מחקר בדק: מה הקשר בין אלכוהול והסיכון לפרפור פרוזדורים

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

מחקר מצא: אלכוהול מעלה את הסיכון לפרפור פרוזדוריםאלכוהול הוא משקה משכר, הוא ידוע כמשקה שעשוי לגרום לנו לבעיות התנהגותיות, לאיבוד שליטה, אבדן הכרה וגם אבדן זיכרון. אך מעבר לכך, לאלכוהול יש גם השפעה על הגוף לטווח ארוך.

מחקר חדש שנעשה בתחום, מצביע כי אלכוהול מעלה את הסיכון לפרפור פרוזדורים, בין אם אנחנו צורכים אותו בכמויות גבוהות, אך גם כאשר אנחנו צורכים אלכוהול בכמויות בינוניות על בסיס יומי או שבועי. ההשפעה של אלכוהול על הלב עשויה להיות קבועה, ובמקרים מסוימים היא גם יכולה להוביל למוות.

בין שתיה מתונה לשתיה מופרזת

בשביל לשתות אלכוהול, צריך לדעת את הגבולות. אך מהן הגבולות הללו? מהי הכמות הבטוחה, אל מול הכמות שעשויה להיות מסוכנת עבורנו. מרכזים רפואיים ברחבי העולם, אשר עוסקים בבקרת מחלות ומניעתן, קבעו את סף האלכוהול הבטוח לנשים ולגברים.

שתייה מתונה – נשים הצורכות עד משקה 1 ליום וגברים הצורכים עד 2 משקאות ליום.

שתייה מופרזת – נשים הצורכות יותר מ 7 משקאות לשבוע וגברים הצורכים יותר מ 14 משקאות לשבוע.

שתיה מוגזמת – נשים הצורכות יותר מ 4 משקאות ברציפות וגברים הצורכים יותר מ 5 משקאות ברציפות.

חשוב לשים לב לנתונים הללו, מאחר והם מצביעים על כך, כי גם שתייה מוגזמת באופן חד פעמי עשויה להיות מסוכנת לגוף ובמיוחד ללב. מחקרים מראים כי צריכת אלכוהול באופן קבוע יוצר לחץ דם גבוה ואף מעלה את הסיכון ללקות בשבץ לב.

השפעת אלכוהול על קצב הלב

המחקר החדש ממכון קרולינסקה שבשבדיה עסק בקשר בין צריכת אלכוהול לבין הלב מצא כי קיים קשר הדוק בין אלכוהול לבין פרפור פרוזדורים. החוקרים בדקו 79,019 גברים ונשים ללא היסטוריה של פרפור פרוזדורים. הם הפרידו בין צריכת אלכוהול לפי הקריטריונים הבאים:

  • פחות משתייה בשבוע
  • 1-6 משקאות בשבוע
  • 7-14 משקאות בשבוע
  • למעלה מ 14 משקאות בשבוע

המחקר קבע באופן חד משמעי כי כל רמה של שימוש באלכוהול מגבירה את הסיכון ללקות בפרפור פרוזדורים, אל מול אלו שצרכו פחות ממשקה אלכוהולי אחד בשבוע.

  • 1-6 משקאות בשבוע מעלה את הסיכון ב 6% ללקות בפרפור פרוזדורים
  • 7-14 משקאות בשבוע מעלה את הסיכון ב 12% ללקות בפרפור פרוזדורים
  • יותר מ 14 משקאות בשבוע מעלה את הסיכון ב 18% ללקות בפרפור פרוזדורים

גם סוג האלכוהול והסיכון ללקות בפרפור פרוזדורי נבדק. ונצא כי קיים הבדל בין יין לבין משקה אלכוהולי אחר, כמו בירה או משקה חריף מסוג וויסקי וודקה. צריכה מוגזמת של יין מעלה את הסיכון לפרפור פרוזדורים ב 35%, בעוד צריכה מוגזמת של משקאות חריפים מעלה את הסיכון ב 48%.

כיצד להקטין את הסיכון ללקות בפרפור פרוזדורים

מאחר והמחקר לא מצא או נתן הסבר לסיבה בגינה עולה הסיכון ללקות בפרפור פרוזדורים, הרי שבכל זאת ישנם מספר דברים שניתן לעשות על מנת להקטין את הסיכון. ראשית, מומלץ שלא לצרוך כמויות מוגזמות של אלכוהול, לא באופן חד פעמי ובוודאי שלא לאורך זמן.

שנית, יש צורך לבדוק את לחץ הדם באופן קבוע. לחץ דם גבוה הינו אחד הגורמים העיקריים לפרפור פרוזדורים. כמו כן, יש להימנע משילוב של אלכוהול עם חומרים נוספים, כמו משקאות אנרגיה המכילים קפאין. אלו, יגרמו לגוף לאבד לא רק כמות גבוהה יותר של נוזלים, אלא גם חומרים אחרים החשובים לקצב הלב, כמו נתרן, אשלגן ומגנזיום ובנוסף יאלצו את הלב לעבוד בצורה שאינה סדירה, דבר העשוי להיות קטלני.

צריכה מופרזת או מוגזמת של אלכוהול אינה בריאה לגוף ובוודאי שאינה תורמת ללב שלנו. יש לשמור על שתייה מתונה ככל שניתן על מנת למזער את הסיכון ללקות בפרפור פרוזדורים, להקפיד על תזונה נכונה ועשירה בוויטמנים ומינרלים וגם לעסוק בפעילות ספורטיבית.

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!