תפקוד לקוי של זיקפה מהווה סימן למחלת לב?

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

בשנים האחרונות מתברר כי בעיות זקפה בהחלט מהוות בחלק מהמקרים סימן מקדים להתפתחות מחלת לב אצל גברים. לפי נתוני ארגון הבריאות העולמי (WHO), גברים שנתקלים בבעיות זקפה עשויים להיות הרבה יותר מועדים לבעיות לב.

הקשר בין בעיות זקפה למחלת לב

הקשר בין בעיות זקפה לסיכון לפתח מחלת לב הוא אחד מהחששות הרבים אליהם יש להתייחס באופן רציני. האם הפרעות בזיקפה הן תמרור אזהרה שיכול לסייע באיבחון מוקדם של מחלות לב?

על-פי תוצאות מחקר גדול שנערך באיטליה, זה אכן המצב. התוצאות הצביעו על סיכון מוגבר להתפתחות מחלת לב בקרב גברים המתמודדים עם בעיות זקפה. בנוסף, נתוני המחקר מראים כי הפרעות בזיקפה עשויות להופיע כשנתיים עד שלוש טרם הופעת הסימפטומים הראשונים של בעיות במערכת הלב.

ממצאים אלו מדגישים את חשיבות הגילוי המוקדם ומתן מענה רפואי גם כאשר הסימפטום היחיד הוא אימפוטנציה. גברים הסובלים מאימפוטנציה צריכים לפנות לרופא לבדיקות רפואייות יסודיות, גם אם הם מרגישים בסדר בדרך-כלל ואינם סובלים מתסמינים נוספים של מחלת לב.

הסיבה לקשר:

הקשר בין אימפוטנציה למחלות לב נובע מכך ששתי הבעיות נובעות מפגיעה בזרימת הדם. זרימת דם לקויה עלולה לפגוע הן בזרימת הדם לאיבר המין והן בזרימת הדם אל הלב.

חשיבות הגילוי המוקדם:

גילוי מוקדם וטיפול באימפוטנציה יכולים לסייע במניעת התפתחות מחלות לב. טיפול באימפוטנציה יכול לשפר את זרימת הדם לאיבר המין ולשפר את איכות החיים של הגבר.

המלצות לגברים הקוראים את המאמר:

  • גברים הסובלים מאימפוטנציה חייבים לפנות לרופא לבירור רפואי מקיף.
  • חשוב לשמור על אורח חיים בריא הכולל תזונה נכונה, פעילות גופנית והימנעות מעישון.
  • יש לבצע בדיקות רפואיות תקופתיות לאיתור גורמי סיכון למחלות לב.

הסיכון לאשפוז בשל בעיות לב אצל גברים עם בעיות זקפה

מחקרים רבים מצביעים על קשר בין בעיות זיקפה (אימפוטנציה) לבין סיכון מוגבר להתפתחות מחלות לב. גברים הסובלים מאימפוטנציה נמצאים בסיכון גבוה יותר לאשפוז בשל בעיות לב, כגון התקף לב או אי ספיקת לב.

כאמור, בשני המקרים, אימפוטנציה ומחלות לב, יש פגיעה בזרימת הדם. גם גורמי הסיכון הינם משותפים: גורמי סיכון רבים למחלות לב, כגון עישון, לחץ דם גבוה, סוכרת ורמות כולסטרול גבוהות, קשורים גם לאימפוטנציה.

מניעת מחלות לב ובעיות זקפה על ידי שמירה על אורח חיים בריא

תפקוד לקוי של זיקפה עשוי לנבא התפתחות של מחלת לב.
שתי הבעיות הנ"ל קשורות לגורמי סיכון דומים, כגון:

  • עישון
  • יתר לחץ דם
  • סוכרת
  • רמות כולסטרול גבוהות
  • חוסר פעילות גופנית
  • השמנת יתר

שמירה על אורח חיים בריא יכול לסייע במניעת מחלות לב ובעיות זקפה כאחד.

הנה כמה טיפים:

1. תזונה:

אכלו תזונה בריאה ומאוזנת הכוללת פירות, ירקות, דגנים מלאים וחלבונים רזים.

הגבילו את צריכת השומן הרווי, השומן המוקשה והמלח.

שמרו על משקל תקין.

2. פעילות גופנית:

היו פעילים גופנית לפחות 30 דקות ביום, 5 ימים בשבוע.

בחרו פעילויות שאתם נהנים מהן, כמו הליכה, ריצה, שחייה או רכיבה על אופניים.

3. הימנעות מעישון:

עישון פוגע בכלי הדם ובתפקוד הזיקפה.

אם אתם מעשנים, הפסיקו בהקדם האפשרי.

שמירה על לחץ דם בגדר הנורמה:

לחץ דם גבוה פוגע בכלי הדם ובתפקוד הזיקפה. אם יש לכם לחץ דם גבוה, התייעצו עם הרופא שלכם לגבי הורדת לחץ הדם.

שמירה על רמות סוכר בדם בגדר הנורמה:

סוכרת פוגעת בכלי הדם ובתפקוד הזיקפה.

