפרוקסן נתרן כדי לסייע בהפחתת הדלקת סביב דורבנים בכפות הרגליים. אם אינך רואה שיפור לאחר 3 שבועות, ייתכן שהגיע הזמן שתפנה לרופא כף רגל המתמחה בטיפול בדורבנים ועוד.

סיבה שכיחה לדורבן בכף הרגל היא הצטברות לחץ על כדור כף הרגל

לחץ זה יכול להיגרם עקב נעליים הדוקות, או מפציעה בכף הרגל. הלחץ גורם להיווצרות גידול גרמי על כדור כף הרגל. חלק זה עוסק בטיפולים משלימים לדורבן בכף הרגל. דורבן הוא גידול גרמי על עצם, בדרך כלל על העקב. דורבנים כואבים ויכולים להיות קשים לטיפול. ישנם טיפולים שונים למצב זה, עליהם נדון בהמשך. אפשרות הטיפול הראשונה היא להשתמש בתרופות אנטי דלקתיות כמו איבופרופן או נפרוקסן נתרן. תרופות אלו פועלות על ידי הפחתת נפיחות וכאב בכף הרגל, מה שעוזר להקל על הלחץ על הדורבן. עם זאת, הם לא תמיד יעילים, כי לפעמים יש יותר מדי כאב ודלקת כדי שתרופות אלו יהיו יעילות מספיק. אפשרות נוספת שניתן להשתמש בה היא פיזיותרפיה ותרגילים כמו מתיחות או שימוש במכשיר אליפטי עם רמת השפעה נמוכה של פעילות גופנית, כך שלא תפעילו יותר מדי לחץ על העקב בזמן האימון. זה עשוי לכלול גם שימוש באריזות קרח לאחר אימון כדי להפחית דלקת סביב אתר הדורבן וכן הפסקות מהליכה בתקופות של פעילות אינטנסיבית כגון הליכה

דורבנים הם גידולי עצמות שנוצרים בקצה הבוהן או האצבע

הם בדרך כלל לא מזיקים וניתן להסירם בניתוח אם הם הופכים מטרידים. ישנם שני סוגים של דורבנים: דורבן רך הוא גידול גרמי בקצה הבוהן או האצבע שאינו מחובר לעצם. ניתן להסיר דורבנים רכים בניתוח, אך הם יצמחו בחזרה עם הזמן. דורבן תוך-אוססי הוא גידול גרמי בקצה הבוהן או האצבע המחוברים לעצם. לא ניתן להסיר דורבן תוך-תווך מבלי להסיר גם חלק מהבוהן או האצבע, אך הם לא יצמחו בחזרה עם הזמן. זריקות: זוהי האפשרות הפחות פולשנית מבין השתיים. הרופא יזריק סטרואידים או חומר הרדמה לדורבן כדי להקל על הכאב והדלקת. ייתכן שהמטופל יצטרך לחזור לכמה זריקות נוספות אם הוא לא חווה הקלה בסימפטומים לאחר ההזרקה הראשונה. כִּירוּרגִיָה: הרופא יחתוך את הדורבן ואז יתפור את הפצע באמצעות תפרים או סיכות ניתוח. המטופל יצטרך לחבוש גבס למשך 6 שבועות, מה שעלול לגרום לקושי מסוים בכל הנוגע להליכה או שימוש במדרגות, אך הוא אמור להיות מסוגל לחזור לפעילות רגילה תוך 3 חודשים מהניתוח.

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!