ריטלין ומחלות לב – מה הקשר?

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

ריטלין ומחלות לב - מה הקשר?מחקר שנערך בהשתתפות 150,000 מבוגרים הנוטלים תרופות לטיפול בהפרעות קשב וריכז (ADHD), לא מצא ראיות חותכת לקביעה לפיה התרופות מגבירות את הסיכון להתקף לב, שבץ או מוות פתאומי, מסיבות הקשורות ללב.

המחקר שפורסם בדצמבר 2011 במהדורה המקוונת של כתב העת של איגוד הרפואה האמריקאי, מגיע קצת למעלה מחודש לאחר שאותם חוקרים מצאו, בעקבות מחקר שנערך בקרב למעלה מ-1.2 מיליון ילדים הנוטלים ריטלין, כי לא קיימת סבירות לכך שהתרופות מגבירות את הסיכון לבעיות לב חמורות בקרב ילדים ומבוגרים צעירים.

תרופות לטיפול בהפרעות קשב וריכוז והקשר ללב

הממצאים החדשים צריכים להרגיע מבוגרים הנוטלים תרופות לטיפול בהפרעות קשב וריכוז, אך למרות זאת הם לא פוסלים עלייה מתונה בסיכונים הקשורים לשימוש בהן. כל תרופה נושאת סיכונים אפשריים, ותרופות אלו עלולות להעלות את לחץ הדם.

אך המחקר מצביע על העובדה לפיה התרופות אינן קשורות לעלייה באירועי לב. השימוש בתרופות המיועדות לטיפול בהפרעות קשב וריכוז, מסוגים שאינם ממריצים, גדל במהירות בקרב מבוגרים בעשור האחרון, כשכמעט אחד מכל שלושה מרשמים, מיועד למבוגרים.

במחקר הנוכחי, החוקרים עקבו אחר למעלה מ-150,000 מבוגרים שקיבלו ריטלין או תרופות אחרות להפרעות קשב וריכוז, שאינן ממריצות. בקבוצת הביקורת השתתפו כשלוש מאות אלף מבוגרים ללא היסטוריה של שימוש בתרופות להפרעות אלו.

תקופת המחקר נמשכה כשני עשורים, במהלכם נרשמו 1,357 התקפי לב, 296 מקרי מוות פתאומיים מדום לב, ו-575 מקרי שבץ. השימוש בתרופות להפרעות קשב וריכוז לא נמצא קשור לסיכון מוגבר של תוצאות אלו, גם בקרב משתמשים שסבלו ממחלת לב מוקדמת.

מחקרים אלו מהווים חלק מחשוב מפאזל שבעבר לא נמצא

למרות שהמחקרים אינם תומכים בטענות לפיהן תרופות לטיפול בהפרעות קשב וריכוז מגדילות באופן משמעותי את הסיכון לאירועי לב מסכני חיים, החוקרים מסכמים כי לא ניתן לשלול עלייה מתונה בסיכון, הקשורה לשימוש בתרופות אלו.

החוקרים סבורים שממצאי המחקר מספקים את העדות החזקה להרגעת החששות הנוגעות לשימוש בריטלין ותרופות אחרות שאינן ממריצות לטיפול בהפרעות אלו, מבחינת הסיכון להתקף לב, שבץ ומוות פתאומי.

קיים מעין צל כבד הנובע לשימוש בתרופות אלו והשפעתן על הלב, וממצאי המחקר צריכים להרגיע רבים מפחדים אלו, אך עדיין חיוני להבין את הסיכון למטופלים. חולים במחלות לב או אנשים הנמצאים בסיכון גבוה למחלות אלו, צריכים להיות תחת פיקוח רפואי אם הם נוטלים תרופות אלו.

המחלוקת נמשכת

פופולאריות התרופה ריטלין היא נושא לוויכוחים ודאגות בעולם הרפואה, אך מומחים מאשימים את הסטיגמה הנוגעת למשתמשים בתרופה זו. לדבריהם, ריטלין יכול להיות מתנה משמים כשמשתמשים בה נכון, אך היא עשויה להיות קללה אם משתמשים בה באופן שגוי. עם התאמות ואבחנות נכונות, רוב המטופלים יכולים להפיק תועלת אמיתית מהתרופה.

אין ספק שתסמיני לב נובעים לעיתים קרובות מגורמים אחרים כגון התעללות בילדים, חשיפה מוגברת לאלימות, הפרעה דו קוטבית, חוסר איזון של סוכרים בדם, ואלרגיות למזון, כפי שהוכח על ידי מחקרים רבים. כשילדים סובלים מהפרעות אלו, ומשתמשים בתרופות ממריצות, הם עלולים לסבול מתופעות לוואי מסוכנות המחמירות את התנהגותם.

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!