סוכרת מחייבת מענה רפואי ובמקרים מסוימים תרופתי. התייעצו עם הרופא שלכם גם אם לא אובחנתם עם סכרת אך קיים חשד לרמות סוכר חריגות בדם.

טיפול בבעיות בריאות:

אל תזניחו את בריאותכם. טפלו בבעיות בריאות כרוניות, כגון סוכרת ויתר לחץ דם, לפי הנחיות הרופא המטפל בכם.

שינה:

הקפידו לישון 7-8 שעות בלילה. לשינה תפקיד מכריע בשמירה על תפקוד תקין של כלל מערכות הגוף. מומלץ להיעזר במכשירים לניטור איכות השינה ובמקרים של הפרעות שינה משמעותיות, שיקלו לפנות למעבדת שינה.

ניהול לחץ:

סובלים מלחצים מרובים בחייכם? חיוני מאוד למצוא דרכים לנהל את הלחץ, כגון ביצוע פעילות גופנית כגון שחייה, הליכה, יוגה. תרגול מדיטציה מסייע גם הוא ביעילות רבה להפחתת סטרס.

תמיכה רגשית:

אם אתם חווים קשיים רגשיים, פנו לעזרה מקצועית. חישבו על זה כך: אי פנייה לעזרה כאשר אתם חווים קשיים רגשיים היא הרבה יותר לא נעימה מאשר התגברות על מבוכה. כולנו אנושיים.

בדיקות רפואיות:

גברים מעל גיל 40 צריכים להיבדק באופן שגרתי על ידי קרדיולוג.

שמירה על אורח חיים בריא יכולה לשפר משמעותית את בריאותכם הכללית ולהפחית את הסיכון למחלות לב ובעיות זקפה.

חשוב לציין: אם אתם חווים תפקוד לקוי של זיקפה, חשוב לפנות לרופא על מנת לאבחן את הגורמים האמיתיים לבעיה ולטפל בהם בזמן. ישנם טיפולים רבים זמינים לבעיות זקפה, הן תרופתיים והן שאינם תרופתיים.

זיכרו: שמירה על אורח חיים בריא היא הדרך הטובה ביותר למנוע מחלות לב ובעיות זקפה.

טיפולים יעילים לטיפול באין אונות

תכשירים לטיפול בבעיות זקפה כמו ויאגרה או קמגרה – ויאגרה גנרית ללא מרשם, מתהדרים ביעילות גבוהה (מעל 80% אפקטיביות). כמובן, מדובר בתכשירים שנועדו לטפל נקודתית בבעיות זקפה ולא למנוע מחלות לב. יחד עם זאת, קיים סיכוי תיאורטי לחוות הטבה כללית בזרימת הדם בגוף ובתפקוד הלב – המשיכו לקרוא כדי ללמוד יותר לעומק האם תכשירים כגון ויאגרה ותחליפיה טובים ללב.

האם תרופות לטיפול באימפוטנציה יכולות להועיל לתפקוד הלב?

מחקר חדשני שפורסם בכתב העת Journal College of Cardiology מצא קשר מפתיע בין תפקוד לקוי של זיקפה (אימפוטנציה) לבין סיכון מוגבר למחלות לב. המחקר, שבוצע על ידי צוות חוקרים ממכון קרולינסקה בשבדיה, כלל למעלה מ-18 אלף גברים ועקב אחר בריאותם לאורך תקופה הקרובה ל-6 שנים (בממוצע).

הממצאים העלו כי גברים שנטלו תרופות לטיפול באימפוטנציה, כמו סיאליס או ויאגרה, היו בסיכון נמוך ב-12% למות במהלך תקופת המעקב בהשוואה לגברים שלא נטלו תרופות אלו. בנוסף, נמצא כי נטילת תרופות אלו קשורה בסיכון מופחת להתקף לב חדש, אי ספיקת לב, או צורך בצנתור או מעקף עורקים.

החוקרים סבורים כי אימפוטנציה עשויה להיות סימן אזהרה מוקדם למחלות לב, כיוון שהיא קשורה לפגיעה בזרימת הדם התקינה. פגיעה זו עלולה להשפיע הן על זרימת הדם לאיבר המין והן על זרימת הדם ללב.

ממצאים אלו מדגישים את החשיבות של גילוי מוקדם וטיפול באימפוטנציה. גברים הסובלים מאימפוטנציה צריכים לפנות לרופא לבירור רפואי מקיף, גם אם הם אינם סובלים מתסמינים נוספים של מחלת לב.

יש לסייג ולומר כי פרופ' הולצמן ממכון קרולינסקה טען שהמחקר אינו מוכיח קשר ישיר בין התרופות לסיכון הלבבי, כיוון שגורמים אחרים עשויים להסביר את ההגנה שנצפתה (ייתכן שנוטלי גלולות האימפוטנציה מלכתחילה היו בריאים יותר, ולכן בסיכון נמוך יותר לבעיות לב חוזרות).

הערה חשובה: המידע במאמר אינפורמטיבי זה אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי מקצועי.

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!