תזונה טובה לבריאות הלב

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

תזונה נכונה תסייע לגוף שלנו להתמודד עם מצבי בריאות שונים ואף לשנות לטובה את מצב לחץ הדם, את רמת הסוכר, את הכולסטרול ולהגן על העורקים בגוף. אספנו עבורכם מאכלים ומתכונים בריאים שיכולים לסייע לפעילות הלב, אז קדימה, שנתחיל?

כיצד ירקות יכולים לתרום לבריאות הלב?

ישנם ירקות שיכולים לתרום לבריאות הלב ואחד המוכרים ביותר הוא השום. הוא נמצא אצל כולנו במטבח וסגולותיו רבות. ידוע כי יתר לחץ דם וכולסטרול הם גורמי סיכון מרכזיים להופעת מחלת כלי דם או מחלת לב, כמו כן השום נמצא במחקרים כמאכל אשר מוריד את ערכי הכולסטרול בדם ומאזן את לחץ הדם.

המאכל השני הוא בייבי ברוקולי שיכול לסייע רבות בהפחתת דלקות בגוף אך גם בשיפור איזון הסוכר בדם ושיפור בריאות הלב. עגבניות גם כן משפרות את בריאות הלב – הן מכילות ליקופן אשר מפחית את הסיכון ללקות במחלות לב. כמו כן, הפטריות הוכחו במחקרים כבעלות תכונות טיפוליות המסייעות להורדת לחץ הדם, הן גם עשירות באשלגן המסייע בהורדת לחץ הדם.

 

מתכונים בריאים לתזונה בריאה

מי שמחפש אחר מתכונים בריאים יוכל לעשות שימוש בשלושת המתכונים הבאים:

 

סלט סלק צבעוני ברוטב צ'ימצורי ושום שחור

הרכיבים לסלט הם 4 בצלים אדומים קטנים חתוכים לרבעים, 8 סלק צבעוני חתוך לקוביות, 4 כפות שמן, מלח גס וסוכר. עבור הרוטב נצטרך 4 שיני שום פרוסים, בצל שאלוט, 5 גבעולי נענע, צרור פטרוזיליה וצרור נענע, 3 שיני שום, פלפל ירוק, 2 פלפלים אדומים קלויים ומקולפים, חצי כוס חומץ, רבע כוס מיץ לימון, 2 כפות סוכר, גרדת לימון, פלפל שחור גס, כפית מלח ושלושת רבעי כוס שמן זית.

מחממים תנור ל-140 מעלות, ועל נייר אפייה מניחים את הסלקים והבצלים עם מעט שמן, מלח וסוכר מעליהם ואופים אותם שעה וחצי. עבור הרוטב קוצצים את הירקות דק דק ואז מוסיפים את החומץ, הלימון והשמן ומערבבים. לסיום מניחים את הסלקים בצלחת ומעליהם יוצקים את הרוטב.

 

סלט עם פטריות חמות

עבור הסלט עם הפטריות נצטרך את הרכיבים הבאים: חבילת מיקס פטריות אקזוטי, 3 בצלים גדולים, 2 שיני שום קצוצות, 2 כפות ג'ינג'ר קצוץ, 2 כפות שמן שומשום, 3 כפות סויה, מלח, כפית דבש ו-2 כפות חומץ.

להגשה נצטרך עלים מ-3 גבעולי שמיר ומ-3 גבעולי נענע וכף שמן שומשום. נפריד את אשכולות הפטריות על ידי חיתוך הבסיס שלהן, ניצק כף שמן על מחבת ונטגן את הפטריות שלוש דקות עד השחמה. נעביר את הפטריות למחבת ונצלה את הבצל עד חריכה, מערבבים עם יתר הרכיבים והפטריות בקערה ומגישים עם עלים ושומשום שחור.

 

אנדיב צלוי ממולא אורז, עגבניות לחות ואגוזים

עבור המתכון הבא נצטרך 4 ראשי אנדיב ועבור המילוי שלהם נצטרך כוס וחצי אורז אדום או אורז מיקס מבושלים, 3 כפות שמן זית, בצל אחד, שליש כוס אגוזי לוז או פקאן צלויים, 2 תמרים קצוצים, 8 עגבניות לחות קצוצות, רבע כוס עשבי תיבול קצוצים, מלח, פלפל וקינמון.

נחצה את האנדיב לאורך ונרוקן את חלקו הפנימי עם כפית. נחמם מחבת עם שמן זית ונוסיף את האנדיב הפרוס ואת הבצל. נטגן עד שהם יוזהבו וננמיך להבה ונבשל כמה דקות. לאחר מכן מסירים את המכסה ומגבירים את הלהבה, מוסיפים קינמון ומערבבים תוך כדי, לסיום מסירים מהאש, מצננים ומערבבים עם יתר המרכיבים ובתיאבון!

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!